Έρευνες - Μελέτες

Αυξημένες κατά 5% ήταν οι κλήσεις προς το "112" πανευρωπαϊκά το 2018

emergencycall

Το 2018 έγιναν πανευρωπαϊκά 140 εκατομμύρια κλήσεις προς τον αριθμό έκτακτης ανάγκης «112». Ο αριθμός αυτός είναι αυξημένος κατά 5% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, καθώς αρκετά κράτη μέλη έχουν βελτιώσει το αυτόματο σύστημα εντοπισμού του καλούντος. Σήμερα, τα άτομα που βρίσκονται σε κίνδυνο μπορούν να καλούν τον αριθμό έκτακτης ανάγκης «112» από οπουδήποτε στην ΕΕ χωρίς χρέωση. Η κλήση προς το «112» παρέχει τη δυνατότητα εντοπισμού της γεωγραφικής θέσης του καλούντος, μέσω του δορυφορικού συστήματος πλοήγησης Galileo. Με τον τρόπο αυτό ο χρόνος απόκρισης των αρμόδιων υπηρεσιών μπορεί να βελτιωθεί κατά 50% στην ύπαιθρο και 40% στις αστικές περιοχές, γεγονός που θα μπορούσε να σώσει έως και 2.500 ζωές σε ολόκληρη την Ευρώπη. Η βελτίωση του συστήματος αυτόματου εντοπισμού του καλούντος θεωρείται μείζονος σημασίας. Κάθε χρόνο, περίπου 300.000 άτομα, που καλούν τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, δεν μπορούν να δώσουν πληροφορίες για την τοποθεσία τους, επειδή δεν γνωρίζουν πού είναι ή είναι σοβαρά τραυματίες για να επικοινωνήσουν. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η γνώση της ακριβούς θέσης του καλούντος μπορεί να βοηθήσει τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης να αντιδράσουν γρήγορα και να σώσουν ζωές.

Στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα το σύστημα “112” θα είναι διαθέσιμο στην ολότητά του έως το τέλος του έτουςΣτη χώρα μας, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το σύστημα του “112” θα λειτουργεί στην ολότητά του, έως τα τέλη του τρέχοντος έτους. Αυτή τη δέσμευση τουλάχιστον ανέλαβε ο αρμόδιος υπουργός Κυριάκος Πιερρακάκης, ο οποίος μάλιστα ενημέρωσε διεξοδικά τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, για τις δρομομογούμενες ενέργειες και την πορεία του έργου επί ελληνικού εδάφους. Στη συνάντηση των κ.κ. Μητσοτάκη και Πιερρακάκη, συμφωνήθηκε , συμφωνήθηκε ότι είναι αναγκαίο να πραγματοποιηθούν όλες οι απαραίτητες ενέργειες, ώστε το σύστημα να έχει ολοκληρωθεί με τεχνική αρτιότητα έως το τέλος του έτους. Επίσης, συμφωνήθηκε ότι, μέχρι την ολοκλήρωση του έργου, η ενημέρωση των πολιτών για επικείμενους κινδύνους θα καλυφθεί με μια ενδιάμεση λύση, η οποία θα υλοποιηθεί τις αμέσως επόμενες εβδομάδες σε συνεργασία με τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας. Πρόκειται για τη δυνατότητα αποστολής SMS σε γεωγραφικές περιοχές όπου υπάρχει ανάγκη. “Αυτό το οποίο συζητήσαμε και αποφασίσαμε είναι να ζητήσουμε και μία ενδιάμεση λύση από τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους. Και η ενδιάμεση λύση αφορά τη δυνατότητα να στέλνονται SMS σε γεωγραφικές περιοχές σε όλη τη χώρα σε περίπτωση που υπάρξει οποιαδήποτε ανάγκη ή οποιαδήποτε συμβάν που το καθιστά αναγκαιότητα. Ο στόχος είναι αυτή η λύση να έχει δοθεί σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα – ιδανικά ενός μηνός – και θα έχουμε άμεσα πολλαπλές συναντήσεις με τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους” σχολίασε ο κ. Πιερρακάκης μετά από τη συνάντησή του με τον Πρωθυπουργό.