Έρευνες - Μελέτες

Την καλύτερη επίδοση στην ιστορία τους είχαν τα phablets το 4ο τρίμηνο του 2014

phabletsnokia

Σε μία άκρως υπολογίσιμη δύναμη στο χώρο των φορητών συσκευών εξελίσσονται τα phablets, τα “έξυπνα” κινητά με οθόνη άνω των 5,5 ιντσών (μεταξύ smartphone και tablet). Ενδεικτικό της δυναμικής της συγκεκριμένης προϊοντικής κατηγορίας είναι το γεγονός ότι τα phablets πέτυχαν, το 4ο τρίμηνο του 2014, την καλύτερη επίδοση στην ιστορία τους και αντιπροσωπεύουν, πλέον, περίπου το 13% της παγκόσμιας αγοράς φορητών συσκευών. Η στροφή προς τα phablets, σύμφωνα με σχετική έκθεση της GfK, όχι μόνο θα συνεχιστεί και το 2015, αλλά οι συγκεκριμένες συσκευές δεν αποκλείεται να εξελιχθούν σε πολύ ισχυρό trend της αγοράς.

Στα τέλη του 2014 αντιπροσώπευαν το 13% της παγκόσμιας αγοράς φορητών συσκευώνΗ απήχηση των phablets ήταν ιδιαίτερα έντονη στην περιοχή της Ασίας - Ειρηνικού, όπου κατά το 4ο τρίμηνο του 2014 το 17,5% του συνόλου των συσκευών, που διατέθηκαν στην αγορά ανήκαν στην κατηγορία των phablets. Ενδεικτικό της ταχύτατης διείσδυσης των συσκευών αυτών, στον πληθυσμό της περιοχής, είναι το γεγονός ότι, μόλις ένα χρόνο πριν, αποτελούσαν το 8,5% των φορητών συσκευών στις συγκεκριμένες αγορές.

Πολύ καλή ήταν η επίδοση των phablets και στην περιοχή της Μέσης Ανατολής, με τις συσκευές smartphone μεγάλης οθόνης να αποσπούν, σχεδόν, διπλάσιο μερίδιο αγοράς, σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, αντιπροσωπεύοντας το 11,1% του συνολικού αριθμού των φορητών συσκευών από 6,2% το περασμένο έτος.

Τα αντίστοιχα ποσοστά δείχνουν μεν ότι αυτή η τεχνολογική τάση, σε επίπεδο συσκευών, δεν έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις, ωστόσο, το έδαφος είναι θετικό. Το 4ο τρίμηνο του 2014, τα phablets, που πωλήθηκαν στην ευρωπαϊκή αγορά, αντιστοιχούσαν ποσοστιαία στο 6,3% του συνόλου των φορητών συσκευών, κερδίζοντας 3% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Στην Αφρική, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 5% ελαφρά αυξημένο από το 4,4% του 2013, ενώ στη Λατινική Αμερική η διείσδυση αυτών των συσκευών αντιστοιχούσε στο 1,9% από 0,4% ένα χρόνο νωρίτερα.

Πτώση τιμών
Η άνοδος στη χρήση των συσκευών phablet, σύμφωνα με την έρευνα της GfK, συνδυάστηκε με τη μείωση των τιμών πώλησης τους, γεγονός, που, σύμφωνα με τους αναλυτές, δημιούργησε ένα εξαιρετικό momentum για τον προϊοντικό αυτό τομέα. 

Η έρευνα διαπιστώνει ότι η Ευρώπη έχει την ακριβότερη μέση τιμή πώλησης συσκευών αυτού του τύπου, $761, με τη Λατινική Αμερική να ακολουθεί με $631, την Αφρική με $625 και τη Μέση Ανατολή με $511.

Οι αναλυτές της GfK σχολιάζουν ότι η στροφή των καταναλωτών, από τα συμβατικά smartphones στα phablets, θα συνεχιστεί και το 2015 για δύο κυρίως λόγους. Ο ένας συνδέεται ακριβώς με την τιμή και με τη διάθεση στην αγορά νέων φθηνότερων μοντέλων, με κόστος απόκτησης $150 ή και χαμηλότερο. Ο δεύτερος συνδέεται με το ισχυρό πλεονέκτημα αυτών των συσκευών, το μεγάλο μέγεθος οθόνης, χαρακτηριστικό, που καλύπτει τους καταναλωτές αναπτυσσόμενων αγορών, οι οποίοι δεν μπορούν να αποκτήσουν και smartphone και tablet και επιθυμούν ένα συνδυασμό των δύο, ήτοι ένα phablet.