Έρευνες - Μελέτες

Μείωση στις πωλήσεις smartwatches, για πρώτη φορά, το 2ο τρίμηνο του 2016

smartwatches1

Πτωτικά, σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, κινήθηκαν, για πρώτη φορά στη - σύντομη - ιστορία του κλάδου, οι πωλήσεις “έξυπνων” ρολογιών το 2ο τρίμηνο του 2016. Μάλιστα, οι πωλήσεις υποχώρησαν το διάστημα Απριλίου - Ιουνίου 2016 κατά το διόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό του 32%, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της International Data Corporation - IDC (Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker).

Η αγορά αναμένεται να παραμείνει υποτονική για το σύνολο της χρήσης, προσβλέποντας, ωστόσο, σε ανάπτυξη από το επόμενο έτοςΤο εξεταζόμενο διάστημα διατέθηκαν στην παγκόσμια αγορά 3,5 εκατ. smartwatches, αριθμός που υπολείπεται σημαντικά των πωλήσεων του 2ου τριμήνου του 2015, οπότε είχαν πωληθεί διεθνώς 5,1 εκατ. “έξυπνα” ρολόγια. Οι αναλυτές της IDC αποδίδουν την υποτονική επίδοση της αγοράς στο γεγονός ότι οι καταναλωτές, σε μεγάλο βαθμό, αναμένουν - από τις αρχές του έτους- αναβαθμίσεις των εν λόγω προϊόντων σε επίπεδο hardware, γεγονός που δεν αναμένεται να συμβεί νωρίτερα από τα τέλη του έτους. Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η αγορά θα παραμείνει υποτονική για το σύνολο της χρήσης, προβλέποντας, ωστόσο, ότι θα βελτιωθεί από το επόμενο έτος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IDC, η Apple κράτησε την πρώτη θέση της παγκόσμιας αγοράς smartwatches, κατά το 2ο τρίμηνο του 2016, με πωλήσεις 1,6 εκατ. ρολογιών και μερίδιο 47%. Πάντως, η αμερικανική εταιρεία ήταν ο μόνος από τους πέντε κορυφαίους παίκτες της παγκόσμιας αγοράς “έξυπνων’ ρολογιών, που είδε τις πωλήσεις του, το εξεταζόμενο διάστημα, να μειώνονται. Βέβαια, όπως σχολιάζουν οι αναλυτές της IDC, η σύγκριση των φετινών επιδόσεων με τις αντίστοιχες περσινές αδικεί σε ένα βαθμό την Apple. Και αυτό γιατί το εν λόγω τρίμηνο του 2015 συμπίπτει, στην ουσία, με την είσοδο της εταιρείας στη συγκεκριμένη αγορά και εύλογα ήταν ένα πολύ ισχυρό τρίμηνο από πλευράς πωλήσεων.

“Η Apple εξακολουθεί να διατηρεί ένα σημαντικό προβάδισμα στην αγορά και δυστυχώς, μια πτώση για την αμερικανική εταιρεία οδηγεί σε μείωση του συνόλου της αγοράς”, τονίζουν σχετικά. 

Οι παίκτες της αγοράς
Τη δεύτερη θέση της παγκόσμιας αγοράς κατέκτησε το 2ο τρίμηνο του 2016 η Samsung, συγκεντρώνοντας μερίδιο 16%, με τη Lenovo να έπεται με μερίδιο 9%, την LG Electronics να ακολουθεί με 8% και τη Garmin να συμπληρώνει την πρώτη πεντάδα με μερίδιο 4%.   Όπως σχολιάζουν οι αναλυτές της IDC, μία από τις αδυναμίες της αγοράς μέχρι σήμερα είναι ότι κανένα από τα παραδοσιακά brands ωρολογοποιίας δεν έχει καταφέρει να εισέλθει στην πεντάδα των κορυφαίων προμηθευτών του κόσμου στις πωλήσεις smartwatches. Αυτό, πάντως, σύμφωνα με τους ίδιους, φαίνεται να αλλάζει, έστω και αργά, με προμηθευτές όπως η Casio και η Tag Heuer να λανσάρουν τα δικά τους μοντέλα στην αγορά.

Top 5 Κατασκευαστών Smartwatch, Πωλήσεις, Μερίδιο Αγοράς και Αύξηση από έτος σε έτος, 2ο τρίμηνο 2016
(τεμ. σε εκατ.)

Πηγή: IDC Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker, Ιούλιος 2016