Έρευνες - Μελέτες

Πτώσης συνέχεια για την παγκόσμια αγορά tablet το 2015

tabletman1

Την κατιούσα πήρε η παγκόσμια αγορά των tablets το 2015, με τις πωλήσεις σε διεθνές επίπεδο να μειώνονται κατά 10,1% σε σχέση με το 2014. Τη “χαμένη τιμή” του κλάδου υπερασπίστηκαν οι detachable συσκευές, οι πωλήσεις των οποίων όχι μόνο έμειναν ανέπαφες από την πτώση της αγοράς, αλλά κινήθηκαν σε έντονα ανοδικούς ρυθμούς.

Κατά 10,1% μειώθηκαν οι πωλήσεις το 2015 - Εξαίρεση αποτελέσαν οι detachable συσκευέςΣύμφωνα με την IDC, οι παραγγελίες tablets, σε παγκόσμιο επίπεδο, μειώθηκαν το 4 τρίμηνο του 2015 κατά 13,7%, διαμορφούμενες στα 65,9 εκατ. τεμάχια, παρά την παράδοση που θέλει την εορταστική περίοδο να ευνοεί τις πωλήσεις του κλάδου.

Στον αντίποδα της συνολικής αγοράς tablet, κινήθηκε η κατηγορία των detachable συσκευών, σκαρφαλώνοντας σε νέα ιστορικά επίπεδα - ρεκόρ για τα δεδομένα του τομέα, καθώς ανήλθαν παγκοσμίως σε 8,1 εκατ. τεμάχια. Η συγκεκριμένη επίδοση συνιστά υπερδιπλασιασμό των πωλήσεων της εν λόγω κατηγορίας σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. “Ένας από τους βασικότερους λόγους, για τους οποίους οι detachables συσκευές αναπτύσσονται τόσο γρήγορα, είναι γιατί οι τελικοί χρήστες βλέπουν σε αυτές ένα βολικό μέσο για την αντικατάσταση του προσωπικού ηλεκτρονικού υπολογιστή”, σχολιάζουν οι αναλυτές της IDC.

Ετήσιες πωλήσεις
Σε επίπεδο έτους, όπως προκύπτει από τα προκαταρκτικά στοιχεία της IDC, οι παγκόσμιες πωλήσεις της συνολικής αγοράς περιορίστηκαν κατά 10,1% σε σχέση με το 2014, κατερχόμενες στα 206,8 εκατ. τεμάχια, από 230,1 εκατ. συσκευές ένα χρόνο νωρίτερα. Μάλιστα, η πτώση για την προϊοντική κατηγορία των παραδοσιακών tablets ήταν ακόμη μεγαλύτερη και κινήθηκε ποσοστιαία - παρά την πτώση- οι τιμές δεν έχουν ακόμη αποκλιμακωθεί σε σημαντικά επίπεδα.

Οι κατασκευαστές
Τα ηνία της παγκόσμιας αγοράς tablet κράτησε για το σύνολο του 2015 η Apple, αν και ο αμερικανικός κολοσσός “είδε»” το μερίδιό του να υποχωρεί - σε ετήσια βάση - κατά 21,8% και να διαμορφώνεται σε 24% από 27,6% το 2014.

Στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, για το σύνολο του 2015, βρέθηκε η Samsung, με την εταιρεία να υφίσταται και αυτή μείωση του μεριδίου αγοράς κατά 16,1% - σε επίπεδο έτους - στο 16,2% από 17,3% ένα χρόνο νωρίτερα.

Οι επιδόσεις της Lenovo, της επιφύλαξαν την τρίτη θέση της παγκόσμιας αγοράς για το 2015, με την εταιρεία να κερδίζει - αν και πολύ οριακά κατά 0,4% - έδαφος και το μερίδιo της, διεθνώς, να διαμορφώνεται σε 5,4%, από 4,9% ένα χρόνο νωρίτερα.

Την τέταρτη και πέμπτη θέση της παγκόσμιας αγοράς tablets κατέλαβαν - για το σύνολο του 2015 - η ASUS και η Huawei με μερίδιο 3,4% και 3,1%, αντίστοιχα, από 5,1% και 1,3%.

Top 5 Κατασκευαστών Tablet, Πωλήσεις, Μερίδιο Αγοράς και Αύξηση, 2015
(Προκαταρκτικά στοιχεία, σε εκατ. τεμ.)

Πηγή: IDC Worldwide Quarterly Tablet Tracker (Φεβρουάριος 2016)