Αερομεταφορές: Η Ε.Ε. διευρύνει τη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών στα αεροπλάνα - "Πράσινο φως" από τον EASA

Νέα

10 Δεκεμβρίου 2013



Το δρόμο για τη διεύρυνση της χρήσης ηλεκτρονικών συσκευών σε όλη τη διάρκεια των αεροπορικών πτήσεων άνοιξε χθες ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA). Ο EASA επικαιροποίησε χθες τις οδηγίες του όσον αφορά τη χρήση φορητών ηλεκτρονικών συσκευών, όπως έξυπνα τηλέφωνα, ταμπλέτες και συσκευές ηλεκτρονικής ανάγνωσης, στα αεροπλάνα. Επιβεβαίωσε με αυτόν τον τρόπο ότι οι συσκευές αυτές μπορούν να παραμένουν σε “λειτουργία πτήσης” (λειτουργία μη μετάδοσης) τόσο κατά τη διάρκεια της πτήσης όσο και κατά την τροχοδρόμηση, την απογείωση και την προσγείωση, χωρίς κίνδυνο για την ασφάλεια της πτήσης. 

Ο αντιπρόεδρος και επίτροπος Μεταφορών της Ε.Ε. Σιμ Κάλας ζήτησε από τον EASA να αξιολογήσει ταχύτερα κατά πόσο είναι ασφαλής η χρήση ηλεκτρονικών συσκευών σε λειτουργία μετάδοσης, εντός του αεροσκάφους. Νέες σχετικές οδηγίες αναμένονται στις αρχές του 2014.

Οι επικαιροποιημένες οδηγίες ασφάλειας, που δημοσιεύθηκαν χθες, αφορούν τις φορητές ηλεκτρονικές συσκευές που χρησιμοποιούνται σε λειτουργία “μη μετάδοσης”, περισσότερο γνωστή ως “λειτουργία πτήσης”. Επιτρέπουν, για πρώτη φορά, τη χρήση προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών σε λειτουργία πτήσης, σε όλα τα στάδια και σε όλη τη διάρκεια της πτήσης. Μέχρι τώρα, όλες οι προσωπικές ηλεκτρονικές συσκευές έπρεπε να τίθενται εκτός λειτουργίας κατά την τροχοδρόμηση, την απογείωση και την προσγείωση.

blue tooth, wi-fi, κινητά τηλέφωνα
Γενικά, οι αεροπορικές εταιρείες δεν επιτρέπουν, προς το παρόν, τηλεφωνική ή wi-fi σύνδεση από τη στιγμή που θα κλείσουν οι θύρες του αεροσκάφους έως ότου το αεροσκάφος φθάσει στον προορισμό του και ανοίξουν οι θύρες.

Σήμερα, μόνον ειδικά εξοπλισμένα αεροσκάφη έχουν τη δυνατότητα να συνδέουν τους επιβάτες με ένα δίκτυο (μπορεί να επιτρέπεται μόνο σε ύψος πλεύσης). Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο επιβάτης δεν συνδέεται με το δίκτυο εδάφους, αλλά με ένα πιστοποιημένο ως προς την ασφάλεια σύστημα που διαθέτει το αεροσκάφος. Μέχρι στιγμής, υπάρχουν λίγα μόνον τέτοια εξοπλισμένα αεροσκάφη, αλλά μπορούμε να αναμένουμε ότι θα αυξηθούν τα επόμενα έτη. Για τα αεροσκάφη που είναι κατάλληλα εξοπλισμένα, η Επιτροπή έλαβε πρόσφατα αποφάσεις για τις τηλεπικοινωνίες που καθιστούν δυνατή την παροχή 3G και 4G, ώστε να βελτιωθεί η ποιότητα των συνδέσεων για τις συσκευές μετάδοσης.

Τι θα γίνει στην πράξη
Πλέον εναπόκειται σε κάθε αεροπορική εταιρεία να επικαιροποιήσει τους κανόνες λειτουργίας της. Πολλές εταιρείες αναμένεται να το πράξουν μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Σε κάθε περίπτωση, οι επιβάτες θα πρέπει να τηρούν πάντα τις οδηγίες ασφαλείας του πληρώματος και συνεπώς να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικές συσκευές μόνον εφόσον το επιτρέπει το πλήρωμα. Το πλήρωμα, σε κάθε περίπτωση, θα εξακολουθήσει να ζητά από τους επιβάτες να ακολουθούν τις οδηγίες ασφαλείας και να τοποθετούν σωστά τα βαριά αντικείμενα κατά την απογείωση και την προσγείωση.

Πότε μπορώ να χρησιμοποιώ το έξυπνο τηλέφωνο, την ταμπλέτα, τη συσκευή ηλεκτρονικής ανάγνωσης ή αναπαραγωγής μουσικής;



© Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας - ΣΕΠΕ, 2008 - 2013

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

17

Έρευνα για τη βιομηχανία Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 2019/ 2020

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ