Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τον διαχωρισμό στις διαδικτυακές μηχανές αναζήτησης

Νέα

της Νατάσας Φραγκούλη, fragouli@sepe.gr

08 Δεκεμβρίου 2014

Ισχυρό πολιτικό μήνυμα, προς την Επιτροπή, χαρακτηρίζουν οι ίδιοι οι Ευρωβουλευτές το ψήφισμα τους για το διαχωρισμό στις διαδικτυακές μηχανές αναζήτησης. Το σκεπτικό ότι “οι online επιχειρήσεις δεν θα πρέπει να εκμεταλλεύονται τη θέση τους, ακόμα και αν αυτό σημαίνει το διαχωρισμό των διαδικτυακών μηχανών αναζήτησης από άλλες εμπορικές υπηρεσίες”, αναλύουν με δηλώσεις τους οι ευρωβουλευτές Andreas Schwab (ΕΛΚ, Γερμανία) και Ramon Tremosa (Φιλελεύθεροι , Ισπανία).

Ως ισχυρό πολιτικό μήνυμα προς την Επιτροπή ερμηνεύουν οι Ευρωβουλευτές το ψήφισμά τουςΑναφερόμενος στο - μη δεσμευτικού χαρακτήρα - ψήφισμα στο οποίο κατέληξαν προ δεκαημέρου και το οποίο ζητά τη λήψη μέτρων, ώστε να αποφευχθεί η κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης των εταιρειών διαδικτυακής αναζήτησης στην ευρωπαϊκή αγορά, ο κ. Tremosa ανέφερε: “Το ψήφισμα δίνει στον Επίτροπο Ansip, μια εικόνα για αυτά που περιμένουμε από εκείνον στο μέλλον. Είναι η άποψη μας, σε μορφή μη δεσμευτικού ψηφίσματος και αποτελεί ισχυρό πολιτικό μήνυμα”.

Το ψήφισμα των Ευρωβουλευτών “φωτογραφίζει” την αμερικανική εταιρεία Google (αν και δεν την κατονομάζει σε κανένα σημείο), η οποία ελέγχει το 90% της διαδικτυακής αγοράς αναζήτησης στην Ευρώπη, έναντι περίπου 68% στις ΗΠΑ. Επικεντρώνει δε το σκεπτικό των Ευρωβουλευτών σε τέσσερα σημεία: πως η Google χρησιμοποιεί περιεχόμενο άλλων ιστοσελίδων, την κυριαρχία της στις διαφημίσεις που αφορούν online αναζήτηση, τον τρόπο που παρουσιάζει τις υπηρεσίες αναζήτησης της σε σχέση με τους ανταγωνιστές και τους περιορισμούς που υπάρχουν στο πως οι διαφημιστές μπορούν να “μεταφέρουν” τις εκστρατείες τους σε άλλες μηχανές αναζήτησης.

Ανταγωνισμός
Αναφερόμενος στο θέμα ο Ισπανός Ευρωβουλευτής σχολίασε: “Δεν ζητάμε να παραχωρήσουν τους αλγορίθμους τους, όπως δεν ζητάμε από την CocaCola την μυστική συνταγή. Στην Αμερική, όμως, η Google έχει ανταγωνισμό, που δεν έχει στην Ευρώπη. Οι ευρωπαϊκές μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποβάλλονται από την αγορά, χάνουν έσοδα και αξία στο χρηματιστήριο, εξαιτίας της προνομιακής μεταχείρισης, που έχει η Google με τις εμπορικές της επιχειρήσεις”

Από την πλευρά του, ο Schwab στην ίδια συνέντευξη, η οποία δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, σημειώνει: “Χρειαζόμαστε ίσους όρους ανταγωνισμού. Οι χρήστες πρέπει πάντα να παίρνουν τις καλύτερες απαντήσεις στις ερωτήσεις τους. Ο στόχος της ενιαίας ευρωπαϊκής ψηφιακής αγοράς πρέπει να είναι η ποικιλία στην προσφορά. Μέχρι τώρα, υπάρχουν κίνδυνοι, που βάζοντας ένα φύλακα στη μέση που μπορεί να χορηγεί τις δικές του επιχειρήσεις, κάνει πολύ δύσκολο τον ανταγωνισμό για τις άλλες εταιρίες”.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

17

Έρευνα για τη βιομηχανία Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 2019/ 2020

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ