Έρευνες - Μελέτες

Στα $59 δις οι δαπάνες για υπηρεσίες Business Analytics το 2015

businessanalytics

Πεδίο δόξης λαμπρό για τις υπηρεσίες Business Analytics, με τις παγκόσμιες δαπάνες να τοποθετούνται στα $59 δις κατά την τρέχουσα χρήση. Η σχετική αγορά θα τρέξει με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 15% με ορίζοντα το 2019, οπότε οι δαπάνες για Business Analytics θα προσεγγίσουν τα $102 δις σε παγκόσμια βάση. Όπως εκτιμά η μελέτη της IDC “Worldwide Business Analytics Services”, αφενός η ανάγκη για άμεση υιοθέτηση των νέων τεχνολογιων και αφετέρου έλλειψη προσωπικού με τις κατάλληλες ψηφιακές δεξιότητες θα οδηγήσουν πολλές εταιρείες ανά τον κόσμο στο outsoursing των υπηρεσιών business analytics.

Οι αναλυτές βάζουν τον πήχη στα $102 δις έως το 2019 όσον αφορά τις δαπάνες για υπηρεσίες Business AnalyticsΗ έρευνα της IDC εκτιμά ότι έως το 2019 οι συνολικές δαπάνες για project-based υπηρεσίες business analytics θα αυξηθούν -κατά μέσο όρο- κατά 14,3%, με τον ρυθμό ανάπτυξης των δαπανών για τις υπηρεσίες IT consulting να διαμορφώνεται στο 15,1% το 2015. Ο τομέας τομέα του outsourcing στα Business Analytics θα αναπτυχθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό 13% έως το 2019, ενώ η υπηρεσίες business process outsourcing (BPO) θα αναπτυχθούν με ρυθμό 13,6% το 2015.

Όπως εξηγούν οι συντάκτες της έρευνας, τα Business Analytics αποτελούν τη "ραχοκοκαλια" των τεχνολογιών της λεγόμενης "3rd Platform", η οποία συνιστά και τον βασικό κορμό για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των εταιρειών.

Δεν είναι τυχαίο ότι, σύμφωνα με άλλη έρευνα, της Gartner αυτή τη φορά, η προσέγγιση και εξυπηρέτηση του πελάτη, με τη συνδρομή των νέων ψηφιακών μέσων, αποτελεί για τους περισσότερους CEOs κορυφαία προτεραιότητα. Σε αυτή την κατεύθυνση, οι τομείς που θα απαιτήσουν τις μεγαλύτερες τεχνολογικές επενδύσεις την προσεχή πενταετία είναι η εξυπηρέτηση του πελάτη (37%), το digital marketing (32%) και τα business analytics (28%).

Πρώτη προτεραιότητα
Τα Business Analytics, το Cloud και το Mobility αναδεικνύουν τα στελέχη των επιχειρήσεων ως τις κορυφαίες προτεραιότητές τους για το 2015 και σε έρευνα της Accenture "Growing the Digital Business: Accenture Mobility Research 2015". Το Mobility καταλαμβάνει την πρώτη θέση στην ατζέντα του 2015 με ποσοστό 34%, το Cloud ακολουθεί με 30% και το Mobility με 18%. Συνολικά, εννέα στα δέκα στελέχη επιχειρήσεων δηλώνουν ότι έχουν υψηλές προσδοκίες από τις νέες τάσεις και τα νέα ψηφιακά εργαλεία, προκειμένου να επιτύχουν τον εταιρικό τους μετασχηματισμό. Μάλιστα, η πλειοψηφία των στελεχών και συγκεκριμένα οι επτά στους δέκα υπογραμμίζουν ότι εταιρικός μετασχηματισμός με τη χρήση των νέων ψηφιακών εργαλείων θα επέλθει πολύ πιο άμεσα, εφόσον αυτά εφαρμοστούν συνδυαστικά και όχι αποσπασματικά.

Όσον αφορά τα οφέλη, στα οποία προσβλέπουν από την υιοθέτηση των νέων ψηφιακών εργαλείων, η πλειοψηφία των στελεχών καταλήγει σε πέντε βασικά. Αυτά συνδέονται με τη δημιουργία νέων πηγών εσόδων (48%), ταχύτερη διείσδυση στην αγορά (46%), ενίσχυση της προσήλωσης του καταναλωτή στο brand (46%), ταχύτερη ανταπόκριση στις απαιτήσεις του πελάτη (45%) και άνοιγμα νέων αγορών (45%).

Η ελληνική πραγματικότητα
Έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου & Επιχειρείν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ELTRUN), έχει επιχειρήσει να αποτυπώσει τη διείσδυση των συγκεκριμένων τεχνολογιών στην ελληνική πραγματικότητα. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, το 72% των ελληνικών επιχειρήσεων είναι εξοικειωµένες µε τον όρο Business Analytics.