Έρευνες - Μελέτες

Μακροχρόνιες οι συνέπειες μιας επίθεσης DDoS για μία στις πέντε επιχειρήσεις

internet_security

Αντιμέτωπη με προβλήματα, που μπορεί να διαρκέσουν από αρκετές ημέρες έως και εβδομάδες, έρχεται μία στις πέντε επιχειρήσεις, που δέχονται επιθέσεις DDoS. Αν και οι συνέπειες μιας επίθεσης DDoS μπορεί να κυμαίνονται από την περιορισμένη πρόσβαση σε online υπηρεσίες μιας εταιρείας μέχρι και την παντελή έλλειψη της διαθεσιμότητάς τους, ακόμη και ένα μικρό περιστατικό μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλες οικονομικές απώλειες. Αυτές - κατά μέσο όρο - κυμαίνονται από $52.000 έως $444.000, ανάλογα με το μέγεθος της επιχείρησης.

Ακόμη και ένα μικρό περιστατικό μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλες οικονομικές απώλειες, που κυμαίνονται από $52.000 έως $444.000, ανάλογα με το μέγεθος της επιχείρησηςΣτον υπολογισμό του μέσου κόστους των απωλειών, οι ειδικοί συμπεριέλαβαν και τα κόστη αποκατάστασης των συνεπειών ενός τέτοιου περιστατικού. Για παράδειγμα, το 65% των εταιρειών χρησιμοποίησε συμβουλευτικές υπηρεσίες από ειδικούς ψηφιακής ασφάλειας, το 49% των επιχειρήσεων πλήρωσε για να τροποποιήσει την πληροφοριακή υποδομή Πληροφορικής του, το 46% των θυμάτων χρειάστηκε να στραφεί σε δικηγόρους και το 41% στράφηκε σε risk managers.

Τα παραπάνω είναι μόνο τα πιο κοινά έξοδα. Οι πληροφορίες για επιθέσεις DDoS και την επακόλουθη διατάραξη των εργασιών λαμβάνουν, συχνά, δημόσιο χαρακτήρα, γεγονός που προστίθεται στους κινδύνους. Το 38% των εταιρειών υπέστη απώλεια φήμης ως αποτέλεσμα επίθεσης DDoS και σχεδόν ένας στους τρεις ενδιαφερόμενους οργανισμούς έπρεπε να ζητήσει τη συνδρομή συμβούλων εταιρικής επικοινωνίας.

Τα στοιχεία προκύπτουν από παγκόσμια έρευνα της Kaspersky Lab και της B2B International, κατά τη διάρκεια της οποίας, οι ερευνητές ρώτησαν τους εκπροσώπους των εταιρειών, που είχαν δεχθεί επίθεση DDοS, για τη διάρκεια της επίθεσης και τις επιπτώσεις της στη λειτουργία των ιστότοπων, των υπηρεσιών ή των υποδομών της εταιρείας.

Όπως αποδείχθηκε, στο 13% των περιπτώσεων, η επίθεση προκάλεσε την πλήρη αποτυχία φόρτωσης ενός πόρου, ενώ το 52% ανέφερε σημαντικές καθυστερήσεις στη διάρκεια φόρτωσης υπηρεσιών. Για το 33% των ερωτηθέντων υπήρξαν μικρές καθυστερήσεις στη φόρτωση σελίδων, ενώ το 29% των επιθέσεων οδήγησε στην αποτυχία υλοποίησης ορισμένων συναλλαγών μέσω μιας υπηρεσίας. (Γράφημα)

Παραδείγματα
“Για τις επιχειρήσεις, η παντελής απώλεια μιας υπηρεσίας για ένα μικρό χρονικό διάστημα ή οι συνεχείς καθυστερήσεις στην πρόσβαση σε αυτή για πολλές ημέρες, μπορεί να αποτελέσουν σοβαρά προβλήματα. Και οι δύο καταστάσεις μπορεί να επηρεάσουν την ικανοποίηση των πελατών και την προθυμία τους να χρησιμοποιήσουν την ίδια υπηρεσία ξανά στο μέλλον”, διαπιστώνουν οι συντάκτες της έρευνας.

Για παράδειγμα, η επίθεση DDoS ενάντια στο φινλανδικό χρηματοπιστωτικό όμιλο OP Pohjola ήταν μια τυπική περίπτωση παρατεταμένης επίθεσης. Ως αποτέλεσμα αυτής, οι πελάτες δυσκολεύονταν να αποκτήσουν πρόσβαση στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες της OP Pohjola για πάνω από 6 μέρες.