Το δεύτερο ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης του e-commerce μεταξύ των αναδυόμενων αγορών έχει η Ελλάδα-Στοιχεία της Focus Bari

Έρευνες - Μελέτες

31 Οκτωβρίου 2013



Σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης προσφέρει το e-commerce στην Ελλάδα, με τη χώρα μας να καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση στο “top 5” των αναδυόμενων αγορών με το μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου. Συγκεκριμένα, η Ελλάδα, με ρυθμό ανάπτυξης του e-commerce στο 61%, βρίσκεται μια μόλις θέση κάτω από την – επίσης - πολλά υποσχόμενη αγορά της Τουρκίας, που εμφανίζει ρυθμό ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου 75%. Ακολουθούν στη σχετική κατάταξη η Ουκρανία με 41%, η Ουγγαρία με 35%, ενώ την πεντάδα συμπληρώνει η Ρουμανία με 31%. 

Τα παραπάνω προκύπτουν, μεταξύ άλλων, από τα τελευταία στοιχεία της έρευνας Web ID της Focus Bari, που παρουσιάστηκαν στο συνέδριο Infocom World 2013. Σύμφωνα, μάλιστα, με τη Focus Bari, ο τομέας του ηλεκτρονικού εμπορίου παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον, ο αριθμός των e-shoppers βαίνει συνεχώς αυξανόμενος και - σύμφωνα με τους συμμετέχοντες στις έρευνες της εταιρείας - είναι βέβαιο ότι η ανοδική τάση θα συνεχιστεί. Συγκεκριμένα, σε ποσοστό 98% οι συμμετέχοντες εκτιμούν ότι θα είναι πολύ ανοδικός ο αριθμός των χρηστών υπηρεσιών e-commerce, την ίδια στιγμή που, σε ποσοστό 95%, πιστεύουν ότι θα είναι θετική η πορεία της εν λόγω αγοράς σε τζίρο και αξία. Γενικά, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν χθες, η διείσδυση της χρήσης ψηφιακών τεχνολογιών στην Ελλάδα βρίσκεται σε ανοδική πορεία. 

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Focus Bari (αφορούν τον περασμένο Σεπτέμβριο), το 73% των συμμετεχόντων στην έρευνα έκανε χρήση προσωπικού υπολογιστή και είχε πρόσβαση στο διαδίκτυο από 71% που ήταν τον Ιούνιο και στις δύο περιπτώσεις τα εν λόγω ποσοστά.

Από τα στοιχεία της έρευνας προκύπτουν και ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με τις τηλεπικοινωνιακές ανάγκες των Ελλήνων και πως αυτές καλύπτονται σήμερα. Για παράδειγμα η έρευνα αποκαλύπτει ότι το 65% επιλέγει κάποιο συνδυαστικό πακέτο τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών (double/triple play) από 63% που ήταν τον Ιούνιο. 

Διείσδυση social media
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Focus Bari, που παρουσιάστηκαν χθες, ανοδική είναι και η χρήση των social media από τους Έλληνες χρήστες, καθώς το 52% των συμμετεχόντων δήλωσε (το Σεπτέμβριο) ότι έκανε χρήση υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης έναντι 49% τον Ιούνιο.

Περαιτέρω, η έρευνα έδειξε ότι το 35% (από 32% τον Ιούνιο) των συμμετεχόντων ήταν χρήστης smartphone, ενώ περίπου ένας στους τρεις (ποσοστό 30%) είχε πρόσβαση στο Internet μέσω κινητών τηλεφώνων, ποσοστό που παρέμεινε σταθερό σε σχέση με τον Ιούνιο.

Από την έρευνα προκύπτει εξάλλου ότι ένα ποσοστό 21% (από 20%) επιλέγει πλέον να κάνει τις αγορές του μέσω του διαδικτύου, ενώ ένα ποσοστό 21% (από 19%) χρησιμοποιεί εφαρμογές (apps) στο smartphone του.

Νατάσα Φραγκούλη 

© Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας - ΣΕΠΕ, 2008 - 2013

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

17

Έρευνα για τη βιομηχανία Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 2019/ 2020

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ