Έρευνες - Μελέτες

Oξύνεται ο ανταγωνισμός στην παγκόσμια αγορά των wearable συσκευών

wearablesnew1

Μεγάλη κινητικότητα και ταυτόχρονη αύξηση του ανταγωνισμού εμφανίζει η παγκόσμια αγορά των wearable συσκευών. Η είσοδος νέων παικτών και η πτώση των τιμών δίνουν, σταδιακά, χαρακτηριστικά δομημένης αγοράς στα wearables, οι πωλήσεις των οποίων συνέχισαν, σε παγκόσμιο επίπεδο, την ανοδική τους πορεία και το 1ο τρίμηνο του 2016.

Άνοδο 67,2% κατέγραψε η παγκόσμια αγορά των wearables, το 1ο τρίμηνο του 2016Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της IDC (Quarterly Wearable Device Tracker), τους τρεις πρώτους μήνες του έτους, η αγορά των wearables κατέγραψε άνοδο 67,2% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, καθώς σε παγκόσμιο επίπεδο διατέθηκαν 11,8 εκατ. συσκευές. Παλαιότερα στοιχεία της ίδιας εταιρείας τοποθετούν τις πωλήσεις του 2015 στα 78,1 εκατ. συσκευές, αυξημένες κατά το εντυπωσιακό 171,6% έναντι του 2014 (οπότε, ωστόσο, η αγορά ήταν ακόμη στα σπάργανα).

Τη δυναμική του κλάδου των wearable συσκευών, σύμφωνα με τους αναλυτές, ενισχύει ένας συνδυασμός από παράγοντες, όπως το λανσάρισμα νέων συσκευών και νέων και εφαρμογών για wearables, η πτώση των τιμών και ο συνολικός - σταδιακός - εξορθολογισμός της αγοράς.

“Τα καλά νέα είναι ότι η αγορά των wearables συνεχίζει να ωριμάζει και να επεκτείνεται. Οι συσκευές, που βλέπουμε σήμερα, τεχνολογικά δεν έχουν καμία σχέση με τα μοντέλα, που λάνσαραν στην αγορά οι κατασκευαστές στα πρώτα βήματα της αγοράς. Το κακό είναι ότι ο κλάδος έχει αρχίσει να γίνεται “πολυσύχναστος”, χωρίς η επιτυχία του κάθε παίκτη να είναι εγγυημένη”, αναφέρει η IDC.

H εταιρεία διακρίνει δύο μεγάλες κατηγορίες στην αγορά των wearable συσκευών: τα smartwaches και τα βασικά wearables (συσκευές που δεν τρέχουν εφαρμογές τρίτων). “Υπάρχει ένας σαφής διαχωρισμός εντός της αγοράς wearables. Τα “έξυπνα” ρολόγια, που επιχειρούν να προσφέρουν μια ολιστική εμπειρία στο χρήστη και οι βασικές wearable συσκευές, όπως ζώνες για το γυμναστήριο, που έχει πιο στοχευμένη χρήση και εξυπηρετούν πιο εξειδικευμένες περιπτώσεις”, σχολιάζουν οι αναλυτές. Μάλιστα, όπως υπογραμμίζουν, οι δύο αυτές κατηγορίες ανταγωνίζονται η μία την άλλη, αν και - όπως προσθέτουν - επί του παρόντος και οι δύο είναι κομβικές για την περαιτέρω διεύρυνση της αγοράς.

Οι πρωταγωνιστές
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της IDC, τους τρεις πρώτους μήνες, όπως άλλωστε είχε συμβεί και για το σύνολο της χρήσης του 2015, η Fitbit διατήρησε τα ηνία της παγκόσμιας αγοράς των wearable συσκευών, αποσπώντας μερίδιο 24,5%.

Η Xiaomi ξεπέρασε την Apple και βρέθηκε στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης με μερίδιο 19%, με την αμερικάνικη εταιρεία να περιορίζεται στην τρίτη θέση με μερίδιο 7,5%, τη Gamin να ακολουθεί με 4,6% και τη Samsung να βρίσκεται στην πέμπτη με μερίδιο αγοράς 3,6%.

Top 5 Κατασκευαστών Wearables, Πωλήσεις, Μερίδιο Αγοράς και Αύξηση από έτος σε έτος, 1ο τρίμηνο 2016 (σε εκατ. Τεμ.)

Πηγή: IDC Worldwide Quarterly Wearables Tracker, Μάιος 2016