Έρευνες - Μελέτες

Η συνδεσιμότητα “παράθυρο ευκαιρίας” για τον κλάδο του αυτοκινήτου

carbuy

Μία αγορά, η οποία έως τα τέλη του 2016 θα ανέρχεται σε $14 δις, είναι αυτή των υπηρεσιών που σχετίζονται με τα συνδεδεμένα οχήματα. Η αυξανόμενη διάδοση της συνδεσιμότητας εντός των οχημάτων δημιουργεί μια παγκόσμια ευκαιρία για τη συνολική αγορά, εξελίσσοντας τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα σε έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς του Internet of Things (IoT).

Στα $14 δις η αγορά των υπηρεσιών που σχετίζονται με τα συνδεδεμένα οχήματα, έως τα τέλη του 2016Το παράθυρο ευκαιρίας που ανοίγει η συνδεσιμότητα, δεν αφορά μόνο τον ίδιο τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, που στη μεγάλη του πλειοψηφία, ήδη, επενδύει σε αυτήν. Αφορά το συνολικό οικοσύστημα, που μπορεί να δημιουργηθεί πέριξ των συνδεδεμένων οχημάτων, που αναμένεται να δημιουργήσουν επαναλαμβανόμενες πηγές εσόδων από τις ψηφιακές υπηρεσίες, που θα παρέχονται μετά από την πώληση. Οι υπόλοιποι παίκτες του οικοσυστήματος, όπως οι φορείς εκμετάλλευσης κινητών επικοινωνιών ή οι ειδικοί της τηλεματικής έχουν αντιληφθεί αυτή την ευκαιρία και ήδη, συναγωνίζονται να κερδίσουν μεγαλύτερο μερίδιο από τη συνδεσιμότητα στο αυτοκίνητο. 

Στην πραγματικότητα, όπως αναφέρει σχετική μελέτη της SNS Research (“Connected Car Ecosystem: 2016 - 2030 - Opportunities, Challenges, Strategies & Forecasts”), πολλοί πάροχοι κινητής τηλεφωνίας, παγκοσμίως, έχουν επεκταθεί πέρα από τον παραδοσιακό τους ρόλο ως φορείς συνδεσιμότητας και προσφέρει end-to-end. 

Συστήματα υποβοήθησης
Σύμφωνα με τη μελέτη, βασική πηγή εσόδων όσον αφορά τις υπηρεσίες, που σχετίζονται με τα συνδεδεμένα οχήματα, θα αποτελέσει το infotainment (streaming μουσικής, online θέαση ταινιών, real time ενημέρωση για την κίνηση και τις καιρικές συνθήκες), η πλοήγηση, η διαχείριση της κυκλοφορίας, αλλά και του στόλου των οχημάτων. Επίσης, μεγάλο τμήμα των εσόδων θα προέλθει από τις τεχνολογίες των Προηγμένων Συστημάτων Υποβοήθησης Οδηγού (ADAS), όπως η προειδοποίηση εκτροπής λωρίδας κυκλοφορίας, το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης, η αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, το self-parking. 

Κόστος
Πάντως, σύμφωνα με έρευνα της IHS Automotive (μέλος της IHS Markit), αν και οι καταναλωτές είναι εξαιρετικά θετικοί στην αγορά ενός νέου αυτοκινήτου, που θα είναι εξοπλισμένο με Τεχνολογίες Προηγμένων Συστημάτων Υποβοήθησης Οδηγού, δεν είναι πρόθυμοι να βάλουν το χέρι στην τσέπη για να πληρώσουν τις συγκεκριμένες δυνατότητες. Και αυτό γιατί, όπως δηλώνουν οι ερωτηθέντες, θεωρούν ότι τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας πρέπει να αποτελούν τμήμα του βασικού εξοπλισμού και άρα να παρέχονται χωρίς επιπλέον χρέωση.

Εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα φαίνεται να αποτελούν οι καταναλωτές στις ΗΠΑ, οι οποίοι δηλώνουν πιο πρόθυμοι να πληρώσουν ένα πρόσθετο κόστος για τις τεχνολογίες ADAS.

Να σημειωθεί ότι η έρευνα της IHS Markit περιγράφει ως “συνδεδεμένο” ένα όχημα, που διαθέτει ένα συνδυασμό των ακόλουθων τεχνολογιών: Προηγμένα Συστήματα Υποβοήθησης του Οδηγού (ADAS), ενσωμάτωση smartphone, τηλεματική, ενημέρωση και ψυχαγωγία, χειριστήρια του αυτοκινήτου και Wi-Fi.