Αυξημένες κατά 5% οι κλήσεις προς το "112" το 2018

Νέα

12 Φεβρουαρίου 2019

Την τεχνολογία του εντοπισμού γεωγραφικής θέσης, επιχειρεί να εκμεταλλευθεί πλήρως η Ευρώπη, σε μια προσπάθεια να βελτιώσει τις συνθήκες της οδικής ασφάλειας. Σήμερα, τα άτομα που βρίσκονται σε κίνδυνο μπορούν να καλούν τον αριθμό έκτακτης ανάγκης “112” από οπουδήποτε στην Ε.Ε. και χωρίς χρέωση. Το 2018 έγιναν 140 εκατομμύρια κλήσεις προς το “112”, αριθμός αυξημένος κατά 5% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Εξάλλου, αρκετά κράτη-μέλη έχουν βελτιώσει το αυτόματο σύστημα εντοπισμού του καλούντος. Ωστόσο, από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι από τα 27 κράτη-μέλη, που ανέφεραν τον απαιτούμενο χρόνο για τη λήψη της θέσης του καλούντος, οι μεγαλύτερες περίοδοι αναμονής αναφέρθηκαν στην Ελλάδα (261 s). Συνολικά, 23 κράτη-μέλη όρισαν σε λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα το χρόνο, που απαιτείται για να έρθουν σε επαφή με τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.

Αρκετά κράτη-μέλη έχουν βελτιώσει το αυτόματο σύστημα εντοπισμού του καλούντος. Υστερεί η ΕλλάδαΤα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από την έκθεση, που δημοσιοποίησε χθες η Επιτροπή και αποτυπώνει την τρέχουσα κατάσταση, όσον αφορά την εφαρμογή του αριθμού έκτακτης ανάγκης το 2018. Σύμφωνα με την έκθεση, οι κλήσεις προς το “112” αυξήθηκαν κατά 5% σε ένα έτος, ενώ ο συνολικός αριθμός κλήσεων έκτακτης ανάγκης μειώθηκε κατά 2,5%. Μάλιστα, οι κλήσεις προς το “112” αντιπροσώπευαν το 48% των κλήσεων που υποβλήθηκαν σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Στο μεταξύ, το 73% των κλήσεων έκτακτης ανάγκης πραγματοποιήθηκε από κινητό τηλέφωνο, ποσοστό αυξημένο κατά 3% από το 2017. 

Εκκρεμή ζητήματα
“Ο αριθμός 112 είναι σωτήριος αριθμός για όλους τους χρήστες. Οι υπηρεσίες της Επιτροπής συνεργάζονται στενά με τις αρμόδιες αρχές των κρατών-μελών, προκειμένου να αντιμετωπίσουν όλα τα εκκρεμή ζητήματα”, ανέφερε σχετικά η Επίτροπος Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας, κυρία Μαρίγια Γκαμπριέλ. Θυμίζουμε ότι από τον Απρίλιο είναι υποχρεωτικό το σύστημα κλήσεων έκτακτης ανάγκης "eCall" σε όλα τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα και τα ελαφρά οχήματα. Το “eCall” καλεί αυτόματα τον αριθμό “112” σε περίπτωση σοβαρού τροχαίου ατυχήματος. Η κλήση προς το “112” παρέχει τη δυνατότητα εντοπισμού της γεωγραφικής θέσης του καλούντος, μέσω του δορυφορικού συστήματος πλοήγησης Galileo. Με τον τρόπο αυτόν, ο χρόνος απόκρισης των υπηρεσιών μπορεί να βελτιωθεί κατά 50% στην ύπαιθρο και 40% στις αστικές περιοχές, γεγονός που θα μπορούσε να σώσει έως και 2.500 ζωές σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Η βελτίωση του συστήματος αυτόματου εντοπισμού του καλούντος θεωρείται μείζονος σημασίας. Κάθε χρόνο, περίπου 300.000 άτομα, που καλούν τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, δεν μπορούν να δώσουν πληροφορίες για την τοποθεσία τους, επειδή δεν γνωρίζουν πού είναι ή είναι σοβαρά τραυματίες για να επικοινωνήσουν. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η γνώση της ακριβούς θέσης του καλούντος μπορεί να βοηθήσει τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης να αντιδράσουν γρήγορα και να σώσουν ζωές.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

16

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΠΕ 2018/ 2019 UPDATE

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας