Νέα

Με ταχείς ρυθμούς προχωρά ηλεκτρονική διακυβέρνηση στην Ελλάδα

govgr.jpg

Με ταχείς ρυθμούς προχωρά ο ψηφιακός μετασχηματισμός του ελληνικού Δημοσίου, με τις υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης να αυξάνονται, την ίδια στιγμή που πολίτες και επιχειρήσεις τους επιφυλάσσουν θερμή υποδοχή. Ένα από τα στοιχεία που αποδεικνύουν την ψηφιακή εγρήγορση πολιτών, επιχειρήσεων και Δημοσίου είναι η εξέλιξη της υπηρεσίας των ραντεβού με βιντεοκλήση.

227.313 ψηφιακά ραντεβού έχει καταγράψει μέχρι σήμερα η η πλατφόρμα myDESKliveΜέχρι σήμερα, η πλατφόρμα myDESKlive έχει καταγράψει μέχρι σήμερα 227.313 ψηφιακά ραντεβού, συμβάλλοντας στην αποφυγή αντίστοιχου αριθμού φυσικών επισκέψεων στους φορείς του Δημοσίου. Τα ψηφιακά ραντεβού παρέχουν στους πολίτες τη δυνατότητα να προγραμματίσουν να συνδεθούν μέσω βιντεοκλήσης με υπάλληλο της υπηρεσίας στην οποία επιθυμούν να απευθυνθούν, σε ημέρα και ώρα που τους εξυπηρετεί.

Ξεκίνησαν τον Μάιο του 2020 από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), δίνοντας στους πολίτες τη δυνατότητα να αποκτούν κλειδάριθμο χωρίς επίσκεψη στη ΔΟΥ τους. Τον Ιούλιο του ίδιου έτους ακολούθησε η δημιουργία του myKEPlive, μέσω του οποίου καθιερώθηκαν τα ραντεβού με βιντεοκλήση στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών για συγκεκριμένες υπηρεσίες των ΚΕΠ.

Τον Δεκέμβριο του 2020 τέθηκε σε λειτουργία το myOAEDlive για συμβουλευτικές υπηρεσίες του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού τόσο προς ανέργους, όσο και προς επιχειρήσεις. Τον ίδιο μήνα ενεργοποιήθηκε και το myConsulLive για υπηρεσίες των κατά τόπους προξενικών αρχών, το οποίο σήμερα διατίθεται συνολικά από 86 Πρεσβείες και Γενικά Προξενεία της Ελλάδας σε 55 χώρες.

Τέλος, σε πιλοτική λειτουργία βρίσκονται τα ραντεβού με βιντεοκλήση για τρεις ακόμα υπηρεσίες και, συγκεκριμένα, τον eΕΦΚΑ (myEFKAlive), το Ελληνικό Κτηματολόγιο (myKtimatologioLive) και τους Δήμους (myDimosLive).

Ο ρόλος των ψηφιακών ραντεβού
Με τον τρόπο αυτό, τα ψηφιακά ραντεβού έχουν συμβάλει σημαντικά στη μείωση της γραφειοκρατίας και της αναμονής των πολιτών στα φυσικά σημεία παροχής εξυπηρέτησης, στην εξοικονόμηση χρόνου και την αποφυγή συνωστισμού.

Διευκολύνεται, ταυτόχρονα, το έργο της Διοίκησης, επιτρέποντας την αξιοποίηση του προσωπικού με τον βέλτιστο και πλέον αποτελεσματικό τρόπο. Περαιτέρω, ειδική πρόβλεψη έχει ληφθεί για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία, αλλά και για τον προγραμματισμό ραντεβού για λογαριασμό τρίτου προσώπου, σε περίπτωση που αυτό δεν διαθέτει κωδικούς Taxisnet ή ψηφιακές δεξιότητες.

«Τα ραντεβού με βιντεοκλήση ξεκίνησαν μέσα στην πανδημία, ως ένα ακόμα εργαλείο προστασίας από τον κορωνοϊό. Ωστόσο, η μεγάλη ανταπόκριση εκ μέρους των πολιτών επιβεβαιώνει ότι θα παραμείνουν και μετά την πανδημία, ως εργαλείο διευκόλυνσης της καθημερινότητας και επιτάχυνσης των συναλλαγών με το κράτος. Πριν από λίγες ημέρες, μάλιστα, τα ψηφιακά ραντεβού έγιναν η πρώτη υπηρεσία που “εξάγουμε”, καθώς ξεκίνησε η εφαρμογή τους και στην Κύπρο» σχολίασε ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Κυριάκος Πιερρακάκης.

Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, κ. Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, σημείωσε: «Ο μεγάλος όγκος των ψηφιακών ραντεβού μας ικανοποιεί ιδιαίτερα, καθώς μας δείχνει ότι οι πολίτες αναγνωρίζουν στην καθημερινότητά τους τη χρησιμότητα των υπηρεσιών που σχεδιάζουμε και υλοποιούμε. Αυτή η αναγνώριση είναι που μας δίνει κίνητρο να αυξάνουμε και να διευρύνουμε τις ψηφιακές υπηρεσίες».


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ