Έρευνες - Μελέτες

Το Facebook προσθέτει €200 δις στην παγκόσμια οικονομία και 4,5 εκατ. θέσεις εργασίας

facebookwallp

Με μια κοινότητα που αριθμεί 1,35 δις ανθρώπους, αν ήταν έθνος, θα ήταν το δεύτερο πολυπληθέστερο στον κόσμο. Είναι, όμως, επιχείρηση, η οποία εισέφερε - το 2014 - στην παγκόσμια οικονομία, κεφάλαια της τάξης των €200 δις, ενώ την ίδια στιγμή ευθύνεται για 4,5 εκατ. θέσεις εργασίας. Ο λόγος για το Facebook Inc. Περίοπτη θέση, στη διεθνή παρουσία της αμερικανικής εταιρείας, καταλαμβάνει η Ευρώπη, στην οποία αναλογεί περίπου το ένα τέταρτο της παγκόσμιας συνεισφοράς της δημοφιλούς ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης.

Σύμφωνα με νέα έρευνα της Deloitte & Touche, την οποία παρουσίασε χθες το Facebook, η συνεισφορά του στην ευρωπαϊκή οικονομία, κατά το 2014, μεταφράστηκε σε €44 δις. Η δε συμμετοχή του δημοφιλούς μέσου στην απασχόληση εκτιμάται σε 783.000 θέσεις εργασίας στην ΕΕ-28.

Εντός της ΕΕ, η Μεγάλη Βρετανία είναι η αγορά που, κατά κύριο λόγο, ωφελείται από τη λειτουργία του Facebook, καθώς, όπως υπολογίζεται, το 2014 περίπου 154.000 θέσεις εργασίας ενεργοποιήθηκαν από τον κολοσσό των social media στη χώρα, αριθμός σχεδόν διπλάσιος σε σχέση με τη Γερμανία με 84.000 θέσεις εργασίας, τη Γαλλία με 78.000 και την Ιταλία με 70.000 θέσεις εργασίας.

Όπως προκύπτει από τη μελέτη - η οποία συντάχθηκε μετά από την πρόσφατη κριτική, που ασκείται στο Facebook για τη συνεισφορά του σε φόρους στην ΕΕ το 2014 - οι ΗΠΑ είναι η αγορά που, κατά κύριο λόγο, επωφελείται από τη λειτουργία του, με την οικονομική συνεισφορά να μεταφράζεται σε €98 δις και 1,043 εκατ. θέσεις εργασίας. Οι ΗΠΑ φαίνεται να ξεπερνούν την Ε.Ε. ως προς τα οφέλη σε επίπεδο marketing, ωστόσο, η Ευρώπη δείχνει να υπερτερεί στα πλεονεκτήματα από τη χρήση apps μέσω του Facebook.

Η μελέτη
Η συνεισφορά του στην ευρωπαϊκή οικονομία, το 2014, μεταφράστηκε σε €44 δις και 783.000 θέσεις εργασίαςΠροκειμένου να μετρήσει την οικονομική δραστηριότητα του Facebook, η έκθεση εξέτασε όλες τις επιχειρήσεις, που έχουν δική τους σελίδα σε αυτό, όπως και τις εφαρμογές και τα παιχνίδια, που παίζουν οι χρήστες στα κινητά τους. Η μελέτη της Deloitte, με τίτλο “Facebook’s Global Economic Impact” ανέλυσε την επιρροή του Facebook σε επίπεδο marketing, applications και συνδεσιμότητας και τη μετέφρασε σε οικονομικό αποτέλεσμα και θέσεις εργασίας, που αυτό παράγει.

Συγκεκριμένα, έλαβε υπόψη της τη ζήτηση για gadget και online υπηρεσίες συνδεσιμότητας, που δημιουργούνται από το Facebook. Όταν μια εταιρεία διαφημίζεται, για παράδειγμα, στους πελάτες της μέσω Facebook, μερικές από τις προκύπτουσες πωλήσεις μπορούν να αποδοθούν άμεσα στο Facebook. Σύμφωνα, μάλιστα, με τη COO του Facebook, κυρία Sheryl Sandberg, πρακτικά το Facebook βοηθά στο να δημιουργηθεί ένα νέο κύμα μικρών επιχειρήσεων.