Νέα

Νέους κανόνες για την ασφάλεια των drones θεσμοθετεί η Ε.Ε.

drone111

Το βηματισμό της, προκειμένου να αποκτήσει προβάδισμα στις νέες και πολλά υποσχόμενες ψηφιακές αγορές, όπως αυτή των μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones) και των εφαρμογών τους, επιχειρεί να επιταχύνει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Για το λόγο αυτό, η Ε.Ε. προσπαθεί να οργανώσει την αγορά των drones, θεσπίζοντας νέους πανευρωπαϊκούς κανόνες, που εξασφαλίζουν την ασφαλή χρήση και επικαιροποιούν τους κανόνες αεροπορικής ασφάλειας. Επί του παρόντος, η νομοθεσία για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη - ελαφρύτερα των 150 γραμμαρίων - είναι στη δικαιοδοσία των εθνικών Αρχών και ως εκ τούτου, οι κατασκευαστές και οι χειριστές υπόκεινται σε διαφορετικές απαιτήσεις σχεδιασμού και ασφάλειας. Η Ε.Ε. σαφώς και θέλει να αποκομίσει υπεραξία από την πολλά υποσχόμενη αγορά των drones. Οι εκτιμήσεις για την πορεία της εν λόγω αγοράς εξηγούν το ευρωπαϊκό ενδιαφέρον. Η τεχνολογία των πολιτικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει περίπου το 10% της αγοράς αερομεταφορών της Ε.Ε. εντός των επόμενων 10 ετών, ποσοστό που αντιστοιχεί περίπου σε €15 δις ετησίως. Σύμφωνα με την Επιτροπή, η βιομηχανία των μη επανδρωμένων αεροσκαφών θα μπορούσε να δημιουργήσει περίπου 150.000 θέσεις εργασίας στην Ε.Ε. έως το 2050.

Εκπαίδευση χειριστών
Η βιομηχανία των μη επανδρωμένων αεροσκαφών θα μπορούσε να δημιουργήσει 150.000 θέσεις εργασίας στην Ε.Ε. έως το 2050Υπό αυτά τα δεδομένα, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υπερψήφισε νέους πανευρωπαϊκούς κανόνες για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη. Με την εφαρμογή των νέων κανόνων, τα drones θα πρέπει να σχεδιάζονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να λειτουργούν χωρίς να θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπους. Με βάση το βαθμό κινδύνου που ενέχει το κάθε drone, π.χ. βάσει του βάρους ή της περιοχής λειτουργίας του, τότε θα χρειάζεται πρόσθετα χαρακτηριστικά, όπως η αυτόματη προσγείωση σε περίπτωση που ο χειριστής χάσει την επαφή με αυτό ή συστήματα αποφυγής συγκρούσεων. Οι χειριστές θα πρέπει να γνωρίζουν όλους τους κανόνες που τα διέπουν και θα πρέπει να είναι σε θέση να τα χειρίζονται με ασφάλεια, χωρίς να τίθενται άνθρωποι ή άλλοι χειριστές εναέριου χώρου σε κίνδυνο. Αυτό σημαίνει ότι ορισμένοι χειριστές drones θα πρέπει να περάσουν από εκπαίδευση προκειμένου να είναι σε θέση να τα λειτουργήσουν.

Για να διευκολυνθεί ο εντοπισμός τους σε περίπτωση ατυχήματος, οι χειριστές drones θα πρέπει να καταγράφονται σε εθνικά μητρώα και τα αεροσκάφη τους να ταυτοποιούνται. Αυτό δεν θα ισχύει για τους χειριστές των μικρότερων μη επανδρωμένων αεροσκαφών.

Ανώτατα όρια
Πρόκειται για το πρώτο μεταρρυθμιστικό βήμα της Ε.Ε. για την αγορά των drones, καθώς η Επιτροπή θα προετοιμάσει πιο λεπτομερείς πανευρωπαϊκούς κανόνες, που θα ορίζουν, για παράδειγμα, τα ανώτατα όρια ύψους και τα όρια απόστασης για την πτήση με drones, αλλά και ποια drones θα πρέπει να πιστοποιούνται με βάση τον κίνδυνο που ενέχουν. Οι κανόνες θα καθορίζουν, επίσης, ποιοι χειριστές drones χρειάζονται πρόσθετη κατάρτιση και εγγραφή σε μητρώα και ποια μη επανδρωμένα αεροσκάφη θα χρειαστεί να έχουν πρόσθετα χαρακτηριστικά ασφαλείας.

Να σημειωθεί ότι η προσωρινή συμφωνία εγκρίθηκε με 558 ψήφους υπέρ, 71 κατά, και 48 αποχές, ενώ το νέο θεσμικό πλαίσιο θα πρέπει να εγκριθεί πλέον από το Συμβούλιο των Υπουργών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ