Έρευνες - Μελέτες

Οι “έξυπνοι” θερμοστάτες, η πιο δημοφιλής οικιακή συσκευή των smart homes

exypno-spiti-0-1500x900

Οι “έξυπνοι” θερμοστάτες είναι οι πιο δημοφιλείς “ευφυείς” οικιακές συσκευές ανάμεσα σε περισσότερες από 20 διαφορετικές συσκευές. Ειδικότερα, οι “έξυπνοι” θερμοστάτες είναι οι πιο δημοφιλείς στις ΗΠΑ, όπου σχεδόν το 50% των smart homes διαθέτει μία αντίστοιχη συσκευή. Την ίδια στιγμή, στην περιοχή της Δυτικής Ευρώπης υπολογίζεται ότι περίπου ένα στα τρία smart homes διαθέτει τουλάχιστον έναν “έξυπνο” θερμοστάτη.

Ένα στα τρία “έξυπνα” σπίτια στη Δυτική Ευρώπη και σχεδόν ένα στα δύο στις ΗΠΑ έχουν τουλάχιστον μία συσκευή με “έξυπνο” θερμοστάτηΕπιπλέον, οι “έξυπνοι” θερμοστάτες είναι επίσης η πιο δημοφιλής “έξυπνη” οικιακή συσκευή στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία, ενώ στη Γαλλία είναι η δεύτερη κατά σειρά πιο δημοφιλής συσκευή, πίσω από τις κάμερες παρακολούθησης. Σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιοποίησε η Strategy Analytics (Smart Home Survey - Device Segment Analysis - Smart Thermostats), η Nest είναι το πιο δημοφιλές brand μεταξύ των εταιρειών, που κατασκευάζουν “έξυπνους” θερμοστάτες, ακολουθούμενη από την εταιρεία Honeywell. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, μετά από τους πρώτους δύο κατασκευαστές, παγκοσμίως, η εικόνα στην κατάταξη με τις πιο ισχυρές κατασκευάστριες εταιρείες “έξυπνων” ηλεκτρικών θερμοστατών ποικίλει ανάλογα με την περιοχή.

Για παράδειγμα, στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο θερμοστάτης Hive της Centrica Connected Home είναι ο πιο δημοφιλής, με μερίδιο σχεδόν διπλάσιο από τον Nest. Στις ΗΠΑ, το ecobee είναι εγκατεστημένο σχεδόν στο 20% των “έξυπνων” σπιτιών. Στο μεταξύ, στη Γερμανία και τη Γαλλία, οι κορυφαίες μάρκες στην ίδια κατηγορία είναι οι Netatmo και tado. 

Δημοτικότητα
“Η δημοτικότητα των “έξυπνων” θερμοστατών δεν είναι τόσο εντυπωσιακή, αν ληφθεί υπόψη ότι οι συγκεκριμένες συσκευές ενσωματώνουν πολλές από τις βέλτιστες πρακτικές για όλες τις “ευφυείς” οικιακές συσκευές. Είναι ευρέως διαθέσιμες, είναι ολοένα και πιο απλές στην εγκατάσταση, γίνονται ευκολότερες στη ρύθμιση και την ενεργοποίηση, ενώ οι εφαρμογές για smartphones, που υποστηρίζουν τη λειτουργία του “έξυπνου”, θερμοστάτη με προγράμματα θέρμανσης ή ψύξης είναι σε διαρκή άνοδο”, αναφέρουν οι αναλυτές της Strategy Analytics.

“Η Nest και η Honeywell είναι οι δύο εταιρείες, που πρακτικά έστησαν την αγορά του “έξυπνου” θερμοστάτη. Η Nest έχει μεγάλη παρουσία στα κανάλια λιανικής, όπου η επωνυμία της απολαμβάνει μεγάλης προβολής μεταξύ των καταναλωτών. Από την άλλη, το τεράστιο δίκτυο αντιπροσώπων της Honeywell κάνει περισσότερο από αισθητή την παρουσία του στην αγορά smart homes, βοηθώντας τους εμπόρους να εξελίξουν τις προσφορές πρώτης γενιάς της Honeywell. Τα μικρότερα brands, όπως το ecobee, το Hive, το Netatmo και το tado, θα πρέπει να γίνουν πιο δημιουργικά, προκειμένου να ανταγωνιστούν με επιτυχία τους δύο κορυφαίους κατασκευαστές”, αναφέρουν οι αναλυτές της Strategy Analytics.  

Συνολικά, πάντως, η αγορά των smart homes, σε παγκόσμιο επίπεδο, δεν έχει μείνει ανεπηρέαστη από την παγκόσμια υγειονομική κρίση του νέου κορωνοϊού, καθώς - μεταξύ άλλων - η διακοπή λειτουργίας σε εργοστάσια παραγωγής έχει οδηγήσει σε έλλειψη εξαρτημάτων για βασικά προϊόντα της αγοράς smart home.