Deloitte: Smartphones και tablets υψηλά στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων για αγορές τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο - 3 στους 10 θα αγοράσουν μέσω ίντερνετ

Έρευνες - Μελέτες

08 Νοεμβρίου 2013



Υψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων των Ευρωπαίων παραμένουν τα προϊόντα τεχνολογίας, σύμφωνα με τη 16η ετήσια ευρωπαϊκή έρευνα της Deloitte για τις καταναλωτικές τάσεις κατά τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο. Τα smartphones αναδεικνύονται ως δυναμική τάση φέτος, με το 27% των ερωτηθέντων να είναι πρόθυμο να λάβει ένα ως χριστουγεννιάτικο δώρο, με τα “έξυπνα” κινητά να έρχονται στην 6η θέση των πιο επιθυμητών δώρων στην Ευρώπη. Από την άλλη πλευρά, τα tablets παραμένουν σταθερά επιθυμητά από το 24% των ερωτηθέντων. 

Αυτά τα υψηλής αξίας δώρα, σύμφωνα με την έρευνα της Deloitte, παρουσιάζουν μια αλλαγή ανάμεσα στις διάφορες χώρες της, με τους Νοτιοευρωπαίους, τους Ουκρανούς και τους Ρώσους να είναι πρόθυμοι να τα λάβουν κατά 10% πάνω από το μέσο όρο.

Πάντως, παρά το γεγονός ότι τα ταξίδια, η διασκέδαση, τα smartphones και τα tablets είναι ανάμεσα στα κορυφαία δέκα δώρα, που οι Ευρωπαίοι επιθυμούν περισσότερο, τα δώρα αυτά δεν συγκαταλέγονται στην κορυφαία δεκάδα των δώρων, που πραγματικά προσφέρονται. Το κενό αυτό διευρύνεται εμφανώς στις περιπτώσεις των smartphones  και των tablets, δώρα τα οποία οι καταναλωτές επιθυμούν να λάβουν 5 - 6 φορές περισσότερο απ’ όσες πραγματικά θα τα λάβουν, εξαιτίας μιας αύξησης της επιθυμίας για smartphones, η οποία τα φέρνει από τη 10η στην 6η θέση των επιθυμητών δώρων, φέτος. 

Δημοφιλές μέσο αναζήτησης δώρων για την εορταστική περίοδο συνεχίζει να αποτελεί το ίντερνετ, με τις διαδικτυακές αναζητήσεις για προϊόντα να παραμένουν ισχυρή τάση, η οποία δηλώνεται από 3 στους 4 καταναλωτές. Περισσότερο από ποτέ, οι διαδικτυακές αγορές είναι ο τρόπος αγοράς που επιλέγεται περισσότερο, έτσι ώστε να γίνεται και αποταμίευση. 

Διαδικτυακές αγορές
Πάνω από το 40% των Ευρωπαίων καταναλωτών αποφασίζει να συνδυάσει το διαδίκτυο και τα φυσικά καταστήματα για την αναζήτηση και τη σύγκριση των προϊόντων, παρ’ ό,τι η τιμή αυτή έχει πέσει από 5 σε 7 μονάδες φέτος, ενισχύοντας την αποκλειστική χρήση του διαδικτύου. Το showrooming, που σημαίνει την επίσκεψη σε ένα μαγαζί για πάρει ο καταναλωτής συμβουλές και να συγκρίνει τιμές, έτσι ώστε να παραγγείλει μετά από το διαδίκτυο, προσελκύει, επίσης, έναν στους τρεις Ευρωπαίους περιστασιακά. Παρά ταύτα, οι περισσότερες αγορές (68%) γίνονται ακόμα στα φυσικά καταστήματα.  

Στο μεταξύ, το 33% των Ευρωπαίων θα αγοράσει δώρα μέσω του διαδικτύου. Ωστόσο, το 9% των Ευρωπαίων καταναλωτών δηλώνει ότι έχει λάβει με καθυστέρηση παραγγελία κατά τις Χριστουγεννιάτικες αγορές το 2012, το οποίο έχει ως αποτέλεσμα το 40%  των καταναλωτών να παραγγείλει νωρίτερα φέτος και το 21% να αλλάξει την ιστοσελίδα που χρησιμοποιεί.  

Μέσω κινητού
Το 26% των Ευρωπαίων καταναλωτών δηλώνει ότι έχει ήδη κάνει αγορές μέσω κινητού (χρησιμοποιώντας smartphone  ή  tablet), με την έρευνα να δείχνει ότι αυτό ισχύει για ένα στους τρεις καταναλωτές στη Γερμανία, την Ελβετία, το Λουξεμβούργο και τη Νότια Αφρική.  

Αυτό που αρέσει στους καταναλωτές για την “εμπειρία, που προσφέρουν τα διαφορετικά κανάλια αγορών” ειδικά, είναι ότι μπορούν να αξιοποιήσουν τα σχετικά πλεονεκτήματα τόσο του ηλεκτρονικού εμπορίου, όσο και των φυσικών καταστημάτων για να ικανοποιήσουν τις προσδοκίες τους.  

Η έρευνα
Η έρευνα και φέτος καλύπτει 18 Ευρωπαϊκές χώρες - μεταξύ των οποίων για τέταρτη φορά φέτος και η Ελλάδα - καθώς και τη Νότια Αφρική. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τη δεύτερη και την τρίτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, οπότε τέθηκαν ερωτήματα σε ένα ευρύ αντιπροσωπευτικό δείγμα καταναλωτών (17.354 άτομα) ηλικίας μεταξύ 18 - 65 ετών, προκειμένου να καταγραφούν οι προγραμματισμένες δαπάνες σε δώρα, φαγητό και ποτό για τα γιορτινά γεύματα αλλά και για τη διασκέδαση. 



© Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας - ΣΕΠΕ, 2008 - 2013

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

16

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΠΕ 2018/ 2019 UPDATE

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ