Έρευνες - Μελέτες

Οι κοινωνικά υπεύθυνες εταιρείες προσελκύουν πιο εύκολα τα νέα ταλέντα

peoplewalk

Τις κοινωνικά συνειδητοποιημένες επιχειρήσεις και εκείνες που έχουν έμπρακτο φιλανθρωπικό έργο, προτιμούν σήμερα οι εργαζόμενοι. Πρόσφατη έρευνα του παγκόσμιου παρόχου επαγγελματικών χώρων ευέλικτης εργασίας Regus αποκαλύπτει ότι η φιλανθρωπία και η εταιρική κοινωνική ευθύνη είναι σημαντικά ζητήματα για τους εργαζόμενους σε επιχειρήσεις ανά τον κόσμο.

Η εταιρική κοινωνική ευθύνη είναι σημαντικός παράγοντας κατά την επιλογή θέσης εργασίαςΣύμφωνα με την έρευνα, όταν έχουν να επιλέξουν μεταξύ δύο παρόμοιων προσφορών εργασίας, οι εργαζόμενοι απάντησαν ότι θα έτειναν προς την εταιρεία που μπορεί να αποδείξει ότι πραγματοποιεί φιλανθρωπικές συνεισφορές με κάποιο τρόπο. Σχεδόν οι μισοί (47%) από τους περίπου 40.000 συμμετέχοντες στην έρευνα απάντησαv ότι είναι σημαντικό γι’ αυτούς, ο εργοδότης τους να εμπλέκεται σε φιλανθρωπικούς σκοπούς. Η εταιρική κοινωνική ευθύνη είναι, επίσης, σημαντικός παράγοντας κατά την επιλογή θέσεως εργασίας. Ένα σημαντικό ποσοστό της τάξεως του 43% απάντησε ότι αν του προσφέρονταν δύο ισοδύναμα καλές θέσεις εργασίας, θα προτιμούσαν την πιο φιλάνθρωπη εταιρεία ως εργοδότη. Αυτό μας δείχνει πως οι επιχειρήσεις που αποδεδειγμένα προσφέρουν στην κοινωνία, είναι σε καλύτερη θέση να προσελκύσουν και να διατηρήσουν ταλαντούχο δυναμικό. 

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το ένα τρίτο των ερωτηθέντων θα ήθελε να λαμβάνει ενεργό μέρος στις φιλανθρωπικές δραστηριότητες της εταιρείας, ενώ το 34% θα επιθυμούσε να είναι καλύτερα ενημερωμένο για αυτές τις δραστηριότητες.

Επιπλέον, η έρευνα της Regus διαπιστώνει ότι το 41% των εργαζομένων εκτιμά τις πρωτοβουλίες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, αλλά το 29% πιστεύουν πως η σχετική πληροφόρηση είναι ανεπαρκής. Στο μεταξύ, ένας στους τέσσερις ερωτηθέντες θα ήθελε να είναι καλύτερα ενημερωμένος σχετικά με τις φιλανθρωπικές δραστηριότητες και τις πρωτοβουλίες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης άλλων ομάδων εντός της επιχείρησης.

Επίσης, τα δύο πέμπτα των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι οι εταιρείες στον τομέα τους θα πρέπει να είναι πιο δραστηριοποιημένες σε πρωτοβουλίες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης (40%) και φιλανθρωπικές δραστηριότητες (37%) 

Κοινωνική συνείδηση
Όπως διαπιστώνει η εταιρεία, “τα κίνητρα των σημερινών εργαζομένων δεν περιορίζονται στην εγωιστική παρόρμηση της προσωπικής επιτυχίας. Είναι προφανές ότι προτιμούν να εργάζονται για εταιρείες με καλό ιστορικό κοινωνικών επιδόσεων”. Όπως σημειώνει, “οι επιχειρήσεις πρέπει να κατανοήσουν αυτήν την προθυμία για συνεισφορά σε κοινωνικά θέματα, να ενημερώσουν τους εργαζομένους τους για τις σχετικές πρωτοβουλίες φιλανθρωπίας και εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και να τους δώσουν την ευκαιρία να συμμετέχουν προσωπικά σε αυτές”. Σύμφωνα δε με την έρευνα, “οι εργαζόμενοι, που είναι ενημερωμένοι για τις φιλανθρωπικές δραστηριότητες της εταιρείας τους, τείνουν να νιώθουν πιο ενθουσιώδεις και ικανοποιημένοι από τη δουλειά τους, ενώ παράλληλα αυτές οι πρωτοβουλίες δημιουργούν ευκαιρίες ομαδικής συνεργασίας μεταξύ της διοίκησης και των εργαζομένων”