Έρευνες - Μελέτες

Στα €383 εκατ. ο τζίρος των ηλεκτρονικών super markets στην Ελλάδα το 2020

e-commercenew

Ψήφο εμπιστοσύνης στα ηλεκτρονικά super markets για τις αγορές τους, δίνουν οι Έλληνες καταναλωτές, με τις πωλήσεις του κλάδου να εκτιμώνται στα €383 εκατ. έως το 2020. Η αξία των αγορών καταναλωτικών αγαθών από ηλεκτρονικά super markets αναμένεται να διαμορφωθεί φέτος στα €28 εκατ., αυξημένη κατά 60% σε σχέση με το 2014. Θεωρώντας ότι ο συνολικός τζίρος των super markets το 2020 θα ανέλθει σε €10,5 δις, οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών super markets υπολογίζεται ότι θα αποτελούν το 3,6% του συνόλου του κλάδου και το 2,9% επί της συνολικής αξίας αγαθών και υπηρεσιών, που θα αγοράζουν οι Έλληνες από το Internet.

Ανοδική η πορεία των online αγορών από super markets - Αύξηση κατά 60% το τρέχον έτοςΗ πορεία του κλάδου, όπως αναλύεται από την εταιρεία Convert Group eBusiness Consulting, θα είναι σταθερά ανοδική έως το 2020, χωρίς εξαιρέσεις, με τον τζίρο σταδιακά να ανέρχεται στα €70 εκατ. (2016), για να φτάσει στα €126 εκατ. (2017), πριν ανέβει στα €198 εκατ. (2018) και να ανέλθει σε €281 εκατ. (2019).

“Οι προβλέψεις αυτές πιθανά να είναι και μετριοπαθείς. Στην Αγγλία, το 5% των αγορών από super markets γίνεται, ήδη, μέσω Internet και έχουμε διαπιστώσει σε πολλούς κλάδους, ότι οι τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο έρχονται στην Ελλάδα με καθυστέρηση πέντε ετών”, σχολίασε σχετικά ο διευθύνων σύμβουλος της Convert Group, κ. Παναγιώτης Γκεζερλής.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Convert Group eBusiness Consulting, που ειδικεύεται στο ηλεκτρονικό επιχειρείν, ο βασικός λόγος, που κάνει τους Έλληνες να στρέφονται στα ηλεκτρονικά super markets, είναι η εξοικονόμηση χρόνου. Ακολουθούν η ύπαρξη online προσφορών με χαμηλές τιμές και η ποικιλία προϊόντων, που μπορεί να μην διατίθενται σε συνοικιακά super markets.

Οι αλυσίδες
Όπως διαπιστώνει η έρευνα, τον μεγαλύτερο τζίρο, σταδιακά, θα δημιουργήσουν οι μεγάλες παραδοσιακές αλυσίδες (AB Βασιλόπουλος, Σκλαβενίτης, Carrefour Μαρινόπουλος, LIDL, Μασούτης). Ακολουθούν τα αμιγώς ηλεκτρονικά super markets, όπως το welovesupermarket.gr, caremarket.gr, mamashome.gr.

Οι μικρές παραδοσιακές αλυσίδες, που συνήθως εστιάζουν σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές, θα έχουν μια σημαντική ευκαιρία να επεκτείνουν το δίκτυο πελατών τους και να παραδίδουν μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου σε όλη την επικράτεια.

Την εικόνα του κλάδου συμπληρώνουν ηλεκτρονικά πολυκαταστήματα, όπως το you.gr ή το z-mall.gr, που έχουν εντάξει στα διαθέσιμα, προς πώληση, είδη τους προϊόντα καθημερινής χρήσης, όπως απορρυπαντικά, πάνες, καθαριστικά.

Το παράδειγμα των φαρμακείων
Η έρευνα υπογραμμίζει το παράδειγμα ενός κλάδου, που έχει αρκετά κοινά με αυτόν των online super markets, των online φαρμακείων, σημειώνοντας ότι, ήδη, το 2014 ο τζίρος τους πλησίασε τα €80 εκατ., ενώ πριν δύο χρόνια ήταν μόλις €10 εκατ. “Και αυτό το στοιχείο, αποδεικνύει πόσο γρήγορα οι Έλληνες υιοθετούν τις ηλεκτρονικές αγορές σε είδη καθημερινής φροντίδας, περιποίησης και συμπληρωμάτων διατροφής”, επισημαίνει η έρευνα.