Νέα

Η επιμήκυνση του κύκλου ζωής των tablets “ροκανίζει” τις πωλήσεις

tabletmanwoman1

Σημάδια σοβαρής κόπωσης στέλνει η διεθνής αγορά των tablets, καθώς οι φετινές πωλήσεις αναμένεται να είναι αυξημένες κατά μόλις 7,2%, όταν ένα χρόνο νωρίτερα ο τομέας “έτρεχε” με 52,5%. Οι ενδείξεις είναι δυσμενέστερες για τις λεγόμενες “ώριμες” αγορές, καθώς οι πωλήσεις tablets εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά μόλις 3,1%, ενώ στις αναδυόμενες οικονομίες η πρόβλεψη είναι για ρυθμό ανάπτυξης 11,5% το τρέχον έτος.

Ανάπτυξη μόλις κατά 7,2% στις φετινές πωλήσεις tabletsΟι αναλυτές της IDC ενοχοποιούν, για τη συγκρατημένη επίδοση των tablets, τις ασθενέστερες πωλήσεις των συσκευών iPad της Apple και - κυρίως - την επιμήκυνση του κύκλου ζωής των συσκευών. Η διεύρυνση του κύκλου ζωής των tablets και η αντικατάστασή τους, με πολύ αργότερους ρυθμούς, πλήττει τις πωλήσεις των δημοφιλών συσκευών. Μάλιστα, όπως σχολιάζει η IDC, πλέον, ο κύκλος ζωής των tablets παραπέμπει περισσότερο στη συχνότητα με την οποία αλλάζουν οι καταναλωτές ηλεκτρονικό υπολογιστή και λιγότερο στο ρυθμό αντικατάστασης των smartphones, καθώς ξεπερνά τα τρία έτη, προσεγγίζοντας συχνά τα τέσσερα.

Μάλιστα, η τάση αυτή δεν φαίνεται να διαφοροποιείται προσεχώς, καθώς οι εκτιμήσεις της εταιρείας, για το 2018, κάνουν λόγο για ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς 3,8%, ενώ για όλη την περίοδο αναφοράς (2014-2018) ο μέσος όρος της ετήσιας ανόδου υπολογίζεται στο 5,4%.

Πωλήσεις Tablet/2-in-1, Μερίδιο Αγοράς, Αύξηση από έτος σε έτος & 5ετής μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης ανά Λειτουργικό Σύστημα, παγκοσμίως, 2014-2018 (πωλήσεις σε εκατ.)

Πηγή: IDC Worldwide Quarterly Tablet Tracker, Νοέμβριος 2014
Σημ:
Η συνολική αγορά tablet περιλαμβάνει tablets και 2 σε 1 συσκευές.
*
Προβλέψεις στοιχείων.

Όπως χαρακτηριστικά σχολιάζουν οι αναλυτές της IDC, οι αρχικές εκτιμήσεις ότι ο κύκλος ζωής των tablets θα μοιάζει με εκείνον των smartphones, με αλλαγή συσκευής κάθε 2 ή 3 χρόνια, δεν επιβεβαιώθηκαν. Ένας άλλος παράγοντας, που δικαιολογεί τις συγκρατημένες εκτιμήσεις των αναλυτών, είναι ότι η επίδοση των λεγόμενων υβριδικών συσκευών αποδείχθηκε πολύ υποδεέστερη της αναμενόμενης. Έτσι, παρά το γεγονός ότι οι συγκεκριμένες συσκευές έχουν βελτιωθεί τόσο σε επίπεδο τιμών όσο και σε επίπεδο χαρακτηριστικών, οι πωλήσεις τους ως ποσοστό του συνόλου παραμένουν ισχνές.

Περί τιμής
Ο δυναμισμός της αγοράς των ΗΠΑ και το λεγόμενο Back-to-School “έσωσαν” τις πωλήσεις των tablets το 3ο τρίμηνο του 2014, οι οποίες ενισχύθηκαν κατά 11,5% σε σχέση με πέρσι και κατά 11,2% έναντι του προηγούμενου τριμήνου.

Ενδεικτικό της δυναμικής της αγοράς των tablets στις ΗΠΑ είναι και το γεγονός ότι η αμερικανική RCA κατάφερε να εισέλθει στην κορυφαία πεντάδα των κατασκευαστών, διεθνώς, για το 3ο τρίμηνο, επίδοση που επιτεύχθηκε μόνο από τις πωλήσεις στην αγορά των ΗΠΑ.

Πρόσφατα στοιχεία της IDC υπογραμμίζουν τη στροφή των καταναλωτών προς οικονομικότερες συσκευές, με τους κατασκευαστές χαμηλού κόστους συσκευών να κερδίζουν έδαφος σε επίπεδο όγκου πωλήσεων. Την ίδια στιγμή, τα ακριβά brands της αγοράς εξακολουθούν να τροφοδοτούν την αξία.

Στο πλαίσιο αυτό, δεν είναι τυχαίο ότι, το 3ο τρίμηνο, οι υπόλοιποι κατασκευαστές - πέραν των πέντε κορυφαίων - κατάφεραν να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους κατά το σημαντικό ποσοστό του 24,4%, πετυχαίνοντας το διόλου ευκαταφρόνητο μερίδιο αγοράς του 41,8%.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ