Έρευνες - Μελέτες

Το τέλος των feature phones: 9 στις 10 συσκευές θα είναι smartphone έως το 2018

smarphones

Το μέλλον των κινητών τηλεφώνων είναι σαφέστατα “έξυπνο”, αφού εννέα στις δέκα συσκευές, έως το 2018, αναμένεται να ανήκουν στην κατηγορία των smartphones. Τα συμβατικά κινητά τηλέφωνα οδεύουν προς τη …δύση τους, με τις πωλήσεις του 3ου τριμήνου να δίνουν μια σαφέστατη πρόγευση αυτής της τάσης. Ήδη, το συγκεκριμένο διάστημα, τα smartphones αντιπροσώπευαν το  66% των συνολικών κινητών τηλεφώνων, που διατέθηκαν στη διεθνή αγορά. Βασική αιτία της συνεχιζόμενης “επέλασης” των smartphones έναντι των συμβατικών κινητών είναι - μεταξύ άλλων - η τιμή, καθώς η “ψαλίδα” μεταξύ των feature phones και των φθηνών Android smartphones μειώνεται περαιτέρω.

20% αυξήθηκαν οι πωλήσεις smartphones το τρίτο τρίμηνο-25% η μείωση για τα συμβατικά κινητάΣύμφωνα με τη Gartner, οι διεθνείς πωλήσεις smartphones αυξήθηκαν κατά 20,3% το 3ο τρίμηνο του 2014 σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, φθάνοντας τα 301 εκατ. συσκευές, με την εκτίμηση για το σύνολο της χρήσης να είναι για 1,2 δις smartphones. Αντίθετα, το εξεταζόμενο διάστημα, τα feature phones “είδαν” μείωση κατά 25%.

Τα στοιχεία της εταιρείας για το 3ο τρίμηνο επιβεβαιώνουν και άλλη μια παγκόσμια τάση, που αφορά τους κατασκευαστές και συνδέεται με την άνοδο των κινεζικών εταιρειών στη διεθνή αγορά των smartphones. Έτσι, το top five των μεγαλύτερων κατασκευαστών της αγοράς για το 3ο τρίμηνο, εκτός από τις Samsung και Apple, περιλαμβάνει τις τρεις κινεζικές εταιρείες Huawei, Xiaomi και Lenovo, οι οποίες μάλιστα αύξησαν αθροιστικά τα μερίδια αγοράς τους κατά 4,1 ποσοστιαίες μονάδες. Το δε μερίδιο αγοράς των Apple και Samsung στη διεθνή αγορά ανήλθε – αθροιστικά - σε 37%, μειωμένο κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.

Μάλιστα, η αυξανόμενη δυναμική των κινεζικών brands στη διεθνή αγορά ωθεί τους αναλυτές στη διαπίστωση ότι η αγορά των smartphones διανύει την πιο έντονη κινητικότητα στην ιστορία της.

Κορεσμός στις “ώριμες” αγορές
Σε γεωγραφικό επίπεδο και το 3ο τρίμηνο, τον τόνο έδωσαν οι αναδυόμενες αγορές, με την Ανατολική Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική να καταγράφουν τα υψηλότερα ποσοστά ανόδου το 3ο τρίμηνο, παρουσιάζοντας αύξηση σε ποσοστό σχεδόν 50%.

Από τις λεγόμενες “ώριμες” αγορές, αυτή των ΗΠΑ είχε την καλύτερη επίδοση, σε επίπεδο τριμήνου, με αύξηση κατά 18,9%, ενώ οι πωλήσεις smartphones στη Δυτική Ευρώπη υποχώρησαν κατά 5,2%.

Οι κορυφαίοι κατασκευαστές
Η Samsung “είδε” το 3ο τρίμηνο τις πωλήσεις της να υποχωρούν τόσο σε επίπεδο feature phones, όσο και smartphones, με την εταιρεία να χάνει μερίδιο και στις δυο αγορές. Οι μεγαλύτερες απώλειες για την εταιρεία προήλθαν από τις πωλήσεις συμβατικών κινητών, που υποχώρησαν κατά 10,8% σε ετήσια βάση, ενώ η ζήτηση για smartphones της Samsung αποδυναμώθηκε στη Δυτική Ευρώπη και την Ασία (οι πωλήσεις της εταιρείας στην Κίνα μειώθηκαν κατά 28,6%).

Πωλήσεις Smartphone σε τελικούς χρήστες ανά κατασκευαστή, παγκοσμίως, 3ο τρίμηνο 2014 (σε χιλ. τεμ.)


Πηγή: Gartner (Δεκέμβριος 2014)

Από την πλευρά της, η Apple πέτυχε αύξηση πωλήσεων κατά 26% το 3ο τρίμηνο, λόγω του λανσαρίσματος των δύο νέων συσκευών iPhone 6 και iPhone 6 Plus, με τους αναλυτές να αναμένουν ένα ακόμη καλύτερο 4ο τρίμηνο για την αμερικανική εταιρεία.

Η κινεζική Huawei μετακινήθηκε στην τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, με την ομοεθνή της, Xiaomi, να κάνει το ντεμπούτο της στο top five των κατασκευαστών smartphones, πετυχαίνοντας στο τρίμηνο αύξηση πωλήσεων κατά 336% σε ετήσια βάση.

Σε επίπεδο λειτουργικών συστημάτων, το Android συνέχισε να διευρύνει τα μερίδια αγοράς του, πετυχαίνοντας άνοδο πωλήσεων κατά 22%, με τα Windows να χάνουν μερίδιο αγοράς.

Πωλήσεις Smartphone σε τελικούς χρήστες ανά λειτουργικό σύστημα, παγκοσμίως, 3ο τρίμηνο 2014 (σε χιλ. τεμ.)


Πηγή: Gartner (Δεκέμβριος 2014)