Όφελος €500 εκατ. ετησίως στο Δημόσιο θα φέρει η e-υπογραφή μόνο από τον περιορισμό χρήσης χαρτιού

Νέα

23 Οκτωβρίου 2013



Εξοικονόμηση της τάξης των €500 εκατ. ετησίως, μόνο από τον περιορισμό της χρήσης χαρτιού και τη διακίνηση εγγράφων, θα επιτύγχανε το ελληνικό Δημόσιο από την εφαρμογή της ψηφιακής υπογραφής. Με αυτά τα δεδομένα, η κυβέρνηση επιχειρεί να επιταχύνει τις διαδικασίες για την υιοθέτηση της ψηφιακής υπογραφής στο δημόσιο και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Στο πλαίσιο των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί, με στόχο ακριβώς την ένταξη της e-υπογραφής στις δομές του Δημοσίου, έως τις 20 Δεκεμβρίου 2013 θα πρέπει οι κεντρικές υπηρεσίες των Υπουργείων να έχουν ολοκληρώσει την εφαρμογή της ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων στις διαδικασίες - υπηρεσίες, που έχουν επιλεγεί κατά προτεραιότητα. Σε επόμενο στάδιο και μέχρι τις 30 Ιουνίου 2014 θα πρέπει να έχουν προβεί στην εφαρμογή των Ψηφιακών Υπογραφών σε όλο το δημόσιο τομέα. 

Τα ίδια χρονοδιαγράμματα, μετατοπισμένα κατά τέσσερις μήνες, ισχύουν για τις Περιφέρειες, τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, τους Δήμους σε μεγάλα αστικά κέντρα, τις Ανεξάρτητες Αρχές, τον ΟΑΕΔ - την Επιθεώρηση Εργασίας, τα μεγάλα Ασφαλιστικά Ταμεία, καθώς και συγκεκριμένες διευθύνσεις Περιφερειών, Δήμων, ή Αποκεντρωμένων Διοικήσεων ή φορέων, οι οποίοι εμπλέκονται στη διεκπεραίωση συχνά ζητούμενων υπηρεσιών από τους πολίτες, όπως π.χ. η Πυροσβεστική Υπηρεσία. 

Συναντήσεις
Τα παραπάνω τέθηκαν επί τάπητος σε συνάντηση της υφυπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΥΔΜΗΔ), κυρίας Εύης Χριστοφιλοπούλου με τους γενικούς γραμματείς Υπουργείων για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της χρήσης Ψηφιακών Υπογραφών στη δημόσια διοίκηση και την ηλεκτρονική διακίνηση της πληροφορίας. Μάλιστα με δεδομένα τα οφέλη από την ένταξη της ψηφιακής υπογραφής στις δομές του Δημοσίου, η κ. Χριστοφιλοπούλου ζήτησε από την Υπηρεσία Ανάπτυξης Πληροφορικής (ΥΑΠ) του ΥΔΜΗΔ να συνεργαστεί στενά με τα Υπουργεία, προκειμένου να συγκροτηθεί σύστημα παρακολούθησης της εξοικονόμησης πόρων από την εφαρμογή των Ψηφιακών Υπογραφών. 

Ήδη πραγματοποιήθηκε σχετική συνάντηση εργασίας της κ. Χριστοφιλοπούλου για το ζήτημα της χρήσης Ψηφιακών Υπογραφών και την ηλεκτρονική διακίνηση της πληροφορίας με τους γενικούς γραμματείς και τους διευθυντές Πληροφορικής των υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας, Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, Δικαιοσύνης, Διαφάνειας & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Τουρισμού και Μακεδονίας - Θράκης. Επίσης, χθες πραγματοποιήθηκε αντίστοιχη συνάντηση με τη συμμετοχή των γενικών γραμματέων και διευθυντών Πληροφορικής των υπουργείων Οικονομικών, Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων,  Περιβάλλοντος & Κλιματικής Αλλαγής και Υγείας, ενώ ξεχωριστές επαφές θα υπάρξουν με τα υπουργεία Εθνικής Άμυνας, Εξωτερικών, Ναυτιλίας & Αιγαίου και Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη, τα οποία διακινούν μεγάλο όγκο διαβαθμισμένων εγγράφων. 

Επιτάχυνση
Στόχος των συναντήσεων είναι ο συντονισμός των ενεργειών και η επιτάχυνση των διαδικασιών για την εφαρμογή των Ψηφιακών Υπογραφών σε όλο το Δημόσιο. Η κ. Χριστοφιλοπούλου ζήτησε τη δέσμευση των Υπουργείων ότι θα τηρήσουν τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης των Ψηφιακών Υπογραφών στο σύνολο του δημόσιου τομέα. Όπως τόνισε, η αξιοποίηση της Ψηφιακής Υπογραφής, που βρίσκεται σε εξέλιξη, επιτρέπει στη Δημόσια Διοίκηση να ανταποκρίνεται με αποτελεσματικότερο τρόπο στην παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών σε πολίτες και επιχειρήσεις. Ταυτόχρονα, ελαχιστοποιεί την παραγωγή έντυπου υλικού, οδηγεί στη δραστική μείωση των λειτουργικών εξόδων στο δημόσιο τομέα, ενώ σημαντικό είναι και το περιβαλλοντικό όφελος. 

Νατάσα Φραγκούλη

© Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας - ΣΕΠΕ, 2008 - 2013

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2020

ΤΕΥΧΟΣ

18

Έρευνα για την παγκόσμια αγορά ΤΠΕ 2020/ 2021