Έρευνες - Μελέτες

Προτεραιότητα ο ψηφιακός μετασχηματισμός των δημόσιων υπηρεσιών

ceosnew

Στο μετασχηματισμό των δημόσιων υπηρεσιών επενδύουν οι κυβερνήσεις ανά τον πλανήτη, απαντώντας με αυτόν τον τρόπο στις διογκούμενες απαιτήσεις των πολιτών για περισσότερο “ψηφιακό κράτος”. Σύμφωνα με τη Gartner, οι κρατικές δαπάνες για προϊόντα και υπηρεσίες τεχνολογίας θα αυξηθούν οριακά το 2016, κατά 0,3% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, υπερβαίνοντας ελαφρά τα $430 δις, για να φθάσουν τα $476 δις το 2020.

Ο δημόσιος τομέας αναμένεται να επενδύσει σε προϊόντα και υπηρεσίες τεχνολογίας $430 δις το 2016“Μετά από σχεδόν μία δεκαετία, όπου η κυρίαρχη στρατηγική για τους CIOs του Δημοσίου ήταν το “doing more with less”, πλέον οι πιέσεις προς τους υπευθύνους για την κρατική ψηφιακή στρατηγική είναι πολύ έντονες. Οι τελευταίοι αντιμετωπίζουν την πιεστική ανάγκη για εισαγωγή της ψηφιακής καινοτομίας στο Δημόσιο τομέα”, εξηγούν οι αναλυτές της εταιρείας.

Σε αυτήν τη διαδρομή, πάντως, οι κυβερνήσεις οφείλουν να υπερπηδήσουν μια σειρά από εμπόδια, που σχετίζονται με οργανωτικά - κυρίως - θέματα. Αυτά τα προβλήματα, σύμφωνα με τους αναλυτές, λειτουργούν ως τροχοπέδη στον ψηφιακό εκσυγχρονισμό του Δημοσίου και δεν του επιτρέπουν να αξιοποιήσει εργαλεία που προσφέρει η τεχνολογία, όπως, για παράδειγμα, τα social media, το mobile, τα data analytics, το cloud και Internet of Things (IoT).

“Στην εποχή της ψηφιακής οικονομίας, οι κυβερνήσεις ανά τον κόσμο πρέπει να αναγάγουν σε δομικό στοιχείο της στρατηγικής τους την επένδυση στο IT. Διαφορετικά, ρισκάρουν να διαιωνίσουν επί μακρόν μη αποδοτικά και μη βιώσιμα μοντέλα λειτουργίας του Κράτους”, τονίζει στην ανάλυσή της η Gartner.

Mάλιστα, οι αναλυτές σχολιάζουν ότι η αργή - σε σχέση με τους ρυθμούς του ιδιωτικού τομέα - υιοθέτηση των νέων ψηφιακών μοντέλων επιχειρησιακής λειτουργίας από το Δημόσιο αυξάνει το κόστος λειτουργίας και απειλεί την ίδια την αποστολή των κρατικών δομών, που είναι η εξυπηρέτηση του πολίτη.

Ψηφιακό Κράτος
Η Gartner αποτυπώνει στο report της μια σειρά από τακτικές που οφείλουν να υιοθετήσουν οι σημερινές κυβερνήσεις, ώστε το Δημόσιο να παρέχει στους πολίτες υπηρεσίες, που παραπέμπουν σε ένα πραγματικά ψηφιακό Κράτος. Μεταξύ αυτών, η εταιρεία θεωρεί κομβικής σημασίας τη στελέχωση των δημόσιων υπηρεσιών με ψηφιακά “εγγράμματους” εργαζόμενους. Εξίσου σημαντική θεωρεί και την υιοθέτηση πιο σύγχρονων και ευέλικτων μορφών εργασίας στο Δημόσιο τομέα. Άλλες στρατηγικές, που θεωρεί η εταιρεία κομβικές για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Δημοσίου, είναι τα ανοιχτά δεδομένα, η πολυκαναλική επαφή με τον πολίτη, η αξιοποίηση των δεδομένων μεγάλου όγκου που διαχειρίζονται οι κρατικές υπηρεσίες, αλλά και του Internet of Things.