Έρευνες - Μελέτες

Οι online αγορές θα είναι το κυρίαρχο κανάλι για το διεθνές λιανεμπόριο στα τέλη του 2015

shoponline

Ψήφο εμπιστοσύνης, στο ηλεκτρονικό κανάλι αγορών, έδωσαν, κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων του 2014, οι καταναλωτές. Το 38% των καταναλωτών επέλεξαν το Διαδίκτυο για τις αγορές τους, το 43% παρέμεινε πιστό στα φυσικά καταστήματα, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό δεν προχώρησε σε αγορές το εξεταζόμενο διάστημα. Σύμφωνα με έρευνα του NPD Group (NPD’s Consumer panel), οι online αγορές θα είναι το κυρίαρχο κανάλι για το διεθνές λιανεμπόριο κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων του 2015. Σύμφωνα με τους αναλυτές, ένας από τους σημαντικούς λόγους, που ώθησαν κατά τα Χριστούγεννα του 2014 τις ηλεκτρονικές πωλήσεις, ήταν οι υπηρεσίες οnline εξυπηρέτησης πελατών.

Η εξυπηρέτηση, οι χρόνοι παράδοσης και οι προσφορές οι προτεραιότητες του καταναλωτή στις online αγορέςΣύμφωνα με την έρευνα της εταιρείας, το 65% των καταναλωτών, που έκαναν κάποια online αγορά, την περίοδο των Χριστουγέννων του 2014, δήλωσαν από αρκετά έως πολύ ικανοποιημένοι από τις υπηρεσίες εξυπηρέτησης, τόσο κατά τη διάρκεια όσο και μετά από την αγορά. Το ποσοστό εκείνων που δεν έμειναν ικανοποιημένοι από το customer service αντιστοιχούσε σε μόλις 9%.

Εκεί που οι online αγορές φαίνεται πως έχουν ακόμη δρόμο να διανύσουν, προκειμένου να καλύψουν πλήρως τις ανάγκες του καταναλωτή, είναι οι χρόνοι παράδοσης των προϊόντων. Όπως προκύπτει από την έρευνα του NPD Group, ο τομέας της συνέπειας στους χρόνους παράδοσης επιδέχεται βελτιώσεων, καθώς, σύμφωνα με την έρευνα, το 51% των καταναλωτών, που ψωνίζουν online, εκφράζουν σημαντικές αμφιβολίες για την έγκαιρη παράδοση των προϊόντων. Αντίθετα, το ποσοστό εκείνων που δηλώνουν ότι δεν ανησυχούν καθόλου για τους χρόνους παράδοσης αντιστοιχεί στο 26%.

Προσφορές online
Οι αναλυτές του NPD Group σχολιάζουν ότι οι καταναλωτικές τάσεις, που διαμορφώνονται σήμερα στην αγορά των online αγορών, αποτελούν μια πρόγευση για το μέλλον των ηλεκτρονικών πωλήσεων, το οποίο θα πρέπει - όπως τονίζουν - να πάρει πολύ σοβαρά υπόψη του το θέμα της εξυπηρέτησης του καταναλωτή. Άλλο ένα ζήτημα, που ενδιαφέρει έντονα όσους επιλέγουν το Διαδίκτυο για τις αγορές τους, είναι αυτό των προσφορών. Το 37% των καταναλωτών, που ψωνίζουν μέσω Ίντερνετ, δηλώνουν ότι το ψηφιακό κανάλι παρέχει μεγαλύτερες προσφορές και ευκαιρίες. Στον αντίποδα, ένα πολύ μικρό ποσοστό της τάξης του 5% εκφράζει την άποψη ότι τα φυσικά καταστήματα είναι αυτά που παρέχουν τις καλύτερες προσφορές προϊόντων και υπηρεσιών.

Την ίδια στιγμή, ένα ποσοστό 58% σημειώνει ότι τόσο το ηλεκτρονικό κανάλι όσο και τα φυσικά καταστήματα παρέχουν, εξίσου, στον καταναλωτή πρόσβαση σε ευκαιρίες και προσφορές.