Νέα

Come back των Φορητών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών

laptopfinger

Δυναμισμό, ο οποίος δικαιώνει τις εκτιμήσεις για come back της αγοράς των φορητών υπολογιστών, επέδειξαν οι πωλήσεις του κλάδου το 3ο τρίμηνο. Η αγορά των notebooks διευρύνθηκε, το εξεταζόμενο διάστημα, κατά 10% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, φθάνοντας τα 49,4 εκατ. τεμάχια. Μάλιστα, σε κάποιες περιοχές του πλανήτη, όπως η Βόρεια Αμερική και η Δυτική Ευρώπη, οι οποίες αποτελούν την “ατμομηχανή” των διεθνών πωλήσεων, τα ποσοστά ανόδου - σε ετήσια βάση - ήταν της  τάξης του 20%.

Κατά 10% ενισχύθηκαν οι πωλήσεις των notebooks-Στο μείον 8% τα tabletsΟι αναλυτές της DisplaySearch, από την οποία και προέρχονται τα στοιχεία, υπογραμμίζουν την άνοδο των πωλήσεων των φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών και το ταυτόχρονο “ψαλίδισμα” της αγοράς των tablets, η οποία κινήθηκε καθοδικά κατά 8% το τρίμηνο του 2014.

Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της DisplaySearch Quarterly, που περιλαμβάνονται στο Report “Mobile PC Shipment and Forecast”, το “top five” των κατασκευαστών φορητών υπολογιστών κατάφερε να ενισχύσει τις πωλήσεις τους, στη διεθνή αγορά, κατά 23% το 3ο τρίμηνο. Συνολικά, οι πωλήσεις των κορυφαίων brands κατά το 3ο τρίμηνο (Lenovo, HP, Dell, Acer Group και Apple) αντιπροσώπευαν το 69% των συνολικών συσκευών notebook, που διατέθηκαν στην αγορά.

Οι κατασκευαστές
Όσον αφορά τους παίκτες της αγοράς, η κινεζική πολυεθνική Lenovo βρέθηκε στην πρώτη θέση με μερίδιο αγοράς 20%(από 16% ένα χρόνο νωρίτερα), ενώ σε απόσταση αναπνοής βρέθηκε η HP με μερίδιο 19% (από 18% το 2013). Η Dell με μερίδιο αγοράς 12% (από 11% το 3ο τρίμηνο του 2013), η Acer Group με 10% έναντι 9% πέρσι) και η Apple με μερίδιο 9%, τόσο πέρσι όσο και φέτος, ηγήθηκαν της αγοράς το 3ο τρίμηνο.

Top 5 κατασκευαστών φορητών υπολογιστών σε μερίδιο αγοράς

Σημ: Αρχίζοντας από το 1ο τρίμηνο 2014, η DisplaySearch συμπεριέλαβε τα CCE, NEC και Mobile Internet and Digital Home Business Group (MIDH) στις πωλήσεις Lenovo.
Πηγή:
DisplaySearch Quarterly Mobile PC Shipment and Forecast Report

Η Lenovo επικράτησε σε μερίδια αγοράς σε Δυτική Ευρώπη και Κίνα, ενώ η HP πήρε την πρωτιά σε Βόρεια Αμερική και Ανατολική Ευρώπη. Οι πωλήσεις iPad από την Apple μειώθηκαν σε ετήσια βάση κατά 13% το 3ο τρίμηνο, με την εταιρεία να κρατά, ωστόσο, την πέμπτη θέση της κατάταξης, κυρίως λόγω της αύξησης των μεριδίων της στη Βόρεια Αμερική.

Η συγκυρία
Η αγορά των φορητών υπολογιστών ενισχύθηκε από τη μειωμένη απόδοση του τομέα των tablets, με το λεγόμενο “Back-to-school” και την πτώση των τιμών στα notebooks να συμβάλλουν, επίσης, στη βελτίωση των πωλήσεων.

Ήδη, από τις αρχές του έτους οι αναλυτές υπογράμμιζαν ότι η επιβράδυνση του ρυθμού της καινοτομίας δημιουργεί μείζον ζήτημα για τους πρωταγωνιστές της αγοράς των tablets, η οποία “είδε” πολύ γρήγορα τον εαυτό της να φθάνει στη θέση, που είχε βρεθεί η αγορά των φορητών υπολογιστών πριν από μερικά χρόνια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ