Νέα

Οξύνεται ο ανταγωνισμός μεταξύ τηλεπικοινωνιακών παρόχων και OTTs

mobile_strategy

Μηνύματα, που συνηγορούν υπέρ της έντασης του ανταγωνισμού μεταξύ των τηλεπικοινωνιακών παρόχων και των λεγόμενων OTTs (Over the top players), όπως η Google, στέλνει η αγορά των ΗΠΑ. Η χθεσινή ανακοίνωση της τελευταίας για είσοδο της στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας των ΗΠΑ, ως “εικονικός πάροχος” (MVNO), αναμένεται να πυροδοτήσει ένα νέο κύμα έντασης στις σχέσεις των OTTs με τους παραδοσιακούς παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών.

Τα πλάνα της Google για εισαγωγή στην αγορά κινητής τηλεφωνίας των ΗΠΑ, ως MVNO, οδηγούν το διεθνή ανταγωνισμό σε νέα επίπεδαΣύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χθες ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός, η παροχή υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας στην αγορά των ΗΠΑ, ως Mobile Virtual Network Operator (MVNO), μέσω δηλαδή δικτύου τρίτων και εν προκειμένω των Sprint και T-Mobile, θα γίνει μέσω της υπηρεσίας “Fi”, η οποία αρχικά θα παρέχεται μόνο στους κατόχους κινητών Nexus 6.

Ο αμερικανικός κολοσσός θα συνοδέψει το ντεμπούτο του στην κινητή τηλεφωνία με σειρά καινοτομιών, δρομολογώντας, για παράδειγμα, αλλαγές, όπως η χρέωση των συνδρομητών μόνο για τα data που καταναλώνουν (pay-as-you-go) και όχι με βάση προκαθορισμένα “πακέτα” υπηρεσιών δεδομένων. Σε γενικές γραμμές, η εταιρεία θα παρέχει τις υπηρεσίες της με μηνιαίες χρεώσεις $20 για την υπηρεσία συν $10 για κάθε gigabyte δεδομένων, που θα καταναλώνει ο χρήστης.

Η Google έχει κάνει γνωστή - ήδη από το βήμα του Mobile World Congress στη Βαρκελώνη - την πρόθεση της να εισέλθει στην αγορά της κινητής. Τότε, ξεκαθάρισε ότι δεν ενδιαφέρεται να εξελιχθεί σε τηλεπικοινωνιακό πάροχο ευρείας κλίμακας, αλλά να εισάγει καινοτομίες, χρησιμοποιώντας κάθε δυνατότητα που προσφέρει το σημερινό “οικοσύστημα” κινητής τηλεφωνίας.

Η εταιρεία, που έκανε το όνομα της συνώνυμο της αναζήτησης στο Διαδίκτυο, δημιουργώντας, παράλληλα, το λειτουργικό σύστημα για φορητές συσκευές Android, εφόσον υλοποιήσει τα σχέδια της για είσοδο στην κινητή τηλεφωνία, δεν αποκλείεται να βρεθεί, για ακόμη μια φορά, απέναντι από τους παραδοσιακούς παίκτες της αγοράς των Τηλεπικοινωνιών.

Αν και πολλοί αμφισβητούν το μερίδιο αγοράς, που μπορεί να συγκεντρώσει στις ΗΠΑ από το συγκεκριμένο άνοιγμα, όπως εκτιμούν έτεροι αναλυτές, η όλη προσπάθεια ευθυγραμμίζεται με τα πλάνα της Google να συνδέσει στο Διαδίκτυο όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους, ώστε να κάνουν χρήση και των λοιπών υπηρεσιών της.

Σε εγρήγορση η Ευρώπη
Αν και δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι το συγκεκριμένο επιχειρηματικό μοντέλο, που προωθεί η Google στις ΗΠΑ θα επεκταθεί και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ούτε φυσικά εχέγγυα ότι το εγχείρημα θα καταφέρει να συγκεντρώσει μια κρίσιμη μάζα συνδρομητών, στην Ευρώπη οι παραδοσιακοί παίκτες της αγοράς των Τηλεπικοινωνιών βρίσκονται σε εγρήγορση.

Ήδη, εδώ και καιρό, γίνονται προσπάθειες, ώστε να δημιουργηθούν και στην Ευρώπη επιχειρηματικά μοντέλα κατάλληλα να ανταγωνιστούν τους OTTs, δηλαδή τις εταιρείες που παρέχουν περιεχόμενο ή υπηρεσίες, κάνοντας χρήσης υποδομής που δεν τους ανήκει και που δεν έχουν το διαχειριστικό της έλεγχο.

Οι αιτιάσεις των εταιρειών Τηλεπικοινωνίας εναντίον των OTTs εστιάζουν στη λογική ότι οι τελευταίοι χρησιμοποιούν τα δίκτυα, που οι ίδιες τους παρέχουν, προκειμένου να παρέχουν υπηρεσίες, όπως δωρεάν κλήσεις και δωρεάν sms, στερώντας τους πολύτιμα έσοδα, τα οποία θα μπορούσαν να κατευθύνουν σε επενδύσεις για την αναβάθμιση των ευρυζωνικών υποδομών.

Ήδη, η Ε.Ε. αναζητά θεσμικούς τρόπους, ώστε να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό, που υφίστανται οι Ευρωπαίοι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι έναντι των OTTs, στοχεύοντας να συμπεριλάβει στη στρατηγική της για την ενιαία ψηφιακή αγορά, την οποία θα ανακοινώσει στις 6 Μαΐου, κανόνες για τη λειτουργία τους.

Οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι, από την πλευρά τους, ζητούν ίση μεταχείριση, αιτούμενοι την παρέμβαση των ρυθμιστικών Αρχών στην Ευρώπη - και όχι μόνο - για την ανεύρεση λύσης επί του θέματος, προτείνοντας ακόμη και την επιβολή ειδικού τέλους στους OTTs.

Θυμίζουμε, επίσης, ότι η Google, ήδη από την περασμένη εβδομάδα, βρίσκεται επίσημα στο στόχαστρο των ευρωπαϊκών Αρχών Ανταγωνισμού, που της έχουν απευθύνει κατηγορία περί κατάχρησης της δεσπόζουσας θέσης της στην Ευρώπη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ