Έρευνες - Μελέτες

1 στις 2 πωλήσεις σε Ασία - Ειρηνικό θα επηρεάζονται από το Διαδίκτυο το 2020

ecommerce123

Αναπόσπαστο τμήμα της στρατηγικής του λιανεμπορίου αποτελεί πλέον το Διαδίκτυο, με την περιοχή της Ασίας να κρατά το ρόλο της "ατμομηχανής' των ηλεκτρονικών πωλήσεων, σε παγκόσμιο επίπεδο. Η δυναμική του on line καναλιού είναι ήδη μεγάλη στην περιοχή της Ασίας - Ειρηνικού (Κίνα, Ινδία, Ιαπωνία, Αυστραλία και Νότιος Κορέα), ενώ με ορίζοντα το 2020 αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω. Έως τότε, εκτιμάται ότι περίπου μία στις δύο λιανικές πωλήσεις (το 48%) θα συνδέεται ή θα επηρεάζεται από το ηλεκτρονικό κανάλι (σ.σ. ο καταναλωτής αναζητά το προϊόν ηλεκτρονικά, αλλά το αγοράζει τελικά από το φυσικό κατάστημα). Σε απόλυτα μεγέθη, οι αναλυτές της εταιρείας Forrester εκτιμούν ότι, έως το 2020, ο τζίρος των πωλήσεων, που επηρεάζονται από το ψηφιακό κανάλι στην περιοχή της Ασίας - Ειρηνικού, θα ανέλθει σε $2,1 τρις από $1,2 τρις το 2015.

Έως το 2020, ο τζίρος των πωλήσεων, που επηρεάζονται από το ψηφιακό κανάλι στην περιοχή της Ασίας - Ειρηνικού, θα ανέλθει σε $2,1 τρις, από $1,2 τρις το 2015Σύμφωνα με έρευνα της Forrester, το 2015 στην περιοχή της Ασίας - Ειρηνικού (Κίνα, Ινδία, Ιαπωνία, Αυστραλία και Νότιος Κορέα) το 13% των συνολικών λιανικών πωλήσεων διενεργήθηκε on line, με τα ψηφιακά μέσα να επηρεάζουν, ωστόσο, σε μεγάλο βαθμό τις offline πωλήσεις λιανικής. Συγκεκριμένα, το 2015, περίπου το ένα τρίτο των συνολικών λιανικών πωλήσεων επηρεαζόταν από το ηλεκτρονικό κανάλι, ενώ αυτό το ποσοστό θα αυξηθεί στο 48% το 2020.

Η συνεχής άνοδος της δημοτικότητας των smartphones λειτουργεί καταλυτικά για την τόνωση της επιρροής του Διαδικτύου στο λιανεμπόριο. Οι καταναλωτές χρησιμοποιούν πλέον όλο και πιο συχνά το "έξυπνο" κινητό τους για την έρευνα αγοράς ή για σύγκριση τιμών μεταξύ προϊόντων και υπηρεσιών, ακόμη κι όταν δεν τις αποκτούν τελικά μέσα από το ψηφιακό κανάλι, αλλά με τον παραδοσιακό τρόπο, από το φυσικό κατάστημα. "Αυτή η καταναλωτική συμπεριφορά καθιστά το Διαδίκτυο ένα πανίσχυρο όπλο για τον κλάδο των πωλήσεων, το οποίο είναι αδύνατον να αγνοήσει το παγκόσμιο λίανεμπόριο", επισημαίνουν οι αναλυτές της εταιρείας. 

Παράγοντες ανόδου
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι πέραν από την αύξηση της διείσδυσης των smartphones, η πρόσβαση όλο και περισσότερων καταναλωτών της περιοχής σε δίκτυα ταχύτατου Ίντερνετ, η άνοδος των ψηφιακών μέσων πληρωμής και η διευρυνόμενη δημοτικότητα των social media θα λειτουργήσουν υποστηρικτικά για τα ψηφιακά κανάλια πώλησης.

Στο μεταξύ, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις, που επηρεάζονται από το Διαδίκτυο, αναμένεται να αναπτυχθούν ταχύτερα σε προϊοντικές κατηγορίες, όπως τα είδη σπιτιού, τα είδη προσωπικής φροντίδας, τα καλλυντικά και τα είδη παντοπωλείου. Άλλες κατηγορίες, όπως τα προϊόντα τεχνολογίας, ήδη διενεργούνται σε μεγάλο βαθμό μέσα από ψηφιακά κανάλια.