Έρευνες - Μελέτες

19 ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές διαθέτει το μέσο νοικοκυριό στην Ελλάδα

peoplehome

“Δεμένο” με την τεχνολογία είναι το μέσο νοικοκυριό στην Ελλάδα, το οποίο διαθέτει 19 ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, μεταξύ αυτών δύο τηλεοράσεις και τουλάχιστον ένα tablet. Ο δε μέσος όρος χρήσης των συσκευών, σε μία τυπική μέρα, είναι κάτι περισσότερο από μία ώρα. Παράλληλα, το 99% των νοικοκυριών έχει στην κατοχή του ένα, τουλάχιστον, κινητό τηλέφωνο, με το 97% να το χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση, κυρίως, για να μπει στο email (96%), σε μηχανές αναζήτησης (87%) και σε sites κοινωνικής δικτύωσης (87%). Την ίδια στιγμή, το ποσοστό χρήσης σε καθημερινή βάση για την τηλεόραση φτάνει στο 90%, αντίστοιχο με το ποσοστό που αφορά τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή ή laptop.

Ενώ μόλις το 48% των νοικοκυριών στην Ελλάδα χρησιμοποιεί το tablet καθημερινά, ο χρόνος χρήσης ξεπερνάει και αυτόν των κινητών τηλεφώνων, φτάνοντας στη μία ώρα και 20 λεπτάΤα παραπάνω ενδιαφέροντα στοιχεία, για το τεχνολογικό προφίλ του Έλληνα, προκύπτουν από τον ετήσιο Τεχνοοικονομικό Δείκτη (Techonomic Index) της Samsung. Ο δείκτης αποτελεί μια ολοκληρωμένη μελέτη για τον τρόπο που αλληλεπιδρούν οι Ευρωπαίοι με την τεχνολογία, η οποία στηρίζεται στις απαντήσεις 18.000 Ευρωπαίων. Μετρά δε τις επιδόσεις 18 ευρωπαϊκών χωρών, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

Η μελέτη, η οποία αποκαλύπτει συνήθειες χρήσης και δαπάνης σε πλήθος ηλεκτρονικών συσκευών, διαπιστώνει ότι ο Έλληνας είναι στενά συνδεδεμένος με το tablet του. Έτσι, ενώ μόλις το 48% των νοικοκυριών στην Ελλάδα χρησιμοποιεί το tablet καθημερινά, ο χρόνος χρήσης ξεπερνάει και αυτόν των κινητών τηλεφώνων (που είναι 1 ώρα και 15 λεπτά), φτάνοντας στη μία ώρα και 20 λεπτά.

Οι Έλληνες, πάντως, αφιερώνουν την περισσότερη ώρα ημερησίως στην τηλεόραση, την οποία παρακολουθούν κάτι λιγότερο από τρεις ώρες καθημερινά.

Δαπάνες για περιεχόμενο
Από πλευράς δαπανών για περιεχόμενο, σύμφωνα με το δείκτη, το ποσοστό των Ελλήνων που πληρώνουν για stream περιεχόμενο ανέρχεται σε 20% σε μηνιαία βάση. Μάλιστα, το μεγαλύτερο ποσοστό (56%) πλήρωσε για να κατεβάσει μουσικό περιεχόμενο συγκριτικά με οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο.

Άλλωστε η νέα πανευρωπαϊκή μελέτη αποκαλύπτει αυτήν ακριβώς την τάση, ότι το σπίτι είναι, πλέον, κάτι παραπάνω από ένα μέρος στο οποίο τρώμε, κοιμόμαστε και χαλαρώνουμε. Αποτελεί κόμβο εργασίας, μελέτης και ψυχαγωγίας.

Η μελέτη αναδεικνύει άλλη μία παράμετρο της αλληλεπίδρασης των Ευρωπαίων με την τεχνολογία και αυτή αφορά την επένδυση στην ψηφιακή εκπαίδευση. Πανευρωπαϊκά, το 17% των νοικοκυριών πληρώνουν σε τακτές περιόδους για πρόσβαση σε εκπαιδευτικό περιεχόμενο, πέντε φορές περισσότερο από ό,τι το 2014 (3%). Το 22% των Ελλήνων πληρώνουν για πρόσβαση σε εκπαιδευτικό περιεχόμενο σε μηνιαία βάση.

Ψηφιακή εκπαίδευση
Ένας στους τέσσερις Ευρωπαίους (25%) καταναλώνουν εκπαιδευτικό περιεχόμενο σε εβδομαδιαία βάση - μία αύξηση της τάξης του 3% σε σχέση με το 2014, ενώ στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό είναι 37%.

Συνολικά, τα νοικοκυριά ξοδεύουν περισσότερο σε εκπαιδευτικά υλικά (€12/μήνα) από ό,τι σε mobile games (€10) και ψυχαγωγικά υλικά, όπως βιβλία και περιοδικά (€11), ταινίες (€10) και μουσική (€9). Σε μία τυπική ημέρα, το 85% των Ευρωπαίων ενηλίκων αφιερώνουν, τουλάχιστον, μία ώρα στην κατανάλωση εκπαιδευτικού περιεχομένου.

Και ενώ το κομμάτι της εκπαίδευσης βρίσκεται σε τροχιά ανόδου, η προσήλωση στα mobile παιχνίδια, σε αντίθεση, έχει αρχίσει να περιορίζεται. Μόλις το 1/3 (33%) των Ευρωπαίων παραδέχονται ότι παίζουν κάποιο mobile παιχνίδι σε τουλάχιστον εβδομαδιαία βάση - μία σημαντική μείωση σε σχέση με το 42% το 2014. Σημειώνεται ότι το παιχνίδι, που ήταν πρώτο σε αριθμό downloads, ήταν το “Candy Crush Saga”.

Gaming στο κινητό
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του δείκτη Techonomic Index, στην Ελλάδα, το 41% χρησιμοποιεί το smartphone ή tablet του για gaming ή εφαρμογές για ψυχαγωγία σε εβδομαδιαία βάση, παρ’ όλα αυτά δεν ξοδεύει ιδιαίτερα μεγάλα ποσά για αυτόν το λόγο (€9/μήνα). Αντίστοιχα και στις δαπάνες, που αφορούν σε εκπαιδευτικό περιεχόμενο, ο μέσος όρος ενηλίκων στην Ελλάδα ξοδεύει €10/μήνα, όταν το Ηνωμένο Βασίλειο, που έχει την πρωτιά, ξοδεύει €18,5/μήνα.

Τηλεοπτικό περιεχόμενο
Περίπου ένα στα τέσσερα (24%) νοικοκυριά στην Ευρώπη πλήρωσαν για stream περιεχόμενο (ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές) τον περασμένο μήνα, ποσοστό τέσσερις φορές μεγαλύτερο από το μόλις 5% το 2014.

Περισσότεροι από τους μισούς Ευρωπαίους (54%) κάνουν stream βίντεο τακτικά, μία αύξηση 50% σε σχέση με την περσινή χρονιά.

Στην Ελλάδα, αντίστοιχα, stream τηλεοπτικών προγραμμάτων, ταινιών και βίντεο κάνει το 73% τουλάχιστον 1 φορά την εβδομάδα.

Πανευρωπαϊκά 30 λεπτά επιπλέον δαπανώνται στην παρακολούθηση τηλεόρασης, το 2015, σε σχέση με πέρσι. Περισσότερος χρόνος δαπανάται στην παρακολούθηση τηλεόρασης (3 ώρες και 7 λεπτά) παρά στη χρήση laptops (2 ώρες και 47 λεπτά).

Επιπλέον, σήμερα ένας στους πέντε χρησιμοποιούν το κινητό/tablet/ΗΥ ή το laptop τους για να παρακολουθήσουν τηλεοπτικά προγράμματα, που δεν πρόλαβαν να δουν. Στην Ελλάδα, το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται σε 23%.