ACCENTURE

Η Ψηφιακή Οικονομία εισφέρει το 1/5 του παγκόσμιου ΑΕΠ

Ισχυρότατο καταλύτη ανάπτυξης για την παγκόσμια οικονομία συνιστά, το ψηφιακό οικοσύστημα. Σήμερα περισσότερο από το 1/5 του ΑΕΠ στις ψηφιακά “ώριμες” αγορές του κόσμου παράγεται από την ψηφιακή οικονομία. Το ποσοστό αυτό μάλιστα αναμένεται να διευρυνθεί ακόμα περισσότερο έως το 2020, με την ψηφιακή οικονομία να αντιστοιχεί στο 1/4 (25%) του παγκόσμιου ΑΕΠ.

Το 2020 το 25% του παγκόσμιου ΑΕΠ θα προέρχεται από την Ψηφιακή ΟικονομίαΤην εικόνα αυτή αποτυπώνει η έρευνα “Digital Disruption: the Growth Multiplier” των Accenture Strategy και Oxford Economics. Η έρευνα παρουσιάζει τις επιδόσεις 11 κρατών σε μια σειρά τομέων, που σχετίζονται με την ψηφιοποίηση της οικονομίας και εκτιμά την επίδραση του ψηφιακού μοντέλου στο ΑΕΠ αυτών των χωρών (Κίνα, Ιταλία, Ιαπωνία, Ισπανία, Βραζιλία, Ολλανδία, Γερμανία, Γαλλία, Αυστραλία, Μεγάλη Βρετανία, ΗΠΑ). Η συμμετοχή της ψηφιακής οικονομίας στο ΑΕΠ της κάθε μίας από τις 11 αγορές έχει σαφώς μεγάλη διαφοροποίηση. Κυμαίνεται από το 33% της πρωτοπόρας αμερικανικής οικονομίας και το 30% της Μεγάλης Βρετανίας και της Αυστραλίας - για παράδειγμα - μέχρι το πενιχρό 10% στην περίπτωση της Κίνας, Διάγραμμα 1.

Διάγραμμα 1: Η συμμετοχή της ψηφιακής οικονομίας ως προς το ΑΕΠ κάθε χώρας.
Πηγή: Accenture Strategy και Oxford Economics, 2016

Σύμφωνα με τους αναλυτές, οι χώρες που επιθυμούν να επιτύχουν υψηλότερα ποσοστά ανάπτυξης, θα πρέπει να ενισχύσουν την ψηφιακή δυναμική τους και την κατάταξή τους στο δείκτη “Digital Density Index” (Δείκτης Ψηφιακής Ωριμότητας). Αυτή η στρατηγική, σύμφωνα με την έρευνα, θα μπορούσε έως το 2020 να προσθέσει 2,4% στο ΑΕΠ της Αυστραλίας, 6,6% στο ΑΕΠ της Βραζιλίας, 3,7% στο ΑΕΠ Κίνας και 3,1% στο ΑΕΠ της Γαλλίας. Επιπλέον, θα βελτίωνε κατά 2,5% το ΑΕΠ της Γερμανίας, κατά 4,2% της Ιταλίας, ενώ θα προσέθετε 3,3% στο ΑΕΠ της Ιαπωνίας, 1,6% στο ΑΕΠ της Ολλανδίας, 3,2% στην περίπτωση της Ισπανίας, 2,5% στη Μεγάλη Βρετανία και 2,1% στο ΑΕΠ των ΗΠΑ, Πίνακας 1.

Πίνακας 1. Η επίδραση στο ΑΕΠ κάθε χώρας από τη βελτίωση του Δείκτη Ψηφιακής Ωριμότητας.
Πηγή: Accenture Strategy και Oxford Economics, 2016

Ψηφιακές δεξιότητες
Σύμφωνα με τη μελέτη, η υπεροχή που παρέχουν οι ψηφιακές δεξιότητες στο εργατικό δυναμικό ενισχύει το συνολικό παραγωγικό αποτύπωμα κάθε περιοχής του πλανήτη, με τις ψηφιακά “ώριμες” αγορές να έχουν τα αντίστοιχα οφέλη. Για του λόγου το αληθές, στην πιο ψηφιακή οικονομία του κόσμου, σχεδόν ένας στους δύο εργαζόμενους (το 43% του εργατικού δυναμικού των ΗΠΑ) είναι σε θέση να υποστηρίξει την ψηφιακή στρατηγική των επιχειρήσεων της χώρας. Στην Ιταλία μόλις το 18% του ΑΕΠ αφορά την ψηφιακή οικονομία, με το 37% του εργατικού δυναμικού να θεωρείται “ψηφιακά ώριμο”. Η έρευνα διαπιστώνει ότι η περαιτέρω ενίσχυση της συμμετοχής της ψηφιακής οικονομίας στο συνολικό παραγωγικό αποτύπωμα των χωρών, απαιτεί πρόοδο σε μια σειρά από επιμέρους παράγοντες. Αυτοί συνδέονται με τις ψηφιακές δεξιότητες του εργατικού δυναμικού, την ευκολία πρόσβασης στη χρηματοδότηση και τη διαφάνεια του ρυθμιστικού περιβάλλοντος.

ΤΕΥΧΟΣ43
  • EDITORIAL - ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΥΡΡΟΣ

    Η ψηφιακή τεχνολογία έχει τις απαντήσεις για την επανεκκίνηση της οικονομίας

  • ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ

    Πληροφορική, υψηλή τεχνολογία, καινοτομία: Ο δρόµος προς την Ανάκαμψη

  • ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

    Χάνουμε αντί να ανακτούμε ψηφιακό έδαφος: Άμεσες προκλήσεις για την Ελλάδα

  • ΤΑΣΟΣ ΤΖΗΚΑΣ

    Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών: Μια νέα στρατηγική βιομηχανία, για την Ελλάδα της κρίσης και του μέλλοντος μας

  • EUROPEAN IT OBSERVATORY

    Η αγορά Ψηφιακής Τεχνολογίας στην Ελλάδα και παγκόσμια

  • CISCO

    5,4 δις κάτοικοι στον πλανήτη θα έχουν κινητό τηλέφωνο το 2020

  • ACCENTURE

    Η Ψηφιακή Οικονομία εισφέρει το 1/5 του παγκόσμιου ΑΕΠ

  • PWC

    Καλύτερες ψηφιακές υποδομές ζητούν από την πολιτεία οι επιχειρήσεις

  • IDC

    Στα $2,8 τρις οι παγκόσμιες δαπάνες για Πληροφορική το 2019

  • WORLD ECONOMIC FORUM

    Η ψηφιακή τεχνολογία θα δημιουργήσει πρόσθετη αξία $100 τρις έως το 2025

  • FOCUS BARI

    Σε άνοδο η χρήση του mobile internet στην Ελλάδα

  • ERICSSON

    Το “συνδεδεμένο σπίτι” προσελκύει το ενδιαφέρον των καταναλωτών

  • PWC

    Κομβικός ο ρόλος του Chief Digital Officer για τις επιχειρήσεις

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΤΡΑΠΕΖΩΝ

    Δεκαπλάσιες οι συναλλαγές με κάρτες στην Ε.Ε. σε σχέση με την Ελλάδα

  • ΔΙΑΦΗΜΙΖΟΜΕΝΟΙ

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

16

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΠΕ 2018/ 2019 UPDATE

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ