Έρευνες - Μελέτες

1 στους 2 Ευρωπαίους βλέπει τηλεόραση για να ξεφύγει από την καθημερινότητα

tvhd

Συναισθηματικά δεμένοι, με τις τηλεοπτικές σειρές, είναι οι κάτοικοι της Ευρώπης, καθώς ένας στους δύο τηλεθεατές δηλώνει πως παρακολουθεί σειρές, για να ξεφύγει από την καθημερινότητα. Πάντως, αυτή η φυγή έχει τα δικά της άγχη, καθώς, σχεδόν, οι μισοί τηλεθεατές (46%) είναι τόσο συναισθηματικά δεμένοι με την τηλεόραση, που στεναχωριούνται, όταν τελειώσει η αγαπημένη τους σειρά. Παραπάνω από τους μισούς (51%) ξεκινούν μια νέα σειρά, με τον ένα στους έξι (16%) να παραδέχεται την ανάγκη του να καλύψει το κενό, αμέσως, με μια άλλη σειρά.

Οι μισοί Ευρωπαίοι στεναχωριούνται όταν τελειώσει η αγαπημένη τους σειράΣύμφωνα με νέα έρευνα της Samsung για τις τηλεοπτικές συνήθειες, 7 στους 10 παραδέχονται ότι δεν θα αποκάλυπταν ποτέ τη συνέχεια μιας σειράς, όπως δεν θα ήθελαν να συμβεί και σε εκείνους. Μάλιστα, οι κάτοικοι της Ευρώπης είναι τόσο δεμένοι με τα σήριαλ, ώστε ένας στους πέντε (18%) να δηλώνει πως θα τον ενοχλούσε, αν ανακάλυπτε κάποιο σχετικό spoiler στα social media. Ως αποτέλεσμα, το ένα τέταρτο των Ευρωπαίων τηλεθεατών να αποφεύγει social media, περιοδικά, εφημερίδες και ραδιόφωνο, προκειμένου να μη μάθουν κάποιο “τηλεοπτικό μυστικό”.

Επιπλέον, το 1/3 των τηλεθεατών (36%) δηλώνει πως πάντα ρωτά ένα φίλο ή ένα συνάδελφο, αν έχει παρακολουθήσει τη συγκεκριμένη σειρά, προτού ξεκινήσουν να μιλούν γι’ αυτήν μπροστά τους και τους αποκαλύψουν την πλοκή.

Για να αναδείξει το ρόλο, που διαδραματίζει η τηλεόραση στις ζωές των τηλεθεατών, η έρευνα της Samsung διερευνά τους λόγους για τους οποίους ο κόσμος αγαπάει την τηλεόραση. Τα αποτελέσματα αποδεικνύουν πως οι τηλεθεατές απολαμβάνουν τις αγαπημένες τους τηλεοπτικές σειρές, με ποσοστό 52%, να δηλώνει ότι παρακολουθεί μόλις ένα επεισόδιο κάθε φορά. Αντίθετα στην Ιταλία και την Ελβετία υπάρχει ένα 60% και 62%,αντίστοιχα, που παρακολουθεί περισσότερα από ένα επεισόδια συνεχόμενα.

Εξελίξεις που μένουν
Παράλληλα, οι σημαντικές εξελίξεις σε μια τηλεοπτική σειρά “μένουν” στο μυαλό των Ευρωπαίων, καθώς μόνο το 43% των τηλεθεατών υποστηρίζει πως δεν ξανασκέφτεται άσχημα γεγονότα, που συνέβησαν στους αγαπημένους του τηλεοπτικούς χαρακτήρες και ένας στους τρείς (33%) νιώθει άγχος μετά από μία σημαντική στιγμή στην πλοκή. Τέλος, σχεδόν οι μισοί (45%) απορροφούνται την ώρα που βλέπουν τηλεόραση και γι’ αυτό θα αγχωθούν ή θα θυμώσουν, αν κάποιος τους διακόψει.

Η έρευνα
Η έρευνα διεξήχθη από την onepoll.com το Σεπτέμβριο 2014 για λογαριασμό της Samsung, στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιταλία, το Βέλγιο, τη Σουηδία και την Ελβετία, σε δείγμα 4.500 ενηλίκων (ηλικιών 16 χρονών και άνω).