Έρευνες - Μελέτες

Διπλασιασμός των online αγορών εντός τετραετίας από $1 τρις σήμερα

commercetablet

Ρυθμούς ανάπτυξης, που θα ζήλευαν πολλοί κλάδοι της οικονομίας, πετυχαίνει το ηλεκτρονικό εμπόριο, με την αξία των online συναλλαγών, που σήμερα υπερβαίνει το $1 τρις, να διπλασιάζεται σε ορίζοντα τετραετίας. Σύμφωνα με νέα έρευνα, της Forrester Consulting, για λογαριασμό της FedEx, οι τρεις μεγαλύτεροι εξαγωγείς αγαθών στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι οι ΗΠΑ, η Κίνα και το Ηνωμένο Βασίλειο.

ΗΠΑ, Κίνα και Ηνωμένο Βασίλειο οι κύριοι προορισμοί για το ηλεκτρονικό εμπόριοΑπό την έρευνα “Διακρατικό Ηλεκτρονικό Εμπόριο: Οι Παγκόσμιες Τάσεις” προκύπτει, εξάλλου, ότι αναφορικά με το διακρατικό ηλεκτρονικό εμπόριο, οι φόροι και οι δασμοί περιορίζουν τις διακρατικές συναλλαγές. Ενώ το κόστος μεταφοράς και ο χρόνος παράδοσης είναι στις προτεραιότητες των καταναλωτών, το 35% των ερωτηθέντων, παγκοσμίως, δήλωσε πως οι υψηλοί δασμοί λειτουργούν ανασταλτικά στο διακρατικό ηλεκτρονικό εμπόριο. Τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν στον Καναδά, με το 62% των Καναδών να θεωρούν πως οι φόροι και οι δασμοί αποτελούν πρόβλημα. Την ίδια στιγμή, Γερμανία και Βραζιλία σημείωσαν το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό ανησυχίας (48%). Η επίδραση, που έχουν φόροι και δασμοί, υπογραμμίζεται και σε ερώτηση για την άρση των δασμών, με το 56% των καταναλωτών, διεθνώς, να δηλώνει πως θα αύξανε τις διακρατικές αγορές, αν οι αγορές έως $200 δεν είχαν δασμούς, ενώ εκτιμούν πως η αύξηση θα κυμαινόταν από 26 έως 75%.

Όσον αφορά τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, η έρευνα αποκαλύπτει ότι προτιμούν να αγοράζουν τα προϊόντα τους από γνωστά, μεγάλα ηλεκτρονικά καταστήματα. Στην πραγματικότητα, η πλειονότητα των ερωτηθέντων σε κάθε χώρα, που συμπεριλήφθηκε στην έρευνα, δήλωσε ότι τα μεγάλα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι η πρώτη τους επιλογή από 5 τρόπους διακρατικού εμπορίου.

Πρόκληση το διακρατικό e-commerce
Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν πως ένας αποτελεσματικός τρόπος για να εισέλθουν οι μικρές εμπορικές επιχειρήσεις στις διεθνείς αγορές είναι μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Μάλιστα, με δεδομένο πως - όπως σημειώνεται - οι τοπικές αγορές της Νότιας Ευρώπης έχουν συρρικνωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, η πρόκληση για τις μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις είναι να εισέλθουν με επιτυχία στο διακρατικό e-commerce.

Η έρευνα υπογραμμίζει ότι οι διακρατικές συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου αυξάνονται, προσφέροντας στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους καταναλωτές το πλεονέκτημα της πρόσβασης στη διεθνή αγορά.

Η έρευνα
Για τους σκοπούς της έρευνας, πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις με περισσότερους από 9.000 καταναλωτές σε 17 χώρες και περιοχές, αλλά και με μικρομεσαίες επιχειρήσεις που έχουν εξαγωγική δραστηριότητα. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τον Ιούλιο έως και τον Σεπτέμβριο του 2014.