1 στις 2 συσκευές κινητής, που διατέθηκαν στην Ελλάδα το διάστημα Ιανουαρίου - Ιουλίου 2013, ήταν smartphone - Ανοδική η πορεία των "έξυπνων" συσκευών

Έρευνες - Μελέτες

03 Οκτωβρίου 2013



Την ανιούσα, παρά την οικονομική δυσπραγία, συνεχίζουν να ακολουθούν οι πωλήσεις των smartphones στην εγχώρια αγορά, αν και πλέον οι Έλληνες στρέφονται σε επιλογές συσκευών χαμηλότερου κόστους. Ενδεικτικό του ρεύματος, που εξακολουθούν να έχουν τα λεγόμενα “έξυπνα” κινητά, είναι το γεγονός ότι, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, περισσότερες από 1 στις 2 συσκευές (ποσοστό 52%), που διατέθηκαν στην ελληνική αγορά τους πρώτους 7 μήνες τους έτους, ήταν smartphones. Την ανοδική τάση επιβεβαιώνει αριθμητικά το γεγονός ότι, εν μέσω της οικονομικής κρίσης, το εν λόγω ποσοστό είναι αυξημένο, σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, όταν το ίδιο χρονικό διάστημα του 2012 τα smartphones αντιπροσώπευαν το 44% των συσκευών κινητής τηλεφωνίας. 

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, που έχουν στη διάθεσή τους πηγές της αγοράς, το εξεταζόμενο διάστημα (Ιανουάριος - Ιούλιος) του 2013 συνολικά διετέθησαν στην ελληνική αγορά περίπου 833.000 συσκευές smartphones. Μπορεί η δυναμική των smartphones στην εγχώρια αγορά όχι μόνο να μην κάμπτεται, αλλά στον αντίποδα, να ενδυναμώνεται, ωστόσο, πλέον τα στοιχεία δείχνει μια ποιοτική στροφή του Έλληνα καταναλωτή, ελέω τιμής. 

Έτσι η συντριπτική πλειοψηφία των συσκευών, που διατίθενται πλέον στην ελληνική αγορά, ανήκουν στην κατηγορία των πιο φθηνών smartphones (κάτω των €200). Για του λόγου το αληθές, συνολικά το 74% των “έξυπνων” κινητών, που διατέθηκε στην Ελλάδα τους επτά πρώτους μήνες του έτους, είχε τιμή πώλησης κάτω από τα €200. Μάλιστα, το 48% των πωληθέντων smartphones κόστιζε κάτω και από €150 ευρώ. Η στροφή του Έλληνα καταναλωτή προς κατηγορίες πιο οικονομικών smartphones είναι δηλωτική του ότι ο καταναλωτής έχει μεν εντάξει τις “έξυπνες” συσκευές, ωστόσο, έχει γίνει πιο φειδωλός στα χρήματα, που δαπανά για την απόκτησή τους. 

Λειτουργικά συστήματα
Η εν λόγω στροφή έχει σαφέστατα επηρεάσει και τα μερίδια αγοράς των λειτουργικών συστημάτων για smartphones. Έτσι, κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι το γεγονός ότι την περίοδο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2013 το μερίδιο του Google Android, όσον αφορά στα λειτουργικά συστήματα στο - όντως εντυπωσιακό - 81,4% (από 75,2% το αντίστοιχο διάστημα του 2012, κερδίζοντας 6,2 ποσοστιαίες μονάδες), με εκείνο του Apple iOS να πέφτει στο 10,2% από 15,4% (υποχωρώντας κατά 5,2 ποσοστιαίες μονάδες από τις αρχές της χρονιάς). Τα ποσοστά του Blackberry έχουν σχεδόν εξανεμισθεί, ενώ μικρή άνοδο παρουσιάζει το Windows Phone της Microsoft.

Ανοδικό ρεύμα φαίνεται, τέλος, να επικρατεί και σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις των φορητών συσκευών (tablets). Το εν λόγω προϊόν φαίνεται ότι έχει δημιουργήσει πλέον τη δική το αγορά, με τα tablets να έχουν πλέον ισχυρά ανοδικές πωλήσεις στην Ελλάδα, καθώς, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, στην ελληνική αγορά διατίθενται περί τις 30.000 συσκευές σε μηνιαία βάση.

Όγκος δεδομένων
Τα παραπάνω στοιχεία έρχονται να επιβεβαιώσουν οι πάροχοι κινητής της ελληνικής αγοράς. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη Wind Ελλάς, οι καταναλωτές αρχίζουν να χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τα smartphones. Προς επίρρωσιν αυτού, τον Αύγουστο του 2013 οι συνδρομητές της Wind “κατανάλωσαν” κατά μέσο 383 MB δεδομένων, όγκος σχεδόν διπλάσιος σε σχέση με τα 201 MΒ του Αυγούστου του 2012.

Αλλά και η Cosmote έχει γνωστοποιήσει ότι τα smartphones, που διετέθησαν στην ελληνική αγορά, κατά το 1ο εξάμηνο του έτους ήταν πάνω από 700.000 με την εταιρεία να επιβεβαιώνει ότι πάνω από το 50% των συσκευών, που διέθεσε η ίδια στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, ήταν smartphones.

Νατάσα Φραγκούλη

© Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας - ΣΕΠΕ, 2008 - 2013

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2020

ΤΕΥΧΟΣ

18

Έρευνα για την παγκόσμια αγορά ΤΠΕ 2020/ 2021

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ