Αύξηση των online αγορών κατά 30% το 2011 στην Ελλάδα, σύμφωνα με το εργαστήριο ηλεκτρονικού εμπορίου Eltrun του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

Έρευνες - Μελέτες

29 Νοεμβρίου 2011

Οι συνολικές ηλεκτρονικές (on-line) αγορές για προϊόντα και υπηρεσίες των Ελλήνων καταναλωτών διακυμάνθηκαν το 2011 στα €1,7 δις, σημειώνοντας αύξηση 30% σε σχέση με το 2010. Αυτή την στιγμή 1,5 εκ. on line Έλληνες καταναλωτές αγοράζουν κατά μέσο όρο 15 φορές/χρόνο από το Internet, ξοδεύοντας €1.150/χρόνο, εκ των οποίων τα 2/3 κατευθύνονται σε ελληνικά sites. Ο αριθμός και η αξία αγορών των Ελλήνων on-line καταναλωτών είναι πλέον στους ευρωπαϊκούς μέσους όρους. Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα της ετήσιας έρευνας του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για την “καταγραφή της συνολικής αγοράς B-C ηλεκτρονικού εμπορίου και τη συμπεριφορά των Ελλήνων on-line καταναλωτών”.

On-line Αγορές: Ποικιλία προϊόντων και υπηρεσιών
Η ποικιλία και η πυκνότητα των on-line αγορών το 2011 αυξήθηκε σημαντικά, ενώ τα best-sellers παραμένουν οι H/Y, τα ηλεκτρονικά είδη, τα εισιτήρια ταξιδιών, οι κρατήσεις ξενοδοχείων, τα είδη σπιτιού και τα βιβλία. Παρ’ όλα αυτά, οι κατηγορίες που είχαν τη μεγαλύτερη αύξηση το 2011 ήταν το έτοιμο φαγητό, καλλυντικά/προσωπική φροντίδα, κοσμήματα/ωρολόγια, προϊόντα σούπερ μάρκετ. Υπάρχει, επίσης, σημαντική αύξηση της χρήσης και των αγορών από τα sites ημερησίων προσφορών, που, για το 1ο εξάμηνο του 2011, εκπροσώπησαν πλέον το 20% των συνολικών on-line αγορών.

Άλλες δημοφιλείς διαδικτυακές  συναλλαγές των on-line αγοραστών
Ενδιαφέρον είναι και το γεγονός ότι, πέρα από τις κλασικές αγορές, οι Έλληνες on-line καταναλωτές εμπλέκονται ενεργά και σε άλλες ηλεκτρονικές συναλλαγές αφού τα 2/3, πλέον, εκπληρώνουν τις τραπεζικές συναλλαγές και πληρωμές λογαριασμών ηλεκτρονικά. Επίσης, 1/3 προσπαθεί να διαχειρισθεί ηλεκτρονικά θέματα ενοικίασης και αγοράς/πώλησης ακινήτων, ενώ πολύ ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι νέες τάσεις, όπου ¼, πλέον, προσπαθεί να βρει ασφάλειες μέσω του Internet, ενώ τα ίδια ποσοστά on-line καταναλωτών παίζουν ηλεκτρονικά τυχερά παιχνίδια και στοιχήματα.

Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα το εμπιστεύομαι και με κερδίζει ως πελάτη όταν…
Η ωριμότητα πλέον των on-line Ελλήνων καταναλωτών διαφαίνεται και από το γεγονός ότι οι βασικοί πλέον παράγοντες εμπιστοσύνης για αγορές από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι η εξυπηρέτηση όταν αγοράζουν και μετά (59%), οι ξεκάθαροι όροι χρήσης (59%), ενώ η ευχρηστία/καλοσχεδιασμένο site από την 1η θέση το 2010 είναι στην 3η (με 50%). Ενδιαφέροντες παράγοντες είναι “καλές κριτικές σε blogs/forums” (38%) και “πιστοποίηση από ανεξάρτητο φορέα” (37%). Παρ’ όλα αυτά, παραμένει ισχυρή η διάθεση για χαμηλές τιμές, αφού το 25% θα αγόραζε από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ακόμα και αν δεν κάλυπτε κάποια από τα παραπάνω κριτήρια, αν είχε χαμηλές τιμές και καλές προσφορές.

Λόγοι για τους οποίους δεν πραγματοποιούνται on-line αγορές
Οι βασικοί λόγοι για μια αγορά on-line των Ελλήνων χρηστών internet είναι η έλλειψη πιστωτικής κάρτας και η έλλειψη εμπιστοσύνης στις ηλεκτρονικές αγορές, καθώς και ο φόβος παράνομης χρήσης προσωπικών δεδομένων. Σίγουρα, η εμπιστοσύνη χτίζεται σταδιακά, γι’ αυτό και η έρευνα καταγράφει ότι 1 στους 5 Έλληνες χρήστες του Internet, που δεν κάνουν τώρα on-line αγορές, θα ξεκινήσουν να κάνουν τέτοιες αγορές μέσα στο 2012.

Λέττα Καλαμαρά

© Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας - ΣΕΠΕ, 2008 - 2011

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2017

ΤΕΥΧΟΣ

13

Έρευνα για την Αγορά Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών 2017/ 2018

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ