Νέα

Άνοιξε ο δρόμος για εξαγορά του LinkedIn από τη Microsoft

microlink

Το “πράσινο φως” της Επιτροπής Ανταγωνισμού της ΕΕ εξασφάλισε η Microsoft για την εξαγορά του LinkedIn έναντι $26,2 δις σε μετρητά. Μετά από την έγκριση των ευρωπαϊκών Αρχών, μία από τις μεγαλύτερες συμφωνίες όλων των εποχών στον κλάδο αναμένεται να εισέλθει σε φάση υλοποίησης. Προκειμένου να δώσει τη σύμφωνη γνώμη της στην εξαγορά, η Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ πέρασε το όλο εγχείρημα από εξονυχιστικό έλεγχο. Η δε αμερικανική εταιρεία, προκειμένου να εξασφαλίσει το “ΟΚ” για την εξαγορά και να κατευνάσει τις Κοινοτικές ανησυχίες για τη λειτουργία του ανταγωνισμού, δεσμεύτηκε να επιτρέπει στους χρήστες των Windows να αφαιρούν την εφαρμογή του LinkedIn, εφόσον το επιθυμούν.

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού έθεσε όρους στη συμφωνία, ώστε να μην διαταραχθούν οι Αρχές του ΑνταγωνισμούΕπίσης, η Microsoft αποδέχτηκε τη συνέχιση της χρήσης των προϊόντων της και από τους ανταγωνιστές του LinkedIn. Εκτίμηση των αρμόδιων Αρχών Ανταγωνισμού της ΕΕ είναι ότι με τις δύο παραπάνω δεσμεύσεις τα επίπεδα του ανταγωνισμού εντός της ευρωπαϊκής αγοράς δεν θα πληγούν. 

Σύμφωνα με τους όρους της συναλλαγής που δημοσιοποιήθηκαν χθες, η Linkedln θα διατηρήσει τόσο την επωνυμία της, όσο και την ανεξαρτησία της.

“Ένας συνεχώς αυξανόμενος αριθμός Ευρωπαίων πολιτών εγγράφεται καθημερινά σε επαγγελματικά κοινωνικά δίκτυα. Τα δίκτυα αυτά είναι σημαντικά για τους επαγγελματίες, προκειμένου να αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους και να εντοπίζουν νέες ευκαιρίες σταδιοδρομίας. Η σημερινή απόφαση διασφαλίζει ότι οι Ευρωπαίοι θα συνεχίσουν να απολαμβάνουν μια ελευθερία επιλογής μεταξύ των επαγγελματικών κοινωνικών δικτύων”, σχολίασε σχετικά η αρμόδια Επίτροπος για τον Ανταγωνισμό, κυρία Margrethe Vestager. 

Η έρευνα της Επιτροπής
Κατά τη διάρκεια της έρευνας, που διενήργησε η Επιτροπή Ανταγωνισμού, σύμφωνα με όσα αναφέρει σε ανακοίνωσή της, διαπίστωσε ότι Microsoft και LinkedIn δραστηριοποιούνται, κυρίως, σε συμπληρωματικές επιχειρηματικές περιοχές, εκτός από τις δευτερεύουσες επικαλύψεις στην online διαφήμιση. Η έρευνα της Επιτροπής βάσει των κανόνων της συγχώνευσης της ΕΕ επικεντρώθηκε, κυρίως, σε τρεις τομείς: τις επαγγελματικές υπηρεσίες κοινωνικού δικτύου, τις λύσεις λογισμικού διαχείρισης πελατειακών σχέσεων και τις υπηρεσίες online διαφήμισης. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή έκρινε ότι η συμφωνία δεν παραβιάζει τους όρους του ανταγωνισμού. 

Το ιστορικό
Το σχετικό αίτημα για την εξαγορά τέθηκε υπόψιν της Επιτροπής Ανταγωνισμού στις 14 Οκτωβρίου του 2016. Η Επιτροπή έχει την υποχρέωση να αξιολογεί συγχωνεύσεις και εξαγορές μεταξύ επιχειρήσεων με κύκλο εργασιών πάνω από ορισμένα όρια και να εμποδίζει συγκεντρώσεις, που θα παρεμπόδιζαν σημαντικά τον ανταγωνισμό στον ενιαίο ευρωπαϊκό χώρο ή σε σημαντικό τμήμα του. Η συντριπτική πλειοψηφία των κοινοποιούμενων συγκεντρώσεων δεν δημιουργούν προβλήματα ανταγωνισμού και εγκρίνονται μετά από μια διαδικασία επανεξέταση. Από τη στιγμή που κοινοποιείται μια συναλλαγή, η Επιτροπή έχει γενικά συνολικά 25 εργάσιμες ημέρες για να αποφασίσει, αν θα χορηγήσει την έγκριση ή να ξεκινήσει μια σε βάθος έρευνα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ