Νέα

Σε διαδικασία ψηφιακού μετασχηματισμού, ο κλάδος της ναυτιλίας

internetofthi

Σε μονόδρομο - και - για τον κλάδο της ναυτιλίας έχει εξελιχθεί η ψηφιοποίηση και ο ψηφιακός μετασχηματισμός. Κοινή παραδοχή είναι ότι οι τεχνολογίες του Internet of things, του blockchain και των advanced analytics μπορούν να βελτιώσουν τον τρόπο οργάνωσης και διαχείρισης του στόλου, να μειώσουν τα λειτουργικά κόστη και να βελτιώσουν την ποιότητα των υπηρεσιών, που προσφέρουν οι εταιρείες του κλάδου. Δεν είναι τυχαίο ότι περισσότερα από $3,3 δις έχουν επενδυθεί σε ναυτιλιακά και logistics startups μόνο τα τελευταία πέντε χρόνια.

Περισσότερα από $3,3 δις έχουν επενδυθεί σε ναυτιλιακά και logistics startups μόνο τα τελευταία πέντε χρόνιαΗ ανάγκη μετάβασης του κλάδου της ναυτιλίας στην ψηφιακή εποχή βρέθηκε στο επίκεντρο ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποίησε η BCG, με θέμα “Το μέλλον της Ναυτιλίας - Δαμάζοντας το ψηφιακό κύμα”. “Παρ’ ότι η ρομποτική, οι τρισδιάστατοι εκτυπωτές και τα drones μοιάζουν ένα μακρινό ενδεχόμενο, έχουν αρχίσει να επεκτείνονται και να καταλαμβάνουν μεγαλύτερο μέρος στις καθημερινές λειτουργίες των επιχειρήσεων, αντικαθιστώντας σε πολλά σημεία την ανθρώπινη εργασία”, ανέφερε ο Senior Partner και επικεφαλής του γραφείου της Αθήνας της BCG, κ. Βασίλης Αντωνιάδης. Από την πλευρά της, η Senior Partner και Global Leader Transportation & Logistics της BCG, κυρία Camille Egloff, σημείωσε ότι πλέον κλάδοι άρρηκτα συνδεδεμένοι με την ναυτιλία, όπως τα logistics και τα λιμάνια, ψηφιοποιούνται και επενδύουν, ήδη, στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών.


Τεχνητή νοημοσύνη
Στη σημασία και το ρόλο που θα παίξει τεχνητή νοημοσύνη τα επόμενα χρόνια στη ναυτιλία στάθηκε ο CEO της Signal Maritime, κ. Γιάννης Μαρτίνος, απαντώντας σε ερώτηση για το πως η τεχνολογία θα κάνει τη διαφορά στο άμεσο μέλλον. Ο κ. Μαρτίνος υπογράμμισε πως η εταιρεία του έχει ήδη αρχίσει να ενσωματώνει την τεχνητή νοημοσύνη στις διαδικασίες της, με σημαντικά αποτελέσματα στο κομμάτι των spot ναυλώσεων, αφού πλέον μπορεί να κάνει πράγματα που λίγα χρόνια πριν δεν ήταν δυνατά. Δήλωσε, μάλιστα, αισιόδοξος για την υιοθέτηση της τεχνολογίας και από τους υπόλοιπους παίκτες, ενώ εμφανίστηκε πεπεισμένος ότι οι Έλληνες εφοπλιστές θα αντιληφθούν τις ευκαιρίες που αναδύονται και θα σπεύσουν να τις εκμεταλλευθούν.

Αναφερόμενος στον ελληνόκτητο στόλο, ο αντιπρόεδρος της Unifeeder και μέλος του ΔΣ του NYSHEX, κ. Jesper Praestensgaard, αναγνώρισε πως διαθέτει πλούσια τεχνογνωσία. Ωστόσο, πρότεινε στους Έλληνες πλοιοκτήτες να αντιμετωπίσουν κάπως διαφορετικά τις προκλήσεις την ψηφιακής μετάβασης, σκεπτόμενοι εναλλακτικά και έξω από τα καθιερωμένα.

Τις σημαντικές βελτιώσεις, που έχει φέρει η υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογιών στη διαχείριση του στόλου, ανέλυσε ο CIO της V.Ships (V.Group), κ. Stephen MacFarlane, σημειώνοντας ότι πέραν από τα startups, πρέπει και οι υφιστάμενοι παίκτες της ναυτιλίας να επενδύσουν στην ψηφιακή μετάβαση.

Τέλος, ο Senior Partner και Global Leader Shipping της BCG, κ. Ulrik Sanders, επεσήμανε πως η υιοθέτηση των σύγχρονων τεχνολογιών θα μειώσει σημαντικά το λειτουργικό κόστος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ