Έρευνες - Μελέτες

Τριπλασιασμός της αγοράς wearables το 2015: Στα 51 εκατ. τεμάχια οι πωλήσεις

wearablewatch

Κρίσιμη μάζα αποκτά, σταδιακά, η αγορά των wearable συσκευών, η οποία εκτιμάται ότι θα τριπλασιαστεί φέτος σε σχέση με το 2014, με τον πήχη των πωλήσεων να μπαίνει στα 51,2 εκατ. τεμάχια από μόλις 17,6 εκατ. το περασμένο έτος. Η “μερίδα του λέοντος” των πωλήσεων του 2014 και συγκεκριμένα το 77%, αφορούσε σε συσκευές health & fitness trackers (HFT), ενώ το υπόλοιπο τμήμα της αγοράς κατέλαβαν τα “έξυπνα” ρολόγια (smartwatches). Σύμφωνα, ωστόσο, με τις εκτιμήσεις της GfK, οι πωλήσεις smartwatches θα ξεπεράσουν αυτές των HFT κατά το τρέχον έτος, καθώς μεγάλες εταιρείες αναμένεται να εισέλθουν στην αγορά τη φετινή χρονιά, αν και οι δύο υποκατηγορίες θα συνεισφέρουν ισόποσα στο συνολικό μέγεθος του κλάδου.


Πηγή: GfK

Οι πωλήσεις smartwatches θα ξεπεράσουν αυτές των συσκευών health & fitness trackers κατά το τρέχον έτοςΤο 2014, σύμφωνα με τη GfK πωλήθηκαν, στην παγκόσμια αγορά, 13,5 εκατ. συσκευές health & fitness trackers, συγκριτικά με τα 4,1 εκατ. “έξυπνων” ρολογιών (smartwatches). Αυτή η τάση, υπέρ των συσκευών health & fitness trackers επηρεάστηκε, εν μέρει, από τις μέσες χαμηλές τιμές των προϊόντων HFT, καθιστώντας τις συσκευές αυτές πιο προσιτές σε σύγκριση με τα smartwatches. Ένας επιπλέον λόγος, για την αυξημένη δημοτικότητα των HFT, είναι ότι η πλειονότητα των καταναλωτών θεωρεί ότι το activity tracking αποτελεί την πλέον σημαντική λειτουργία μιας συσκευής wearable - συμπεριλαμβανομένων και των smartwatches - τη δεδομένη χρονική στιγμή.

Σύμφωνα, πάντως, με την έρευνα της GfK σε 5.000 κατόχους smartphone σε πέντε χώρες, υπάρχει, πλέον, μια καθαρή σύγκλιση των δύο υποκατηγοριών, η οποία ξεκίνησε το 2ο εξάμηνο του 2014 και αναμένεται να συνεχιστεί και να διευρυνθεί.

Ανοδικά τα smartwatches
Η GfK αναμένει ότι η αγορά των “έξυπνων” ρολογιών θα μεγαλώσει σημαντικά, ενισχυμένη και από την ανερχόμενη υποκατηγορία των ανεξάρτητων συσκευών, οι οποίες θα περιλαμβάνουν κάρτα SIM για την απευθείας σύνδεση σε δίκτυα κινητής τηλεφωνίας. Εκτίμηση της εταιρείας είναι ότι αυτή η εξέλιξη θα καταστήσει τις συγκεκριμένες συσκευές πιο συγγενικές με τα smartphones. Η έρευνα, μάλιστα, επιβεβαιώνει ότι πάνω από τους μισούς (56%) κατόχους smartphones θεωρούν ότι αυτό αποτελεί μια σημαντική δυνατότητα, η οποία καθιστά πιο πιθανή την αγορά ενός έξυπνου ρολογιού, καθώς τους δίνει την “ελευθερία” να αφήσουν το smartphone στο σπίτι.

Επιπρόσθετα, η ανάπτυξη της αγοράς των wearables είναι πιθανό να ενισχυθεί από πιο “μοντέρνες” (fashionable designed) συσκευές (π.χ. αναλογικά έξυπνα ρολόγια - smartwatches) ή αισθητήρες που περιλαμβάνονται σε κοσμήματα, τα οποία θα είναι πιο προσιτά για το γυναικείο κοινό - ένα σημαντικό τμήμα της αγοράς το οποίο έχει παραμείνει ανέγγιχτο μέχρι στιγμής.

Δυναμική στη Δυτική Ευρώπη
Μέχρι σήμερα, μεγαλύτερη συνεισφορά στις παγκόσμιες πωλήσεις προέρχεται από τις αναπτυγμένες περιοχές, με τη Δυτική Ευρώπη να πλησιάζει τη Βόρεια Αμερική, η οποία παραδοσιακά οδήγησε την ανάπτυξη στο παρελθόν.

Παρ’ όλο που οι αγορές της Δυτικής Ευρώπης, όπως πολλές άλλες περιοχές, δεν είδαν την αναμενόμενη αύξηση στα πρώτα τρία τρίμηνα του 2014, οι πωλήσεις αυξήθηκαν εντυπωσιακά το τελευταίο τρίμηνο. Την άνοδο καθοδήγησαν οι σημαντικές πωλήσεις την περίοδο των διακοπών και το λανσάρισμα νέων μοντέλων από μεγάλους κατασκευαστές. Στις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης, Γερμανία, Μ. Βρετανία και Γαλλία, οι πωλήσεις το 4ο τρίμηνο ανέρχονταν στο 36% των συνολικών πωλήσεων του 2014. Αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα ότι τα wearables είναι μια δημοφιλής κατηγορία δώρου και αφήνει αισιόδοξες προοπτικές για το 2015.

Πηγή: GfK

Η έρευνα
Η GfK διεξήγαγε την έρευνα σε 5.000 κατόχους smartphone σε Κίνα, Γερμανία, Ν. Κορέα, Ην. Βασίλειο και ΗΠΑ. Οι συνεντεύξεις διεξήχθησαν τον Οκτώβριο του 2014.