Έρευνες - Μελέτες

Ιστορικό υψηλό για τις online αγορές στην Ελλάδα την Black Friday

Ιστορικό υψηλό στις online αγορές προϊόντων από Έλληνες καταναλωτές σημειώθηκε την εβδομάδα που μας πέρασε. Αποκορύφωση της online αγοραστικής δραστηριότητες σημειώθηκε την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου, ημέρα της Black Friday.

 

Άνοδο 154,9% στην αξία των online αγορών καταγράφηκε την εβδομάδα Σάββατο 21 έως Παρασκευή 27 ΝοεμβρίουΕιδικότερα, εντυπωσιακή άνοδος κατά 154,9% σημειώθηκε στην αξία των online αγορών την εβδομάδα Σάββατο 21 έως Παρασκευή 27 Νοεμβρίου σε σχέση με τον μέσο όρο των προηγούμενων 8 εβδομάδων του 2020 (μέσα Σεπτέμβρη - μέσα Νοέμβρη 2020). Μάλιστα, η έντονη αγοραστική τάση των καταναλωτών οδήγησε στο να καταγραφεί 43,6% μεγαλύτερος τζίρος στη φετινή Black Friday σε σχέση με την περσινή. Επίσης, σημειώθηκε 73,5% μεγαλύτερος τζίρος σε επίπεδο εβδομάδας, γεγονός που δικαιολογείται απόλυτα με το ότι τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά τον Νοέμβριο λόγω του lockdown.

 

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A), φέτος καταγράφηκε και ιδιαίτερα υψηλή αύξηση επισκεψιμότητας το εξεταζόμενο διάστημα. Η αύξηση ήταν της τάξης του 78,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή εβδομάδα σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων των μηχανών σύγκρισης τιμών.

 

Όπως επισημαίνει ο Σύνδεσμος, οι καταναλωτές αναζητούσαν σε αυτές τις καλύτερες εκπτώσεις, οι οποίες ακούμπησαν και το 79% σε κατηγορίες τεχνολογίας, ειδών σπιτιού, μόδας, ψυχαγωγίας & αθλητισμού, υγείας και ομορφιάς, παιδικών & βρεφικών ειδών, αυτοκίνησης & μοτοκίνησης και επαγγελματικών ειδών.

 

Ρυθμός ανάπτυξης

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης του GR.EC.A. (Μάιος 2020), το 2020 η αξία των online αγορών προϊόντων και υπηρεσιών από Έλληνες καταναλωτές σε ελληνικά και διεθνή e-shops θα παρουσιάσει ρυθμό ανάπτυξης 42,7%. Σε απόλυτα μεγέθη, αυτό μεταφράζεται σε συνολική αξία τα €10,7 δισ.

 

Σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις, που περιλαμβάνονται στην έκθεση “e-Commerce Europe”, η αξία των online αγορών θα είναι φέτος αυξημένη κατά €3,2 δισ. (το 2019 ήταν, επίσης, μια καλή χρονιά για τις online αγορές στην Ελλάδα, καθώς οι καταναλωτές ξόδεψαν €7,5 δισ. online.).

 

Συνολικά, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, η πανδημία του COVID-19 αναμένεται να έχει θετική επίδραση στην αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου. Οι online πωλήσεις το 2020 στην περιοχή αναμένεται να ανέλθουν σε €717 δισ., αυξημένες κατά 12,7% σε σχέση με το περασμένο έτος. Το 2019, ο κύκλος εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη είχε ανέλθει σε €636 δισ. το 2019, διευρυμένος κατά 14,2% έναντι του 2019.

 

Η έρευνα

Η έρευνα του GR.EC.A. για την online αγοραστική δραστηριότητα το διάστημα της Black Friday, διενεργήθηκε σε συνεργασία με τις μηχανές σύγκρισης τιμών BestPrice & Skroutz και την ομάδα eMarket Intelligence της Convert Group. Τα στοιχεία αντλήθηκαν από 6.603 e-shops με τα οποία συνεργάζεται το Skroutz και από 2.529 e-shops με τα οποία συνεργάζεται το BestPrice.