Διπλασιασμό των on line αγορών στην Ελλάδα στα 6 δισ.ευρώ από 3,2 δισ.ευρώ σήμερα “βλέπει” το ELTRUN

Έρευνες - Μελέτες

02 Δεκεμβρίου 2013



"Πεδίο δόξης λαμπρό" για τις on line αγορές στη Ελλάδα "βλέπουν" οι ερευνητές, εκτιμώντας ότι ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας θα μπορούσε, υπό προϋποθέσεις, να διπλασιαστεί τα επόμενα χρόνια και από τα 3,2 δισ.ευρώ σήμερα να ανέλθει σε 6 δισ.ευρώ.

Τα μηνύματα για το ηλεκτρονικό εμπόριο κατά την τρέχουσα χρήση είναι θετικά, καθώς το 35% των χρηστών ίντερνετ στην Ελλάδα, περίπου 2,2 εκατομμύρια, έκανε τουλάχιστον μια αγορά προϊόντος ή υπηρεσίας on-line.

Παρά το ότι η on-line αγορά κινήθηκε με 25% ρυθμούς ανάπτυξης το 2013 σε σχέση με το 2012, ακόμη παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, αφού η αντίστοιχη ευρωπαϊκή αγορά θα φθάσει τα 350 δισ.ευρώ, με το 70% των χρηστών Internet να αγοράζουν on-line.

Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του ηλεκτρονικού εμπορίου B-C, που πραγματοποιεί εδώ και 5 χρόνια το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το 40% των on line καταναλωτών θα αυξήσει τις e-αγορές το 2014, ενώ λόγω της οικονομικής κρίσης το 20% θα τις μειώσει.

Όπως προκύπτει από την ετήσια έρευνα, οι Έλληνες on-line καταναλωτές έχουν μια σχετική πλέον εμπειρία 5,5 ετών κατά μέσο όρο on-line αγορών. Το 18% ξεκίνησε τις on-line αγορές το 2013 που δικαιολογεί σε μεγάλο βαθμό την ανάπτυξη της αγοράς το 2013 σε σχέση με το 2012.

Η μέση αξία των on-line συναλλαγών κυμάνθηκε στα 1.500 ευρώ, με τη μερίδα του λέοντος να την παίρνουν η αγορά υπηρεσιών όπως: ταξιδιωτικές υπηρεσίες (αγορά εισιτηρίων), διανομή σε καταλύματα, ασφάλειες αυτοκινήτων, τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες, εισιτήρια για εκδηλώσεις.

Η σημασία του διαδικτύου στις αγορές συνολικά φαίνεται και από το γεγονός ότι για τους on-lineαγοραστές το 40% των αγορών σε φυσικά καταστήματα γίνεται, αφού πραγματοποιηθεί σοβαρή διερεύνηση/ έρευνα και σύγκριση τιμών στο διαδίκτυο.

Υστερούν τα ελληνικά sites
Από την έρευνα προκύπτει ότι μόνο το 60 - 65% των συνολικών on-line αγορών κατευθύνεται σε Ελληνικά sites. Αυτό καταδεικνύει και την προοπτική των ελληνικών ψηφιακών επιχειρήσεων κάτω από προϋποθέσεις στο μέλλον, αφού το αντίστοιχο νούμερο στην Ευρώπη είναι κοντά στο 90%. Συγκεκριμένα, οι Έλληνες on-line αγοραστές συνήθως αγοράζουν από 4 - 5 ελληνικά sites και 3 - 4 ξένα sites.

Τους εννέα πρώτους μήνες του 2013 οι κατηγορίες που είχαν την μεγαλύτερη ανάπτυξη το 2013 είναι διαμονή σε καταλύματα (λόγω πολλών sites, που προσφέρουν τις υπηρεσίες αυτές αλλά και της μείωσης του σχετικού budget των καταναλωτών που ψάχνουν ευκαιρίες στο Internet), εισιτήρια για εκδηλώσεις (πλέον υπάρχουν πολύ καλές υπηρεσίες που προσφέρονται με ασφάλεια από εταιρίες), υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών (όλοι οι τηλεπικοινωνιακοί οργανισμοί προσφέρουν προχωρημένες υπηρεσίες on-line στους πελάτες τους που φθάνουν μέχρι και προσωποποιημένες), ασφάλειες (είναι πλέον η κύρια στρατηγική όλου του κλάδου λόγω της εισόδου δυναμικών νέων on-lineεταιριών), είδη φαρμακείου.

Τέλος, παρότι για τα φυσικά προϊόντα υπήρχαν πολύ περισσότερες παραγγελίες από ότι για τις υπηρεσίες, οι τελευταίες είχαν πολύ μεγαλύτερη χρηματική αξία.

Όσον αφορά τους λόγους που οι Έλληνες on-line καταναλωτές εμπιστεύονται και αγοράζουν από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, τα συμπεράσματα είναι:

- Οι πρώτοι τρείς λόγοι σχετίζονται με την ασφάλεια/ πιστοποίηση που σχετίζεται με την έλλειψη εμπειρίας για αγορές από απόσταση αλλά και τη “δυσπιστία” που εκφράζει τα τελευταία χρόνια γενικά ο Έλληνας καταναλωτής για τις αγορές του

- Παρ’ όλα αυτά το 60% πιθανόν ή σίγουρα θα αγόραζε από ένα on-line κατάστημα ακόμα και αν δεν κάλυπτε τα παραπάνω κριτήρια αλλά είχε χαμηλές τιμές και καλές προσφορές





Νατάσα Φραγκούλη 

© Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας - ΣΕΠΕ, 2008 - 2013

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2017

ΤΕΥΧΟΣ

13

Έρευνα για την Αγορά Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών 2017/ 2018

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ