Μειώθηκαν οι επισκέψεις των παιδιών σε ιστοσελίδες για ενήλικες

Έρευνες - Μελέτες

14 Ιουνίου 2017

Η Kaspersky Lab παρουσίασε την τελευταία της έκθεση με ευρήματα σχετικά με τη χρήση υπολογιστών από παιδιά. Η ανάλυση δείχνει ότι, κατά μέσο όρο, τα παιδιά σε όλο τον κόσμο επικοινωνούν, παίζουν και έχουν πρόσβαση σε περιεχόμενο για ενήλικες μέσω υπολογιστών, λιγότερο απ’ ό,τι πριν από ένα χρόνο. Παρ’ όλα αυτά επισκέπτονται πιο συχνά ιστοσελίδες που εμπεριέχουν πληροφορίες για ναρκωτικά, αλκοόλ και καπνικά προϊόντα. Το τελευταίο θέμα παρουσιάζει μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τα παιδιά που κατοικούν στη Βόρεια Αμερική, την Ωκεανία και την Ανατολική Ευρώπη.

Αυτό είναι το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει έκθεση της Kaspersky Lab που καλύπτει μία δωδεκάμηνη περίοδο από τον Μάιο του 2016 μέχρι τον Απρίλιο του 2017, παρουσιάζοντας ανώνυμα στατιστικά από τις λύσεις της εταιρείας για υπολογιστές Windows και Mac, με ενεργοποιημένη τη λειτουργία Γονικού Ελέγχου. Επίσης, παρουσιάζεται το ποσοστό επισκέψεων ή οι απόπειρες επισκέψεων σε ιστότοπους με δυνητικά επιβλαβές περιεχόμενο, που εμπίπτουν σε μία από τις επτά πιο δημοφιλείς προκαθορισμένες κατηγορίες: Διαδικτυακά μέσα επικοινωνίας, Αλκοόλ, Καπνικά Προϊόντα, Ναρκωτικά, Ηλεκτρονικά Παιχνίδια, Λογισμικό, Ήχος, Βίντεο, Ηλεκτρονικό Εμπόριο, Περιεχόμενο για ενήλικους.

Παιδιά δημιούργησαν λογαριασμούς σε ιστοσελίδες επικοινωνίας (όπως μέσα κοινωνικής δικτύωσης, messengers ή emails ) στο 61% των περιπτώσεων, ενώ τους δώδεκα προηγούμενους μήνες (από τον Μάιο του 2015 μέχρι τον Απρίλιο του 2016) το ποσοστό αυτό ανερχόταν στο 67%. Τα παιχνίδια έπεσαν στο 9% από 11% που ήταν και οι επισκέψεις σε ιστοσελίδες με περιεχόμενο για ενηλίκους, πλέον, αγγίζουν το 1,2% αντί για 1,5%. Ωστόσο, οι επισκέψεις σε ιστοσελίδες που περιέχουν πληροφορίες για ναρκωτικά, αλκοόλ και καπνικά προϊόντα αυξήθηκαν από το 9% - της προηγούμενης περιόδου - σε 14%. Το ενδιαφέρον των παιδιών για ιστοσελίδες που περιέχουν πληροφορίες για λογισμικό, ήχο και βίντεο έχει, επίσης, αυξηθεί από 3% σε 6%.

Η έκθεση δείχνει, επίσης, ότι τα παιδιά που περνούν τις περισσότερες ώρες κάνοντας chat προέρχονται από τον αραβικό κόσμο, όπου το 89% των ανιχνεύσεων σχετίζεται με ιστότοπους επικοινωνίας. Τα παιδιά της Βόρειας Αμερικής, που χρησιμοποιούν υπολογιστές για τον σκοπό αυτό, είναι τα λιγότερα στον κόσμο, με το ποσοστό τους να μην ξεπερνάει το 28% των περιπτώσεων.

Οι ιστοσελίδες που σχετίζονται με ναρκωτικά, αλκοόλ και καπνικά προϊόντα είναι πιο δημοφιλείς στη Βόρεια Αμερική (32%), την Ωκεανία (30%) και τη Δυτική Ευρώπη (26%), ενώ τα παιδιά από τον αραβικό κόσμο είναι λιγότερο πιθανό να επισκεφτούν τέτοιες ιστοσελίδες.

Η κατηγορία των παιχνιδιών υπολογιστών ακολουθεί το ίδιο μοτίβο: είναι πιο δημοφιλής στη Βόρεια Αμερική (20%), την Ωκεανία (20%), τη Δυτική Ευρώπη (18%) και λιγότερο δημοφιλής στον αραβικό κόσμο (2%). Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι η Άπω Ανατολή ξεχωρίζει στην κατηγορία του ηλεκτρονικού εμπορίου, η οποία αντιπροσωπεύει το 13% των ανιχνεύσεων εκεί, ενώ ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι μόλις 5%. Τα παιδιά στην Άπω Ανατολή χρησιμοποιούν επίσης λογισμικό και ιστότοπους για ενήλικες περισσότερο από τα παιδιά ίδιας ηλικίας σε άλλες περιοχές.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2017

ΤΕΥΧΟΣ

13

Έρευνα για την Αγορά Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών 2017/ 2018

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ