Έρευνες - Μελέτες

Με τη χρήση του κινητού ως εργαλείο, κάνουν αγορές 4 στους 10 καταναλωτές παγκοσμίως

womanshopmobile

Σύγκριση τιμών, μέσω του κινητού τους, πραγματοποιούν, πλέον, τέσσερις στους δέκα καταναλωτές, όταν ψωνίζουν από τα φυσικά καταστήματα, με το smartphone να εξελίσσεται σε απαραίτητο σύμβουλο αγορών. Οι χρήστες “έξυπνων” συσκευών χρησιμοποιούν σε ποσοστό 36% το κινητό τους για τη λήψη φωτογραφιών των προϊόντων, που σκοπεύουν να αγοράσουν. Επιπλέον, σε ποσοστό 40% οι καταναλωτές, κατά τη διάρκεια των αγορών, καλούν φίλους και συγγενείς, προκειμένου να ζητήσουν τη γνώμη τους, πριν προβούν σε μία αγορά.

Οι mobile shoppers, με τη μεγαλύτερη συχνότητα χρήσης του κινητού εντός καταστημάτων, εντοπίζονται σε Ασία και Βόρεια ΑμερικήΤα παραπάνω στοιχεία καταγράφει έρευνα της GfK σε 23 χώρες ανά τον κόσμο, με αντικείμενο τις mobile συνήθειες των καταναλωτών, κατά τη διάρκεια αγορών από φυσικά καταστήματα.

Σύμφωνα με την έρευνα, η χρήση του κινητού, ως εργαλείου για τη σύγκριση τιμών, είναι πιο δημοφιλής μεταξύ των μικρότερων ηλικιών. Για του λόγου το αληθές, η ηλικιακή ομάδα 20-29 χρησιμοποιεί το κινητό για online σύγκριση τιμών σε ποσοστό 50%, έναντι 40%, που είναι ο γενικός μέσος όρος. Αμέσως πιο δυναμικές ηλικιακές ομάδες στο online test τιμών είναι το γκρουπ των 15-19 και των 30-39, με 45% έκαστη.

Μικρές διαφορές εντοπίζει η έρευνα μεταξύ ανδρών και γυναικών, με τους άνδρες να προχωρούν σε online συγκρίσεις τιμών, εντός των φυσικών καταστημάτων, σε ποσοστό 42% έναντι 37% για τις γυναίκες.


Όσον αφορά τους πιο ενεργούς mobile shoppers, οι οποίοι σε μεγαλύτερη συχνότητα χρησιμοποιούν το κινητό εντός των καταστημάτων, αυτοί εντοπίζονται στις γεωγραφικές ζώνες της Ασίας και της Βόρειας Αμερικής. Σε επίπεδο επιμέρους χωρών, οι κάτοικοι της Νοτίου Κορέας, της Κίνας και της Τουρκίας είναι οι πιο φανατικοί χρήστες του κινητού για σύγκριση τιμών εντός των φυσικών καταστημάτων, σε ποσοστά 59%, 54% και 53% αντίστοιχα. Πιο παραδοσιακοί καταναλωτές είναι οι κάτοικοι της Ουκρανίας, της Νοτίου Αφρικής και της Ινδίας, όπου τα σχετικά ποσοστά διαμορφώνονται σε 11%, 15% και 17% αντίστοιχα.

Shooting στο κατάστημα
Η λήψη φωτογραφιών των προϊόντων, που επιθυμούν να αγοράσουν, είναι άλλη μια δημοφιλής πρακτική για τους καταναλωτές. Η έρευνα της GfΚ δεν εντοπίζει διαφορές ανάμεσα στους άνδρες και στις γυναίκες καταναλωτές, καθώς και τα δύο φύλα κάνουν χρήση του smartphone για το συγκεκριμένο σκοπό σε ποσοστό 36%. Πιο δραστήριες αποδεικνύονται οι ηλικιακές ομάδες 15-19 και 20-29, όπου τα αντίστοιχα ποσοστά διαμορφώνονται σε 44% και 43%, ενώ οι καταναλωτές ηλικίας 30-39 ακολουθούν με 39%.

Οι καταναλωτές σε Μεξικό (49%), Κίνα (49%) και Τουρκία (47%) είναι οι πιο δραστήριοι στο shooting από το κινητό εντός των φυσικών καταστημάτων.

Τα νέα ήθη και έθιμα, που φέρνει στο λιανεμπόριο το mobile, δημιουργούν - όπως είναι εύλογο - νέες ανάγκες για τους ιδιοκτήτες των φυσικών καταστημάτων. Για παράδειγμα, η έρευνα διαπιστώνει ότι, πλέον, αποτελεί προτεραιότητα για τους ιδιοκτήτες η στενή κα σε real-time παρακολούθηση των τιμών των ανταγωνιστών.