Έρευνες - Μελέτες

Ισχυρή ανάπτυξη 22,6% της ελληνικής αγοράς τεχνολογικών προϊόντων το 1ο τρίμηνο του 2015

technologyproducts

Με το “δεξί” μπήκε στο νέο έτος η ελληνική αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων, η οποία διευρύνθηκε το 1ο τρίμηνο του 2015 κατά 22,6%, σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Η αξία της αγοράς ανήλθε σε  €497 εκατ., επίδοση η οποία, ωστόσο, υπολείπεται της αντίστοιχης του τελευταίου τριμήνου του 2014, οπότε ο κλάδος είχε πωλήσεις €575 εκατ. (σσ το 4ο τρίμηνο είναι παραδοσιακά καλό για τα τεχνολογικά καταναλωτικά προϊόντα).

Η αξία της αγοράς έφθασε τα €497 εκατ., με έξι από τους επτά τομείς να καταγράφουν θετικό πρόσημο - Οι πωλήσεις tablets αυξήθηκαν κατά 63,8%, ενώ των φορητών υπολογιστών κατά 30,9%Σύμφωνα με αποτελέσματα της GfK TEMAX, το 1ο τρίμηνο του 2015, η ελληνική αγορά συνέχισε να παρουσιάζει σημαντική άνοδο, με έξι από τους επτά τομείς να έχουν θετικό πρόσημο και μάλιστα, δύο από αυτούς, οι τηλεπικοινωνίες και τα προϊόντα τεχνολογίας, πέτυχαν διψήφια ανάπτυξη. Στον αντίποδα, η κατηγορία των φωτογραφικών ειδών εμφάνισε διψήφια πτώση.

Αναλυτικά, η κατηγορία των Προϊόντων Πληροφορικής επανήλθε το 1ο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης σε θετικό πρόσημο, με την αξία της αγοράς να ενισχύεται κατά 34,6% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα και να διαμορφώνεται σε €133 εκατ. Πρόκειται για τη δεύτερη καλύτερη επίδοση μεταξύ των επιμέρους κλάδων της αγοράς, μετά από εκείνη των Τηλεπικοινωνιών. Το πρόγραμμα “Ψηφιακή Αλληλεγγύη”, που ξεκίνησε σε οκτώ περιοχές το Φεβρουάριο, με την πριμοδότηση €230 της αγοράς φορητών συσκευών με πρόσβαση στο Διαδίκτυο, είχε - σύμφωνα με την έρευνα - τεράστια συμβολή στην έντονη αύξηση του κλάδου.



Όπως αναμενόταν, τόσο τα tablets, που κατέγραψαν άνοδο 63,8% όσο και οι φορητοί υπολογιστές, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν κατά 30,9%, επωφελήθηκαν της εν λόγω δράσης συμβάλλοντας και στην αύξηση των περιφερειακών συσκευών, με πληκτρολόγια, κάμερες, αλλά και οθόνες, να καταγράφουν θετικό πρόσημο.

Ισχυρή άνοδος στις Τηλεπικοινωνίες
Από τις επιμέρους κατηγορίες των προϊόντων, ο κλάδος των Τηλεπικοινωνιών “είδε” το 1ο τρίμηνο του 2015 τη μεγαλύτερη άνοδο, καθώς η αξία της αγοράς αυξήθηκε κατά 47,4% στα €140 εκατ. Σύμφωνα με την έρευνα, οι Τηλεπικοινωνίες παραμένουν στην κορυφή της προτίμησης των καταναλωτών, καταγράφοντας το μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης μεταξύ των υπόλοιπων κλάδων.

Με εξαίρεση τα απλά κινητά τηλέφωνα, των οποίων οι πωλήσεις μειώνονται, “έξυπνα” κινητά τηλέφωνα, σταθερά τηλέφωνα και ακουστικά τηλεφώνων κατέγραψαν σημαντικούς ρυθμούς ανόδου.

Επίσης, παρά την οικονομική κρίση, συνεχίστηκε το 1ο τρίμηνο του 2015, η προτίμηση του καταναλωτή σε πιο “ακριβές” συσκευές, οι οποίες, όμως, εμφανίζονται με ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή σε σχέση με το παρελθόν, φαινόμενα τα οποία συνδυαστικά έχουν οδηγήσει την μέση τιμή σε σταθερά επίπεδα με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο.

Ηλεκτρονικά προϊόντα: Σε άνοδο
Θετική πορεία και στο ξεκίνημα του 2015, κατέγραψε ο κλάδος των Ηλεκτρονικών Καταναλωτικών Προϊόντων, το 1ο τρίμηνο, καθώς ενισχύθηκε κατά 8,7%, φθάνοντας σε αξία τα €85 εκατ. Η αλλαγή του ψηφιακού σήματος στη νησιωτική Ελλάδα συνέβαλε στη διατήρηση του θετικού πρόσημου για τον τομέα της τηλεόρασης, που είδε την αξία του να αυξάνεται κατά 11,6% το εξεταζόμενο διάστημα.

Πέραν της τηλεόρασης θετικό πρόσημο συνέχισαν να καταγράφουν, τόσο οι κονσόλες όσο και τα ηχεία hi-fi. Επιπλέον, συνεχίστηκε η έντονη αύξηση για τις κάμερες δράσης (Action Cameras), ενώ και οι κάρτες μνήμες διατήρησαν το θετικό πρόσημο.

Είδη Εξοπλισμού Γραφείου: μικτή εικόνα
Οι δύο βασικές κατηγορίες των ειδών εξοπλισμού γραφείου σημείωσαν αντίθετη πορεία. Πιο συγκεκριμένα, οριακά αρνητικό πρόσημο κατέγραψαν τα πολυμηχανήματα, ενώ ξεκάθαρα θετικό πρόσημο σημείωσαν οι εκτυπωτές. Άξια αναφοράς παραμένει η συνεχιζόμενη πτώση της μέσης τιμής, η οποία έρχεται ως απόρροια των έντονων προσφορών από την πλευρά των λιανέμπορων.

Οικιακές Συσκευές: Θετική αρχή για το 2015
Ο τομές των λευκών συσκευών συνέχισε τη θετική του εικόνα για τους πρώτους μήνες του 2015 και κυρίως στα πλυντήρια ρούχων, τις κουζίνες και τα ψυγεία. Παρ’ όλη την προσπάθεια στην προηγούμενη χρονιά για να κρατηθεί σταθερή η μέση τιμή των λευκών συσκευών, κατά το 1ο τρίμηνο, διαπιστώθηκε, σύμφωνα με την έρευνα, σημαντική μείωση, που οφείλεται στις εκπτώσεις και ειδικά σε κατηγορίες, όπως είναι τα ψυγεία και οι κουζίνες.

Η κατηγορία των μικρών οικιακών συσκευών κατέγραψε θετική πορεία για το 1ο τρίμηνο της χρονιάς, καθώς η περίοδος των εκπτώσεων και οι προσφορές, που παρατηρήθηκαν στο 1ο τρίμηνο, κέντρισαν το ενδιαφέρον του καταναλωτή.

Φωτογραφικά Είδη: Επιμένει η πτώση
Με το ποσοστό πτώσης να παγιώνεται για δεύτερο τρίμηνο στο 15,9% ξεκίνησε η χρονιά για τις φωτογραφικές μηχανές.

Εν τούτοις, υπήρξαν αλλαγές σχετικά με την πορεία των υποκατηγοριών, καθώς οι SLR μηχανές κατέγραψαν πτωτική πορεία εν αντιθέσει με τις Mirrorless μηχανές, οι οποίες συνέχισαν την ανοδική τους πορεία και το 2015 (+58,4%).