Μέσω smartphone και tablet η πρόσβαση στο Διαδίκτυο, για όλο και περισσότερους Έλληνες

Έρευνες - Μελέτες

της Νατάσας Φραγκούλη, fragouli@sepe.gr

30 Ιουλίου 2015

Το smartphone και το tablet επιλέγουν, πλέον, όλο και περισσότεροι Έλληνες χρήστες για τη σύνδεση τους με το Διαδίκτυο. Τον Ιούνιο, οι Έλληνες επέλεξαν για την πρόσβαση στο Ίντερνετ το κινητό τους τηλέφωνο σε ποσοστό 36,8% από 29,4% ένα χρόνο νωρίτερα (και 35,3% το Μάρτιο του 2015). Επιπλέον, ένα ποσοστό 13,2% επέλεξε το tablet για να συνδεθεί στο Διαδίκτυο από 10% τον Ιούνιο του 2014 (και 12,8% τον Μάρτιο του 2015). Την ίδια περίοδο, η χρήση του φορητού υπολογιστή μειώθηκε στο 39,8% από 44,9% τον Ιούνιο του 2014, ενώ η δημοτικότητα των σταθερών υπολογιστών συνέχισε να περιορίζεται ποσοστιαία στο 28%, από 32,2% ένα χρόνο νωρίτερα. Τέλος, τον Ιούνιο του 2015, ένα πολύ μικρό ποσοστό των χρηστών, το 0,6%, από 0,4% το αντίστοιχο περσινό διάστημα, συνδεόταν στο Διαδίκτυο μέσω μιας συσκευής smart tv.

Τη στροφή του Έλληνα στις φορητές συσκευές, ως μέσο για τη σύνδεση του στο Διαδίκτυο, επιβεβαιώνουν τα στοιχεία της Focus Bari για το 2ο τρίμηνο του έτους, σύμφωνα με τα οποία “παρά τις δύσκολες ημέρες που διανύουμε, ο Έλληνας συνεχίζει να ψηφίζει Inter(ΝΑΙ)t on the go”. Τα σχετικά στοιχεία περιλαμβάνονται στην τελευταία έρευνα Web ID της Focus Bari, η οποία διενεργήθηκε σε δείγμα 12.000 ατόμων, ηλικίας 13-74 ετών, το διάστημα Απριλίου - Ιουνίου 2015.

Τις φορητές συσκευές επιλέγουν, πλέον, οι Έλληνες για σύνδεση στο Διαδίκτυο. Αφιερώνουν 138 λεπτά την ημέρα στο InternetΗ έρευνα δείχνει ότι παρά την οικονομική κρίση - ή ίσως και εξαιτίας της - η σχέση του Έλληνα με το Διαδίκτυο γίνεται στενότερη, καθώς επτά στους δέκα (ποσοστό 71,4% από 70,9% ένα τρίμηνο νωρίτερα) χρησιμοποιούν, πλέον, το Ίντερνετ και μάλιστα, περισσότεροι από έξι στους δέκα (63,4%) συνδέονται σε καθημερινή βάση.

Οι Έλληνες χρήστες αφιερώνουν πλέον, κατά μέσο όρο, περίπου δύο ώρες και είκοσι λεπτά την ημέρα στο “σερφάρισμα”. Σήμερα, η μέση διάρκεια χρήσης του Ίντερνετ, σε καθημερινή βάση, φθάνει τα 138 λεπτά (πριν από ένα τρίμηνο ήταν στα 141 λεπτά). Οι άνδρες αφιερώνουν στην on line περιήγηση 141 λεπτά, κατά μέσο όρο, με τις γυναίκες να ακολουθούν με 134 λεπτά.

Φανατικοί του Διαδικτύου
Ειδικά στις νεαρές ηλικίες, η χρήση εκτοξεύεται, αφού οι νέοι ηλικίας 13-17 ετών χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο σε ποσοστό 98,7% (το 94,2% καθημερινά), ενώ στις ηλικίες 18-24 το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώνεται σε 98,5% (το 93,9% καθημερινά).

Ο μέσος όρος ημερήσιας χρήσης του Διαδικτύου αυξάνεται στις μικρότερες ηλικίες, καθώς οι νέοι ηλικίας 18-24 ετών αφιερώνουν στο Διαδίκτυο 187 λεπτά και εκείνοι ηλικίας 13-17 ετών 138 λεπτά.

Αυξανόμενη βαίνει η χρήση του Διαδικτύου και από τις μεγαλύτερες ηλικίες. Για παράδειγμα, ο μέσος χρόνος παραμονής στο Internet διαμορφώνεται στα 116 λεπτά για την ηλικιακή ομάδα 65-74 ετών και στα 116 λεπτά για τις ηλικίες 55-64.

Δημοφιλέστερο το Facebook
Το Facebook είναι το κοινωνικό δίκτυο με τους περισσότερους χρήστες στην Ελλάδα, καθώς το ποσοστό όσων διαθέτουν λογαριασμό στην ιστοσελίδα ανήλθε, το 2ο τρίμηνο του 2015, σε 50,1%. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παρουσιάζουν, συνολικά, μεγάλη απήχηση στους Έλληνες χρήστες, αφού περισσότεροι από ένας στους δύο, ποσοστό 55,2%, κάνει πλέον χρήση, ενώ στην ηλικιακή ομάδα των 18-44 το ποσοστό αυξάνεται στο 68,8%.

Στις προτιμήσεις των χρηστών, μετά από το Facebook, δεύτερο έρχεται το Youtube με 9,1%, ακολουθεί το google+ με 8,9%, το Instagram με 8,1% και το Twitter με 7,1. Ο δε μέσος χρόνος παραμονής στα social media είναι 77,7 λεπτά την ημέρα.

Ανοδικά οι online αγορές
Ανοδικά κινήθηκαν, το 2ο τρίμηνο του έτους, οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα, με το ποσοστό των Ελλήνων χρηστών, που επιλέγει το online κανάλι, να φθάνει το 26,2%, από 25,6% ένα τρίμηνο νωρίτερα.

Σύμφωνα με τη Web ID, τους τελευταίους 6 μήνες ο μέσος όρος των online αγορών ήταν στις 5,3 (από 5,2 το Μάρτιο), με το μέσο όρο της δαπάνης να φθάνει στα €413 από €407 το Μάρτιο.


Διάγραμμα 1. Online αγορές, Πηγή: web ID, FocusBari, 3-6/2015

On line και τα παιδιά
Απόλυτα εξοικειωμένα με τον υπολογιστή, το Διαδίκτυο και το κινητό τηλέφωνο είναι πλέον και τα παιδιά στην Ελλάδα, γεγονός που επιβεβαιώνουν τα στοιχεία για το 2ο τρίμηνο.

Η διείσδυση του Internet, για το 2ο τρίμηνο του 2015, διαμορφώθηκε ποσοστιαία στο 80,3% στα παιδιά ηλικίας 7-12 ετών, τα οποία σε ποσοστό 58,2% συνδέονται καθημερινά, ενώ ποσοστό 76,9% σε εβδομαδιαία βάση.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

17

Έρευνα για τη βιομηχανία Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 2019/ 2020

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ