Έρευνες - Μελέτες

Πτωτικά θα κινηθεί το 2015 η αγορά των wearable συσκευών fitness

wearablefit

Πτώση των πωλήσεων στις wearable συσκευές, που επικεντρώνονται στη φυσική δραστηριότητα, αναμένεται το 2015, με την παγκόσμια αγορά να εκτιμάται σε 68,1 εκατ. τεμάχια από 70,2 εκατ., που αναμένεται να φθάσει φέτος. Οι επικαλύψεις στις επιμέρους προϊοντικές κατηγορίες των wearables, που συνδέονται με τη φυσική δραστηριότητα (“έξυπνα” περικάρπια, “έξυπνα” ρολόγια, άλλες wearable συσκευές παρακολούθησης της φυσικής δραστηριότητας), ευθύνεται για την προβλεπόμενη πτώση.

Σύμφωνα με τη Gartner, οι συγκεκριμένες επικαλύψεις σε επίπεδο λειτουργιών (μέτρημα σφυγμών, βημάτων, ειδοποιήσεις) θα κρατήσουν την αγορά, το 2015, σε επίπεδα χαμηλότερα αυτών του 2014. Ωστόσο, οι αναλυτές της εταιρείας εκτιμούν ότι ο κλάδος θα γνωρίσει νέα άνθηση από το 2016, φθάνοντας τα 91,3 εκατ. συσκευές, κυρίως λόγω της πτώσης των τιμών και της ενίσχυσης της αγοράς από νέα μοντέλα και brands.

Προβλέψεις πωλήσεων ηλεκτρονικών Wearable συσκευών για την υγεία και τη φυσική κατάσταση, 2013-2016 (τεμ. σε εκατ.)

Πηγή: Gartner

Άνοδος πωλήσεων αναμένεται από την επόμενη χρονιάΜάλιστα, εκτίμηση της Gartner είναι οι πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν μεγάλοι “παίκτες” της αγοράς στον τομέα των wearable συσκευών, που σχετίζονται με την υγεία και τη φυσική κατάσταση, θα δώσει μεγάλη ώθηση στον κλάδο. Ως παραδείγματα δε αναφέρει τις κινήσεις των Qualcomm, Apple (HealthKit), Google (Google Fit), Samsung (S.A.M.I.), Microsoft, Nike και Intel, σημειώνοντας ότι αυτή η κινητικότητα θα δώσει στην αγορά ένα σημαντικό προβάδισμα σε επίπεδο καινοτομίας προϊόντων και καταναλωτών.

Αλλάζει η αγορά
Η εξέλιξη των wearable συσκευών, που συνδέονται με την υγεία και τη σωματική δραστηριότητα, σε μια υπολογίσιμη δύναμη της αγοράς των τεχνολογικών προϊόντων, θα συνοδευτεί και από αλλαγές στα κανάλια διανομής. Για παράδειγμα, η Gartner εκτιμά ότι μεταξύ 2018 και 2020, το 25% των “έξυπνων” περικάρπιων και άλλων smart fitness monitors θα πωλείται μέσα από κανάλια εκτός του λιανεμπορίου. Μάλιστα, γυμναστήρια, κέντρα αισθητικής και ευεξίας, ασφαλιστικές εταιρείες, κέντρα ελέγχου σωματικού βάρους υπολογίζεται ότι θα αποτελέσει ένα νέο σημαντικό κανάλι διάθεσης των συγκεκριμένων συσκευών, το οποίο θα δώσει νέα ώθηση στη διείσδυσή τους στην αγορά.

Οι τάσεις
Τόσο η είσοδος της Apple, όσο και ο εκ Κίνας ανταγωνισμός, αλλά και οι νέες κινήσεις της πλατφόρμας Android, εκτιμάται ότι θα εξελίξουν τα wearables με μια υπολογίσιμη αγορά. Ήδη η κατηγορία όχι μόνο κινήθηκε με ιλιγγιώδη ρυθμό 684% το 1ο εξάμηνο του έτους, αλλά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, αναμένεται να “τρέξει” με 129% και κατά την επόμενη χρονιά.

Οι αναλυτές, μάλιστα, εκτιμούν ότι το ντεμπούτο της αμερικανικής πολυεθνικής θα αποτελέσει πρόκληση για το σύνολο των κατασκευαστών, δημιουργώντας νέα δεδομένα και - ίσως - δίνοντας νέα δυναμική στον κλάδο, ο οποίος δεν εξαντλείται στα “βραχιόλια»” και στα ρολόγια, καθώς έπεται το λανσάρισμα και νέων προϊόντων.