Ο πατέρας “σηκώνει το βάρος” της ψηφιακής ασφάλειας των παιδιών

Έρευνες - Μελέτες

24 Ιουνίου 2016

Σε ψηφιακό “φύλακα – άγγελο” της online ζωής των παιδιών, εξελίσσεται ο σύγχρονος πατέρας. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία, οι μπαμπάδες αισθάνονται, πλέον, εξίσου υπεύθυνοι για την οικονομική συντήρηση των οικογενειών τους, όσο και για την ψηφιακή τους ασφάλεια.

Ψηφιακά “εγγράμματοι” οι σύγχρονοι μπαμπάδες προστατεύουν την online ζωή των παιδιώνΑυτό σημαίνει ότι είναι συνήθως ο πατέρας αυτός που εγκαθιστά λύσεις ασφάλειας σε όλες τις οικιακές ψηφιακές συσκευές. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε ειδικά για την Kaspersky Lab, το 86% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι προστατεύει ηλεκτρονικούς υπολογιστές, το 77% smartphone και το 63% εγκαθιστά anti-malware λύσεις σε tablet.

Όπως αποδεικνύεται από την έρευνα, οι σύγχρονοι μπαμπάδες φροντίζουν τα παιδιά τους στο Διαδίκτυο, ελέγχοντας αν η φροντίδα τους επεκτείνεται από τον πραγματικό στον εικονικό κόσμο. Έτσι, δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στις ασχολίες των παιδιών τους στο Διαδίκτυο και κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν, για να βρουν τη σωστή ισορροπία μεταξύ της προστασίας και της ενθάρρυνσης του ενδιαφέροντος τους για το Διαδίκτυο και τα σύγχρονα gadget.

Ίσως αυτός είναι ο λόγος, που οι μπαμπάδες είναι πιο διατεθειμένοι από τις μαμάδες να επιτρέψουν στα παιδιά να χρησιμοποιούν gadget από πολύ μικρή ηλικία.

Η έρευνα έδειξε, για παράδειγμα, ότι ο αριθμός των πατέρων, που δίνουν smartphone ή tablet στα παιδιά τους πριν από τα πρώτα τους γενέθλια, είναι τουλάχιστον διπλάσιος από τον αριθμό των μητέρων που παραδέχονται ότι κάνουν το ίδιο.

Σημαντικό το Διαδίκτυο
Ενδιαφέρον είναι το εύρημα της έρευνας, σύμφωνα με το οποίο, τα δύο τρίτα των πατέρων που έλαβαν μέρος δήλωσαν ότι βλέπουν το Διαδίκτυο ως κάτι πολύ σημαντικό τόσο για τους ίδιους, όσο και για τα παιδιά τους. Επίσης, σε αντίθεση με τις μητέρες, οι πατέρες πιστεύουν ότι το Διαδίκτυο έχει θετική επίδραση στα παιδιά τους - στη σωματική και ψυχική τους κατάσταση, στις επιδόσεις τους στο σχολείο, στο μελλοντικό επαγγελματικό προσανατολισμό τους και στη ζωή τους γενικότερα. Για παράδειγμα, το 45% πιστεύει ότι τα παιδιά του αισθάνονται πιο επιτυχημένα και άνετα με τους φίλους τους λόγω του Διαδικτύου, ενώ πάνω από το ένα τέταρτο (29%) πιστεύει ότι το Διαδίκτυο βοηθά τα παιδιά να γίνουν πιο οργανωμένα όσον αφορά τον προγραμματισμό του χρόνου τους.

Αγορά gadget
Η έρευνα, που αποκαλύπτει τους τρόπους με τους οποίους οι πατέρες φροντίζουν για την online ζωή των παιδιών, έδειξε, επίσης, ότι είναι πολύ πιο πιθανό ένας πατέρας να αγοράσει gadget για τα παιδιά του, ώστε να μην αντιμετωπίζονται άσχημα από τους συνομηλίκους τους. Για παράδειγμα, οι μισοί από τους μπαμπάδες παρέχουν στα παιδιά τους έναν υπολογιστή ή ένα laptop, με βάση το παραπάνω σκεπτικό. Επίσης, οι πατέρες είναι πεπεισμένοι ότι τα παιδιά πρέπει να γνωρίζουν πώς να χρησιμοποιούν ψηφιακές συσκευές. Έτσι, πάνω από το ένα τρίτο όσων συμμετείχαν στην έρευνα (36%), δήλωσε ότι αγόρασε στα παιδιά του ένα tablet γι’ αυτόν το λόγο. 

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2017

ΤΕΥΧΟΣ

12

Έρευνα για την Αγορά Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών 2016/ 2017 UPDATE

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ