Νέα

12 συστάσεις για τη χρήση κινητών συσκευών στις καλοκαιρινές διακοπές

smartphone-and

Δώδεκα χρηστικές συμβουλές προς τους καταναλωτές προκειμένου να μιλούν και να σερφάρουν ξέγνοιαστα και με ασφάλεια στις καλοκαιρινές διακοπές, απευθύνει η ΕΕΤΤ. Οι συστάσεις της ΕΕΤΤ επικεντρώνονται στον τρόπο σύνδεσης στο Internet, την προστασία της συσκευής, την υπηρεσία περιαγωγής, καθώς και τη χρήση κινητού σε έκτακτες συνθήκες.

 

Συστάσεις για τον τρόπο σύνδεσης στο Internet, την προστασία της συσκευής, την περιαγωγή και τη χρήση κινητού σε έκτακτες συνθήκεςΣυγκεκριμένα η Ανεξάρτητη Αρχή συστήνει στους καταναλωτές:

- Προσοχή στον τρόπο σύνδεσης στο Internet. Η ΕΕΤΤ εφιστά την προσοχή των χρηστών, εάν συνδέονται στο Internet μέσω διαθέσιμου κοινόχρηστου WiFi με δωρεάν χρήση δεδομένων ή μέσω του δικτύου της εταιρίας τους με κατανάλωση δεδομένων του προγράμματός τους.

- Οι καταναλωτές πρέπει να έχουν υπόψη τους ότι σε περίπτωση που καταναλώσουν το 80% και το 100% του χρόνου ομιλίας/SMS/όγκου δεδομένων του προγράμματος τους, η εταιρεία τους είναι υποχρεωμένη να τους ενημερώσει με SMS.

- Όταν χρησιμοποιείτε κοινόχρηστα δίκτυα WiFi, αποφύγετε να αποστέλλετε προσωπικές πληροφορίες (π.χ. κωδικούς), να κάνετε οικονομικές συναλλαγές ή να κατεβάζετε αρχεία και εφαρμογές.

- Προστασία της συσκευής. Οι καταναλωτές πρέπει να “κατεβάζουν” τακτικά τις ενημερώσεις, ώστε να αναβαθμίζουν το επίπεδο ασφάλειας της συσκευής και να την προστατεύουν από ιούς.

- Κωδικός πρόσβασης στη συσκευή. Οι χρήστες πρέπει να αποθηκεύουν σε ασφαλές σημείο το ΙΜΕΙ (International Mobile Equipment Identity), δηλαδή τον μοναδικό αριθμό που ταυτοποιεί τη συσκευή, ώστε να μπορούν να την μπλοκάρουν σε περίπτωση κλοπής. Το ΙΜΕΙ το βρίσκουν πατώντας τα πλήκτρα: *#06# ή στη συσκευασία της συσκευής.

 

Περί περιαγωγής

- Ομιλία και χρήση Internet όταν ταξιδεύουν. Όταν ταξιδεύουν εντός της  Ευρωπαϊκής Ένωσης-ΕΕ (καθώς επίσης στο Λιχτενστάιν, την Ισλανδία και τη Νορβηγία), οι Έλληνες χρήστες χρεώνονται, όπως στην Ελλάδα (Roam Like at Home) για κλήσεις, SMS και χρήση δεδομένων, ανάλογα πάντα και με ό,τι προβλέπει το πρόγραμμά τους.

- Για τις χώρες εκτός Ε.Ε., οι καταναλωτές πρέπει να επικοινωνούν με την εταιρεία τους πριν ταξιδέψουν, για να ενημερωθούν για το κόστος κλήσεων, SMS και χρήσης δεδομένων και να επιλέγουν το κατάλληλο πρόγραμμα περιαγωγής, σύμφωνα με τις ανάγκες τους. 

- Όταν φθάνουν σε χώρα προορισμού εκτός Ε.Ε., οι πολίτες πρέπει να ενημερώνονται για τα τοπικά διαθέσιμα δίκτυα από τις ρυθμίσεις της συσκευής και να επιλέγουν εκείνο που θεωρούν ότι τους συμφέρει περισσότερο ώστε να συνδεθούν.

- Σε παραμεθόριες περιοχές, οι καταναλωτές πρέπει να απενεργοποιούν την αυτόματη αναζήτηση δικτύου και να “κλειδώνουν” τη συσκευή στο δίκτυο της εταιρείας τους, ώστε να αποφεύγουν τις ανεπιθύμητες χρεώσεις περιαγωγής.

 

Έκτακτες συνθήκες

- Σε έκτακτες συνθήκες οι χρήστες πρέπει να έχουν πάντα ενεργοποιημένη στο κινητό τους τη λήψη μηνυμάτων έκτακτης ανάγκης.

 

- Επίσης πρέπει να καλούν τον Ευρωπαϊκό Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης 112 χωρίς χρέωση, από την Ελλάδα ή οποιαδήποτε χώρα της Ε.Ε. (χωρίς πρόσθετο κωδικό) και οποιαδήποτε ώρα, ακόμα κι αν το κινητό δεν έχει σήμα (εφόσον υπάρχει στην περιοχή σήμα από άλλη εταιρία κινητής τηλεφωνίας), μονάδες και κάρτα SIM.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ