Νέα

€3 δισ. σε βάθος πενταετίας τα οφέλη από το gov.gr και το Κέντρο Διαλειτουργικότητας

govgr.jpg

Δυνητικό όφελος €3 δισ. σε βάθος πενταετίας φέρνει στους Έλληνες πολίτες και τη Δημόσια Διοίκηση το Κέντρο Διαλειτουργικότητας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Αυτό προκύπτει από νέα μελέτη της Deloitte, η οποία πραγματοποιήθηκε σε συνέχεια της έκθεσης “Από το κράτος 0.2 στο κράτος 2.0” και εκτιμά τα οφέλη που προκύπτουν από το Κέντρο Διαλειτουργικότητας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ειδικά για τις υποστηρικτικές λειτουργίες (back office) της ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης και κατ’ επέκταση των πολιτών.

Η νέα μελέτη προβλέπει εξοικονόμηση €2 στο back office της Δημόσιας Διοίκησης για κάθε κλήση, που γίνεται στο gov.gr και η οποία προστίθεται στο €1 εξοικονόμησης των πολιτών, όπως εκτιμήθηκε από τη μελέτη “Από το κράτος 0.2 στο κράτος 2.0”.

 

Τα οφέλη που προκύπτουν και από το Κέντρο Διαλειτουργικότητας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης εκτιμά μελέτη της DeloitteΤο Κέντρο Διαλειτουργικότητας δίνει τη δυνατότητα στους φορείς της Δημόσιας Διοίκησης τη δυνατότητα να επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω διαδικτυακών κλήσεων (web services), σε 24ωρη βάση. Διασυνδέει 431 πληροφοριακά συστήματα, έχοντας πραγματοποιήσει - από τον Ιανουάριο του 2020 - 417 εκατομμύρια αυθεντικοποιήσεις χρηστών και εξυπηρετήσει 459 εκατομμύρια διαδικτυακών κλήσεων.

 

Οφέλη από το gov.gr

Η προηγούμενη μελέτη της Deloitte (Από το κράτος 0.2 στο κράτος 2.0), που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το Ψηφιακό Παρατηρητήριο του ΣΕΒ,  εκτιμά ότι τη διετία 2020-2022 η ηλεκτρονική διακυβέρνηση και ηλεκτρονική - end-to-end - εξυπηρέτηση των πολιτών μέσω του gov.gr έφερε εξοικονόμηση €270 εκατ. στην ελληνική οικονομία. Μάλιστα, εφόσον συνεχιστεί η αύξηση των online υπηρεσιών, το προβλεπόμενο όφελος για την επόμενη πενταετία υπολογίζεται σε €1,3 δισ.

 

Από την ετήσια συνολική εξοικονόμηση των €270 εκατ., τα €215 εκατ. προέρχονται από τη μείωση του χρόνου μετακίνησης των πολιτών σε φυσικά σημεία, αλλά και από τη μείωση του χρόνου ενασχόλησης πολιτών και υπαλλήλων για την περαίωση έγχαρτων διαδικασιών με φυσική παρουσία.

 

Άλλα €53 εκατ. είναι η έμμεση ωφέλεια από την εξοικονόμηση διεπαφών που δεν ολοκληρώνονται στο gov.gr, αλλά δρομολογούνται σε ψηφιακές πλατφόρμες άλλων υπηρεσιών. Επιπλέον όφελος €1,2 εκατ. προκύπτει από τις μειωμένες εκπομπές CO2 λόγω της μείωσης των μετακινήσεων των πολιτών και της χρήσης χαρτιού, ενώ σε €0,8 εκατ. εκτιμάται το όφελος από τη μείωση χρήσης χαρτιού και εκτυπώσεων.

 

Το e-government, μόνο τη διετία 2020-2022, μεταφράστηκε σε εξοικονόμηση χρόνου πολιτών και υπαλλήλων 20.000 ισοδυνάμων πλήρους απασχόλησης για ένα χρόνο, σύμφωνα με report του Παρατηρητηρίου Ψηφιακού Μετασχηματισμού του ΣΕΒ, με την σύμπραξη της Deloitte.

 

Έμπρακτα αποτελέσματα

Το report, που αναλύει την πρόοδο της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης εστιάζοντας στην προσφορά ψηφιακών υπηρεσιών προς τους πολίτες μέσω της πύλης gov.gr, δείχνει ότι τη διετία Μάρτιος 2020 - Μάρτιος 2022 οι παρεχόμενες ψηφιακές υπηρεσίες αυξήθηκαν από 600 - στο αρχικό στάδιο λειτουργίας - σε περισσότερες από 1.400 σήμερα.

 

Σύμφωνα με την ανάλυση (“Από το Κράτος 0.2 στο Κράτος 2.0: Οφέλη και επόμενα βήματα”), το 21% των υπηρεσιών αφορά επιχειρηματική δραστηριότητα, το 19% γεωργία και κτηνοτροφία, το 12% καθημερινότητα πολιτών, το 12% εργασία και ασφάλιση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ