IDC: Κερδίζουν την “μάχη” των πωλήσεων τα Smartphones σε σχέση με τα tablets

Έρευνες - Μελέτες

05 Δεκεμβρίου 2013



Τα πρώτα σημάδια κόπωσης σε ένα από τα πλέον μεγάλα trends της αγοράς, τα tablets, διακρίνει η International Data Corporation (IDC), διαπιστώνοντας συγκράτηση του ρυθμού αύξησης των πωλήσεων τους. Η IDC προβλέπει - για φέτος - ότι οι πωλήσεις των tablets διεθνώς θα ανέλθουν σε 221,2 εκατ. τεμάχια, αυξημένες κατά 53,5% έναντι του 2012, με την εταιρεία, ωστόσο, να κατεβάζει τον πήχη των αρχικών εκτιμήσεών της, που έκαναν λόγο για πωλήσεις 227 εκατ. Σύμφωνα με τους αναλυτές της IDC, οι πωλήσεις tablets κινούνται ήδη με επιβραδυνόμενο ρυθμό και προς επίρρωσιν αυτού, αναφέρουν ότι το 2014 η ετήσια αύξηση θα κινηθεί στο 22,2%, που σε απόλυτους αριθμούς μεταφράζεται σε 270,5 εκατ. τεμάχια. Η εκτίμηση της εταιρείας είναι ότι - έως το 2017 - η ετήσια ποσοστιαία αύξηση θα κινηθεί σε μονοψήφια ποσοστά, δηλαδή κάτω από 10%.

Περαιτέρω, η IDC επιβεβαιώνει μια διεθνώς διαφαινόμενη τάση, σημειώνοντας ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις tablets θα ξεπεράσουν αυτές των παραδοσιακών προσωπικών υπολογιστών (επιτραπέζιων και φορητών) έως το 2015.

Νίκη των smartphones
Η παρατηρούμενη κόπωση στην αγορά των tablets αποδίδεται σε ένα βαθμό και στη ραγδαία διείσδυση των smartphones, με τη συγκεκριμένη κατηγορία συχνά να “κανιβαλίζει” τις ταμπλέτες.

Οι αναλυτές της IDC σημειώνουν ότι - σε ορισμένες αγορές - οι καταναλωτές ήδη επιλέγουν να αγοράσουν ένα μεγάλο “έξυπνο” κινητό (smartphone), παρά μια μικρή ταμπλέτα και αυτό έχει ως συνέπεια τις χαμηλότερες μακροπρόθεσμες προβλέψεις για τη ζήτηση tablets.

Ωστόσο, στις μεγαλύτερες και πιο “ώριμες” αγορές, όπως των ΗΠΑ, όπου η ζήτηση για tablets είναι έντονη ήδη από το 2010, ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι ο κορεσμός των καταναλωτών μάλλον, παρά ο “κανιβαλισμός” των tablets από τα smartphones. Η IDC διακρίνει, εξάλλου, μια διελκυστίνδα στη διεθνή αγορά μεταξύ των μικρών και των μεγάλων tablets, με την τάση να ευνοεί μάλλον τα πρώτα κατά την τελευταία διετία.

Όμως, η σταδιακή αύξηση του μεγέθους των “έξυπνων” κινητών μπορεί, τελικά, να λειτουργήσει υπέρ των μεγαλύτερου μεγέθους ταμπλετών, καθώς η διαφορά μεταξύ ενός smartphone με οθόνη έξι ιντσών και ενός tablet με οθόνη επτά ιντσών είναι πολύ μικρή για να παρακινηθεί ο καταναλωτής να αγοράσει και τα δύο. Θα είχε όμως περισσότερο νόημα, σύμφωνα με τους αναλυτές, εκτός από το “έξυπνο” κινητό του, να αποκτήσει και μια μεγαλύτερη ταμπλέτα με οθόνη δέκα ιντσών.

© Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας - ΣΕΠΕ, 2008 - 2013

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2020

ΤΕΥΧΟΣ

18

Έρευνα για την παγκόσμια αγορά ΤΠΕ 2020/ 2021

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ