Αύξηση των Ελλήνων χρηστών του ηλεκτρονικού τζόγου, σύμφωνα με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του ΟΠΑ

Έρευνες - Μελέτες

15 Μαρτίου 2012

Το e-gambling (ηλεκτρονικός τζόγος) αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς παγκοσμίως αλλά και στην Ελλάδα. Το 2011 περίπου 400.000 Έλληνες (26% των 1,5 εκατ. Ελλήνων, που έκαναν on-line συναλλαγές στο διαδίκτυο) είχαν εμπλακεί με τον ηλεκτρονικό τζόγο (εκ των οποίων οι 100.000 σε πολύ τακτική βάση). Αυτό δείχνει μια ετήσια αύξηση της τάξης του 25%, αφού το 2010 περίπου 310.000 Έλληνες είχαν εμπλακεί με τον ηλεκτρονικό τζόγο (31% του 1 εκατ. Ελλήνων, που έκαναν on-line συναλλαγές στο διαδίκτυο).  Σε αυτά τα συμπεράσματα κατέληξε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών,  που πραγματοποιεί ετήσια έρευνα - ανάλυση για αυτή την αγορά στην Ελλάδα, με έμφαση στη συμπεριφορά των Ελλήνων on-line καταναλωτών, που εμπλέκονται στον ηλεκτρονικό τζόγο. Είναι μέρος της ετήσιας μεγάλης έρευνας για το ηλεκτρονικό εμπόριο B-C και τη συμπεριφορά των Ελλήνων on-line καταναλωτών που πραγματοποιείται στο τέλος κάθε έτους.

Βασικά χαρακτηριστικά
Οι βασικές κατηγορίες του e-gambling είναι το on-line πόκερ, on-line καζίνο, on-line αθλητικό στοίχημα, on-line μπίνκο, on-line λοταρία κ.λπ. Η συγκεκριμένη Ευρωπαϊκή αγορά υπολογίζεται στα €12,5 δις στα τέλη του 2011, ενώ ο ηλεκτρονικός τζόγος μέσω κινητού μόλις στα €57 εκατ. αλλά με ετήσια ανάπτυξη που ξεπερνάει το 50%. Ο τυπικός Έλληνας on-line καταναλωτής, που εμπλέκεται με τον ηλεκτρονικό τζόγο, είναι πολύ σοβαρός χρήστης του Internet (23,3 ώρες/εβδομάδα) που φθάνει βέβαια στα επίπεδα του εθισμού. Επίσης, θεωρείται επαγγελματίας on-line αγοραστής, αφού κάνει 16,2 αγορές/χρόνο και ξοδεύει €1.450 ετησίως. Σε σύγκριση με τον τυπικό Έλληνα on-line καταναλωτή, καταγράφεται μια πιο προχωρημένη on-line συμπεριφορά της τάξης, περίπου, του 20% στα βασικά on-line συμπεριφορικά χαρακτηριστικά.

Ενδιαφέρον, επίσης, παρουσιάζει η ηλικιακή κατανομή των Ελλήνων χρηστών του ηλεκτρονικού τζόγου τα τελευταία 2 χρόνια. Παρ’ ότι φαίνεται να υπάρχει μια μικρή μετατόπιση των χρηστών σε μεγαλύτερες ηλικίες (αύξηση της ηλικίας 43 - 50 από το 3% σε 8%) καταγράφεται ένα σοβαρό ποσοστό 8% των παικτών στις νέες ηλικίες. Δηλαδή, το 2011 πάνω από 30.000 νέοι (ηλικίας 14 - 20 ετών) δηλώνουν ότι παίζουν στο διαδίκτυο καζίνο, τυχερά παιχνίδια και στοιχήματα. Άρα, επιβεβαιώνονται και άλλες σχετικές έρευνες ότι ολοένα και περισσότεροι έφηβοι ενδίδουν τα τελευταία χρόνια στον ηλεκτρονικό τζόγο με τάσεις εθισμού.







© Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας - ΣΕΠΕ, 2008 - 2012

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2017

ΤΕΥΧΟΣ

13

Έρευνα για την Αγορά Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών 2017/ 2018

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ