Έρευνες - Μελέτες

Οι Έλληνες χρησιμοποιούν - κατά μέσο όρο - 1,9 συσκευές για να συνδεθούν online

laptopmobile

Εθνική ενασχόληση έχει γίνει, πλέον, η περιήγηση στο Διαδίκτυο, με τους Έλληνες όχι μόνο να βρίσκονται καθημερινά online, αλλά να χρησιμοποιούν - κατά μέσο όρο - 1,9 συσκευές, προκειμένου να σερφάρουν. Μάλιστα, οι χρήστες του Διαδικτύου εκδηλώνουν την ανάγκη να βρίσκονται συνεχώς online, ακόμη και όταν είναι σε κίνηση, με τη χρήση των φορητών μέσων (smartphone και tablet) ως μέσου πρόσβασης στο Internet να προσεγγίζει, πλέον, τη σύνδεση μέσω σταθερού υπολογιστή. Αν και πιο δημοφιλής συσκευή για πρόσβαση παραμένει ο υπολογιστής με 66%, σε άνοδο βρίσκεται το mobile internet, με τα smartphones να ακολουθούν με 42% και τα tablets να βρίσκονται στο 13%.

Device usage



Πιο δημοφιλής συσκευή για πρόσβαση στο Internet ο υπολογιστής με 66% - Σε άνοδο τα smartphones με 42%
Όπως προκύπτει από στοιχεία, που δημοσιοποίησε χθες η Wind Ελλάς, με αφορμή τη χθεσινή Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, ο αριθμός των συσκευών που χρησιμοποιούν οι Έλληνες, για να συνδεθούν online βαίνει αυξανόμενος, καθώς ο μέσος όρος των 1,9 συσκευών βρισκόταν στο 1,7% το 2013 και στο 1,1% το 2012.

Αναφορικά με τους λόγους για τους οποίους μπαίνουν οι Έλληνες στο Internet από το κινητό τους, αυτοί συνδέονται με τις μηχανές αναζήτησης (31%), τα κοινωνικά δίκτυα, όπως το YouTube, το Facebook, το Twitter και το Instagram (25%), τον έλεγχο των mails (25%), την παρακολούθηση βίντεο (25%) και την ακρόαση μουσικής (22%).

Number of connected devices per person



Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, σήμερα η πλειονότητα των Ελλήνων είναι κάθε μέρα online. Πρωταθλητές είναι οι νέοι μεταξύ 16 - 24 ετών, που μπαίνουν στο Internet καθημερινά σε ποσοστό 88%.

Σημαντικό είναι το εύρημα, σύμφωνα με το οποίο, η χρήση του Διαδικτύου παύει να αποτελεί, σταδιακά, συνήθεια μόνο των νεαρότερων ηλικιών, καθώς σημαντική πρόοδο έχουν σημειώσει και οι άνω των 55, καθώς μπαίνουν καθημερινά στο Διαδίκτυο σε ποσοστό 67%.

Frequency of Internet usage


Δύο ώρες στο Internet καθημερινά
Όσον αφορά στο χρόνο, που αφιερώνουν στον παγκόσμιο ιστό, οι μισοί από τους Έλληνες χρήστες μπαίνουν στο Internet αρκετές φορές τη μέρα και μάλιστα, για προσωπικούς λόγους. Οι άντρες φαίνεται ότι περνούν 11 λεπτά περισσότερα στο Internet από τις γυναίκες κάθε μέρα, διαφορά αμελητέα δεδομένου ότι και τα δύο φύλα αφιερώνουν κατά μέσο όρο πάνω από 2 ώρες στο διαδίκτυο/ημέρα. (Άνδρες: 140’, Γυναίκες:129’)

Άγνοια κινδύνων
Με τη χρήση του Internet να αυξάνεται συνεχώς και καθώς 3 στα 5 παιδιά ηλικίας 7 με 12 ετών χρησιμοποιούν το Internet καθημερινά το ζήτημα της ασφάλειας στο Διαδίκτυο, ιδίως για τα παιδιά και τους εφήβους γίνεται ιδιαίτερα σημαντικό.

Παρά τη διαπίστωση αυτή, όπως προκύπτει από έρευνα της Δράσης Ενημέρωσης Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, με συμμετοχή 1.000 χρηστών, φαίνεται ότι οι Έλληνες χρήστες του Internet έχουν ακόμη πολλά να μάθουν σχετικά με την ασφαλή χρήση του.

Για παράδειγμα, 7 στους 10 (67,58%) γνωρίζουν ότι επιτρέπεται να έχουμε προφίλ στο Facebook, όταν είμαστε τουλάχιστον 13 ετών και 8 στους 10 γνωρίζουν ότι μπορούμε να διαγράψουμε οποιαδήποτε στιγμή θελήσουμε οποιονδήποτε από τους “φίλους” μας στο Facebook χωρίς αυτός να “παρεξηγηθεί”, καθώς το Facebook δεν ειδοποιεί ποτέ για τέτοιες ενέργειες.

Ωστόσο, είναι αρκετοί αυτοί που δεν έχουν ασχοληθεί με τη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων τους, καθώς 4 στους 10 δε γνωρίζουν σε τι μας ενημερώνει η “Πολιτική Απορρήτου” ενός ιστοχώρου.

Επίσης, η συντριπτική πλειονότητα (70,42%) δεν γνωρίζει από ποια ηλικία επιτρέπεται να έχουμε λογαριασμό “gmail” και η οποία είναι τα 13 έτη. Μόνο ένα 29,57% απαντά σωστά, ενώ ένα 23,34% θεωρεί ότι δεν υπάρχει περιορισμός.

Επιπρόσθετα, μόνο 28,38% απαντά σωστά πως όταν στέλνουμε ένα e-mail σε αποδέκτες, που είναι όλοι δικοί μας φίλοι, βάζουμε όλες τις διευθύνσεις στον τομέα “BCC (blind carbon copy)”, καθώς δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πάντα αν είναι όλοι και μεταξύ τους φίλοι, οπότε θέλουν να γίνει γνωστή η ηλεκτρονική τους διεύθυνση (που αποτελεί προσωπικό δεδομένο).

Σχεδόν 1 στους 2 (42,83%) πιστεύει ότι επιτρέπεται το “κατέβασμα” βίντεο από το YouTube, μια ενέργεια που απαγορεύεται.