Έρευνες - Μελέτες

Ασύρματη φόρτιση και virtual reality τα χαρακτηριστικά - “κλειδιά” για τα smartphones

virtualsmartpho

Πολύ υψηλά τοποθετούν τον πήχη των τεχνικών χαρακτηριστικών των smartphones, οι απαιτήσεις του σύγχρονου καταναλωτή. Με τη διείσδυση των “έξυπνων” κινητών να προσεγγίζει στις “ώριμες” αγορές το σημείο κορεσμού, το στοίχημα για τους κατασκευαστές έγκειται, πλέον, στη διαφοροποίηση και την παροχή στον καταναλωτή εκείνων των τεχνικών χαρακτηριστικών, που ικανοποιούν τις απαιτήσεις του από ένα smartphone.

Δέκα τεχνολογικές τάσεις για τα smartphones, που δεν μπορούν να αγνοήσουν οι κατασκευαστέςΣύμφωνα με έρευνα της Gartner, σήμερα, υπάρχουν δέκα τεχνολογικές τάσεις, που θεωρείται ότι εξασφαλίζουν στους χρήστες μια συναρπαστική εμπειρία στο κινητό. Αυτές τις τάσεις διερευνούν μετ’ επιτάσεως οι κατασκευαστές, αυτήν την περίοδο, γνωρίζοντας ότι η τεχνολογική “υπεροπλία” σε αυτούς θα φέρει την ψήφο εμπιστοσύνης των καταναλωτών.

Σύμφωνα με την ανάλυση της Gartner, αυτές οι τεχνολογικές τάσεις σχετίζονται με τη γρήγορη και μάλιστα ασύρματη φόρτιση του smartphone, η επαυξημένη και η εικονική πραγματικότητα (augmented και virtual reality), οι φωτογραφικές κάμερες πολλαπλών φακών, οι αισθητήρες βιομετρικών χαρακτηριστικών (βιομετρική ταυτοποίηση και τεχνολογίες), οι ψηφιακοί προσωπικοί βοηθοί (virtual personal assistant), οι ευλύγιστες/curved οθόνες, τα πρότυπα Wi-Fi 802.11, USB Type-C και embedded SIM (e-SIM).

Οι τεχνολογίες αυτές επιλέχθηκαν με βάση πέντε κομβικούς τομείς στη λειτουργία ενός “έξυπνου” κινητού: την μπαταρία, την εμπειρία του χρήστη, την εξατομικευμένη εμπειρία, την τεχνολογία οθονών και την συνδεσιμότητα. Πρόκειται για κατηγορίες χαρακτηριστικών, η έλλειψη ή πλημμελής αντιμετώπιση των οποίων μπορεί να κοστίσει στους κατασκευαστές σημαντικούς πόντους ανταγωνιστικότητας, καθώς βρίσκονται στην καρδιά του ψηφιακού μετασχηματισμού και των νέων επιχειρηματικών μοντέλων.

Προκλήσεις
Οι δέκα αυτές τεχνολογίες δημιουργούν, για κατασκευαστές και προγραμματιστές, μια μεγάλη πρόκληση να διαφοροποιηθούν από τον ανταγωνισμό, δημιουργώντας εξυπνότερες λύσεις. Άλλωστε, σε ένα ψηφιακό περιβάλλον, όπως αυτό που διαμορφώνεται, τα smartphones δεν μπορούν παρά να ακολουθήσουν τις νέες τάσεις και υποστηρίξουν τα νέα trends, εάν επιθυμούν να διατηρήσουν πρωταγωνιστικό ρόλο στο οικοσύστημα των συσκευών.

Κάποια από αυτά τα τεχνικά χαρακτηριστικά, μάλιστα, θεωρούνται κομβικά για μια σειρά από νέες λειτουργίες, που υποστηρίζουν το νέο ψηφιακό οικοδόμημα που δημιουργείται. Για παράδειγμα, η βιομετρική πιστοποίηση αναμένεται να ανοίξει για τους καταναλωτές το δρόμο για νέες, πιο πλούσιες ψηφιακές εμπειρίες, όπως οι πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου.

Πέρα από τα δακτυλικά αποτυπώματα, θα πρέπει να διερευνηθούν και νέες μέθοδοι βιομετρικής πιστοποίησης. Αυτό θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να συνεργαστούν πιο στενά όχι μόνο με τους προμηθευτές τεχνολογιών βιομετρικών στοιχείων, αλλά και με προγραμματιστές βιομετρικού λογισμικού.

Εικονική πραγματικότητα
Η επαυξημένη (AR) και η εικονική (VR) πραγματικότητα αποτελεί έτερο πεδίο προκλήσεων για κατασκευαστές, προγραμματιστές και δημιουργούς περιεχομένου τόσο όσον αφορά τους ιδιώτες καταναλωτές, όσο και τις επιχειρήσεις. Ειδικά όσον αφορά τις τελευταίες, οι ευκαιρίες που προκύπτουν από ένα σύστημα εικονικής πραγματικότητας είναι τεράστιες, για παράδειγμα, όσον αφορά το marketing.